Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Panasonic 2m210 m1 - Mikrofala, "zanik" grzania?

30 Jan 2015 21:40 2511 3
  • Level 8  
    Witam. Moja mikrofalówka to Panasonic z magnetronem 2m210 m1

Moje pytanie jest następujące. Ponieważ ostatnio przestała grzać ( mikrofala ma jakieś 15 lat. Pierwsze co mi przyszło do głowy to uwalone diody, kondensator oraz magnetron. Dodam że nie znam się na tym za bardzo, to co robię to tak bardziej amatorsko w domu.

Po rozkręceniu mikrofali sprawdziłem bezpiecznik 10A, ale był cały.
    Akurat miałem wychodzić, więc skręciłem i zostawiłem.
    Za parę godzin przychodzę włączam mikrofale i działa oraz grzeje.
    Automatycznie to wyklucza uwalone diody albo kondensator.
    Więc ostatni podejrzany zostaje magnetron...
    Teraz chciałbym się dowiedzieć, czy jest taka możliwość, że podczas przenoszenia trochę wyobracania coś się w nim poprzestawiało i działa dalej?
    Jeżeli tak, to najprawdopodobniej za niedługo przejdzie do historii.

Może ktoś miał podobne sytuacje? Albo się po prostu zna na tym lepiej ode mnie i będzie w stanie stwierdzić, że to magnetron siada.

Pozdrawiam.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 15  
    Przede wszystkim sprawdź wszystkie elementy stykowe, przy dużych prądach z czasem się
    wypalają lub po prostu nie kontaktują. Do tego celu użyj omomierza z jak najmniejszym zakresem pomiaru rezystancji. Styki powinny mieć bardzo małą rezystancję.
  • Level 8