Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.6 - dziwny dźwięk po nagrzaniu silnika

30 Sty 2015 20:57 1722 16
  • Poziom 7  
    Cześć wszystkim, od jakiegoś czasu po nagrzaniu silnika spod maski słychać tak jakby metaliczny dźwięk,klekot(przy powolnym ruszaniu tak w granicach 2tys obr słychać przez chwilę ten klekot narastający, po chwili znika i jak przytrzymam obroty równo to znowu słychać) ale tylko po nagrzaniu i przy stałej prędkości nie ma róznicy czy jade 100-110-120 aby była stała prędkość, podczas przyspieszania i zwalniania tego nie słychać. Jakieś różnicy w jeździe raczej nie odczuwam. Dziś podjechalem do bliskiego ala mechanika i przejechał się ze mną to powiedział ze na milion procent oslona kolektora wydechowego, ale zaśmiał się ze może panewka się obróciła, no mi nie było do śmiechu. Tak jak mówię, przy stałej prędkości i po nagrzaniu, podczas postoju po przegazowaniu tak jakby nie byłoby słychać a podczas jazdy robi się głośno w samochodzie i przy 130-140 to bez pogłoszenia radia sie nie obejdzie. Jestem po remoncie silnika juz jakieś 4tys km.

    Poradzicie coś?
    A może napinacz albo jakaś rolka?
    ps. nie chce odpwoiedzi konkretnej ale porady od czego szukać
  • Moderator Samochody
    Szukaj przyczyn dźwięku, ewentualnie wjedź na kanał i obejrzyj czy osłona się nie oberwała.

    Nagraj film w jakości HD i wrzuć na YT i link do filmu na forum.
  • Poziom 7  
    czuje ze nie bedzie to osłona, bo tak jak pisałem na poczatku przy wolniejszym przyśpieszaniu słychac takie tyr tyr tyr taki klekot po chwili przestaje, jade na 2 biefu, zatrzymuje obroty na 2.5 tys a tu rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....cisne dalej obroty, dzwiek przestaje, zatrzymuje obroty na 3 tys atu znowu rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Najlepiej jakbym na podnośnik auto wziął na dwujce przytrzymał 2tys obrotów a druga osoba by badała skąd to dochodzi, bo na postoju tego praktycznie nie słysze. A filmik tu nic nie da bo najgłośnieje słychać podczas jazdy.
  • Poziom 13  
    Kolego radzę jak najszybciej zrzucić miskę i sprawdzić panewki. Jest duże prawdopodobieństwo, że się jakaś obraca. Zeszlifuje ci korbę a na koniec wyjdzie tłok na zewnątrz. To nie żart. Jaki był remont, co było robione?
  • Poziom 13  
    Tańszym sposobem jest wlanie do oleju motodoktora i zobaczysz czy dźwięk się zmieni nie uleczy to go ale tańsze niż miska choć sądzę że to cię nie ominie. Zaszkodzić mu już też nie zaszkodzi bardziej jak już go tak katujesz.
  • Poziom 13  
    Ja pierdykam!
    Nie lej motodoktora!
    Ale rada!

    To, że panewka się obróciła to jeszcze nie katastrofa. Jeszcze można ocalić silnik a nie spisywać go na straty.
  • Poziom 7  
    Na poniedziałek jestem umówiony do mechanika, panewek nie robił przy kapitalce bo dzwoniłem do niego ale mówił ze raczej nie powinny walić( robione było: pierścienie, regeneracja głowicy szklanki, no i wszytskie uszczelki) olej przestał znikać, powiem tak, juz spory czas tak jeżdżę, dwa miesące albo i dłużej, bo może wcześniej na to nie zwracałem uwagi albo po prostu z dnia na dzień robiło sie coraz głośniej, nie pamiętam czy przed remontem były takie obiawy, możliwe ze były ale nie takie głośne. Nic nie bede dolewał. Chciałbym zeby to nie było nic groźnego, bo juz włożyłem troche w silnik a nie chce kupować drugiego silnika bo to też loteria.
  • Poziom 13  
    Motodoktor to nie lekarstwo po jego wlaniu nie ma na nim jeździć lecz tak czy siak będzie musiał ściągnąć miskę i wymienić olej więc bałaganu nie zrobi.
    NIE JEST MOŻNE FACHOWA PORADA masz rację "marcinusek" ale objawy stukania mogą się zmienić.
  • Poziom 13  
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Jak mechanik robil pierścienie to musiał korby z tłokami zdejmować i panewki. Jak pomieszał, źle, niechlujnie złożył to...
    Jedź do tego mechanika, drąż temat.
  • Poziom 7  
    mechanik ogarniety,naprawia tylko audi i VW w poniedziałek bede sie juz z nim umawiał i zobaczy co mu jest, to jak kolega napisał wyżej, jeżeli coś by było z panewkami to by zobaczył
  • Poziom 13  
    NIe ma co mędrkować, mechanik musi to oblookać. Jak nie musisz nie odpalaj silnika. Może to być nawet prozaiczny powód tych dźwięków, goowniany olej, marne ciśnienie w układzie smarowania, nawet zapchany filtr oleju. W końcu miałeś remoncik i po 1000km zaleca się wymianę oleju i filtru.
  • Poziom 7  
    Niestety auto użytkuje cały czas, tak jak mówię dźwięk jest juz od dawna tylko zrobił się już uciążliwy. Po remoncie zalany olej na dotarcie, jazda delikatna 900km, potem zalany olej docelowy motul 5w30.
  • Poziom 13  
    Olej 5w30 jest dosyć rzadki w konsystencji. Nie wiem czy taka lepkość akurat jest zalecana do tego silnika. Czy kiedykolwiek sprawdzałeś ciśnienie oleju manometrem, czy jest zgodne z dokumentacją?
  • Poziom 7  
    Jak kupiłem auto to miałem problemy z ciśnieniem bo zapalala mi się kontrolka. Mechanik coś tam zrobił i juz się nie zapalala, sprawdzał ciśnienie i mówił ze występowało takie 1-sekundowe spadniecie ciśnieniea ale tylko co jakiś czas i przez 1s,
    powiedział ze to nic groźnego. To było Jakieś cztery lata temu, zrobiłem od tamtej pory 130 tys. Olej jest dobrze dobrany, normę VW spełnia i dobierany bym przez osobę która ma ogromną wiedzę co do oleju.
  • Poziom 13  
    Nie zmostkował przypadkiem czujnika ciśnienia? Ważne co zrobił, że przestała się zapalać.
  • Poziom 7  
    Chyba nie bo jak rozwaliłem miskę to od razu zapaliła się kontrolka taka sama jak wcześniej.
  • Poziom 7  
    Okazały się przytarte panewki główne, zostały wymienione główne oraz korbowodowe, a także polerka wału. Wszystko ucichło :)