Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.6 benzyna gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i/lub wbiciu na luz

30 Sty 2015 08:21 5268 10
  • Poziom 6  
    Witam serdecznie ,
    Mam taki problem z moim passatem b5 1.6 benzyna sedan .

    Otóż mój passat zapadł na taka przypadłość, w czasie jazdy gdy na przykład dojeżdżam do skrzyżowania i chce się zatrzymać po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz ( bądź nawet gdy nie wrzucę na luz ) samochód gaśnie , od razu odpala bez problemu i dalej jazda . Nie ma jakieś zależności kiedy to się dzieje chodź mam to od pewnego czasu i teraz zaczyna sytuacja się nasilać . Czasem zdarza się że trzy hamowania do zera z rzędu i za każdym razem gaśnie . W sytuacji gdy na przykład dojeżdżam do świateł i nie hamując wbijam na luz tez gaśnie .
    Ale jest tez tak że cały dzień jeżdżę setki hamowań do zera i ani razu nie gaśnie .



    Proszę o pomoc nie chce aby po przyjeździe do mechanika , ten wymienił mi pół samochodu , a wystarczy na przykład wydać 100 zł .

    Z góry dziękuje

    Pozdrawiam
    Artur
  • Poziom 28  
    Na początek spróbuj sam wyczyścić krokowca.Przemyj go,być może to jest to i nic nie zapłacisz.
  • Moderator Samochody
    mod22 napisał:
    Na początek spróbuj sam wyczyścić krokowca.Przemyj go,być może to jest to i nic nie zapłacisz.


    Pokaż mi gdzie tak jest "krokowiec"?

    lacorp napisał:
    Proszę o pomoc nie chce aby po przyjeździe do mechanika , ten wymienił mi pół samochodu , a wystarczy na przykład wydać 100 zł .


    To znajdź mechanika a nie piekarza, albo bardziej elektromechanika.

    Jeśli nie masz sprzętu diagnostycznego to sam możesz jedynie poszukać nieszczelności w układzie dolotu powietrza, ewentualnie jak masz stary aluminiowy przepływomierz, możesz spróbować delikatnie go przemyć.

    Nie bierz się sam za czyszczenie przepustnicy, po tym zabiegu trzeba ją kalibrować z poziomu testera, sam możesz tego nie zrobić, i silnik może przyjąć wolne obroty np na 1600obr\min.
  • Poziom 6  
    Czyli jednak szukać mechanika ?
    Ja tam na mechanice pojazdów się nie znam wiec nic tam grzebać bym nie chciał .
    Chodzi mi o to na co zwrócić uwagę w warsztacie żeby mie nie przewalili , bo nie znam żadnego zaufanego specjalisty.

    Korkowiec co to ?

    Rozumiem , że trzeba sprawdzić przepustnice i przepływomierz ?
    Ile to może kosztować ( naprawa / czyszczenie doprowadzenie do sprawności )

    A np. Świece? mogą być przyczyną

    Dodano po 10 [minuty]:


    Panowie a może po prostu to filtr paliwa jest przyczyna i trzeba wymienić ???

    Co sadzicie ??
  • Poziom 19  
    Na początek trzeba zlokalizować przyczynę/usterkę problemu a nie demontowac pół silnika odrazu. Filtr może tez powodować takie problemy ale odrazu byś go odpalił tylko kręcił dłuższą chwilę, ale mozesz zaczynać od najprostszych rzeczy. Obroty falują jak jedziesz na luzie?
  • Poziom 6  
    Tak dokładnie zdaża się że obroty faluja na luzie i to dosyc mocno a po chili sie uspokajaj ale tez nie zawsze
  • Poziom 19  
    Masz zółtawą maź pod korkiem od wlewu oleju? U mnie obroty faluja jak zatka przewód odmy tą mazia, robi sie to z jazdy na krotkich odcinkach i slabo dogrzanego silnika przy niskich temp. Dlatego co jakiś czas musze wyczyścić przewód i nie faluja obroty

    Dodano po 4 [minuty]:

    Rozdzielacz zapłonowy sprawdź bo miałem podobne objawy, wymienilem na nowy i jak reka odjał. Przepustnicy nie ruszaj. ewentualnie mozesz tylko łopatke w niej przetrzeć szmatka. Dolot przejrzyj, opaski.
  • Moderator Samochody
    lacorp napisał:
    zdaża się że obroty faluja na luzie i to dosyc mocno a po chili sie uspokajaj ale tez nie zawsze


    Jeśli mechanik sprawdzi iż dolot jest szczelny wtedy trzeba będzie wyczyścić przepustnicę oraz dokonać adaptacji, i może okazać się iż wszystko wróci do normy.

    Najpierw jednak trzeba zrobić diagnostykę, a tam wyjdzie co jest nie tak.

    Cena tych zabiegów wyśrodkowana może być w okolicach 200zł, ale to tak naprawdę zależy od mechanika, a my tu nie powiemy Ci co jest na 100% bez wglądu w parametry pracy silnika.
  • Poziom 6  
    Ok.
    Bardzo dziękuje za pomoc .
    Dostosuje się do zaleceń .
    Jakby jeszcze coś przyszło wam do głowy to prosze pisać .

    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Tak jak kolega wyżej-potwierdzam wypowiedź. Podłącz na kompa wtedy bedziesz wiedział w czym problem. Możliwe że błędy są w sterowniku i robią zamieszanie w pracy silnika. Na początek diagnostyka póżniej przyczyna.
  • Poziom 28  
    Przepustnicę można spróbować wymyć i niczym tragicznym to się nie skończy.Wiem to z praktyki.Być może to wystarczy.!!!