Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra K12 1.2 68KM 2006 - Check engine, błąd pierwszej sondy lambda

30 Jan 2015 20:53 9762 1
  • Level 8  
    Witam. Jakiś czas temu auto zaczęło szarpać i zapaliła się kontrolka check engine. Pomyślałem, że to przez kiepskie paliwo (auto ma tylko 74000 km przebiegu), wlałem inne, dodałem do niego środek do czyszczenia wtrysków. Niestety nie pomogło więc udałem się do warsztatu, w którym po podłączeniu komputera pokazał się błąd pierwszej sondy lambda. Błąd został usunięty, auto jeździło normalnie. Po przejechaniu ok 150 km historia powtórzyła się, więc udałem się do serwisu Nissana w Rzeszowie na "profesjonalną" diagnozę usterki. Mechanik skasował 170zł za podłączenie do komputera, stwierdził, że należy wymienić pierwszą sondę lambda, gdyż napięcie na niej to 0,00V, koszt u nich to 800zł, więc stwierdziłem, że zamówię ją sam i wymienię gdzieś indziej skoro ma to pomóc. Zakupiłem sondę NGK za mniej niż połowę z tej ceny, niestety kontrolka wciąż się świeci, usuwać błąd też próbowałem kilka razy i zawsze wracał. Mechanik w innym warsztacie odłączył pierwszą sondę, podłączył komputer i stwierdził, że to nie od niej jest błąd tylko od drugiej, więc zamówiłem drugą sondę, zmieniłem, chwilę było wszystko w porządku i kontrolka znowu się zapaliła. Napięcie na pierwszej sondzie mierzone przez komputer wynosi wciąż 0,00V, widnieje także błąd grzałki sondy lambda i powraca po usunięciu. Komputer z drugiej sondy lambda odczytał także bogaty stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej.
    Czy ktoś miał już podobne problemy z tym samochodem? Dodam, że auto pracuje normalnie, sporadycznie zdarzy się, że szarpie i nie ma reguły czy na zimnym czy na ciepłym silniku.
    Co jest do sprawdzenia? Nie chce już wyrzucać kolejnych pieniędzy na części, które są dobre. Liczę na pomoc!
  • Level 30  
    Sprawdź wszystkie przewody przy sondach (czy jest przejście?) - może któryś jest przerwany\uszkodzony\przetarta izolacja, sprawdź też kostki (czasem styki śniedzieją) - zarówno te przy sądzie jak i przy komputerze.
    Do tego warto by sprawdzić masę na różnych elementach (np. skrzynia/silnik itd.) - przewód może byś obluzowany lub styk zaśniedziały/zabrudzony (podobny przypadek miał znajomy z Fiatem Brava, nierówna/dziwna praca silnika była skutkiem braku masy na skrzyni biegów).