Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 1.8 benz - Czujnik ciśnienia oleju - nic nie pomaga

30 Sty 2015 22:57 5739 5
  • Poziom 7  
    Witam,

    mam problem i myślę, że pomogą mi Państwo.

    Otóż mam Opla Vectra C 2006 r. 1.8 benz. Dwa dni temu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Pojechałem do mechanika. Wymienił pompę olejową i założył nowy czujnik. Nic to nie dało. Jako że auto sprzedaję i musi być gotowe za kilka dni, to naciskałem, że musi być zrobione. Zaprosił więc swojego elektryka, który sprawdził wszystko i mówi, że mechanicznie wszystko jest w porządku i nie ma błędów. A paląca się kontrolka to wina modułu gdzieś w pulpicie, który ma zwarcie i dlatego stale pali się kontrolka. Do tego oczywiście pali się kontrolka silnika, jako że podobno są połączone.

    Ja jestem hydraulikiem, a nie mechanikiem. Nie znam się na tym. Prosiłbym Was o podpowiedź co to tak naprawdę może być i czy rzeczywiście istnieje taka możliwość o jakiej mówi elektryk.

    Dodam, że nie miał czasu ani dzisiaj ani jutro na wymianę, więc nie możemy tego sprawdzić. A nie chcę znów wydawać na coś kasy, szczególnie że mieszkam w UK i taka wymiana to 50+ funtów.

    Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  • Poziom 22  
    Jedyna rada to pomiar ciśnienia oleju.
  • Poziom 7  
    A jak to zrobić?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    al_mighty napisał:
    A jak to zrobić?


    Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
  • Poziom 7  
    Ok. To zaczniemy od ciśnienia oleju. Wydaje się logiczne ;)

    Czyli zasadniczo jak ciśnienie będzie ok, to trzeba szukać już w samej elektronice, bo to wina samej kontrolki?

    Dzięki
  • Poziom 34  
    Powinniscie od tego zaczac a zeczeliście od tyłu wszystko i poniosłeś koszty i w sumie dobrze(nauczka).
    Logiczne jest to ze w dzisiejszych wozach nie idzie kabelek jak w maluchu bezposrednio od czujnika prosto do kontrolki w zegarach.
    Logiczne jest tez ze jakbys nie mial tego cisnienia to juz dawno ten silnik by sie zatrzymał na stałe i o tym nikt nie pomyslał.
    Pare schematów skołujcie i patrzcie,gdzie biegnie przewod od czujnika i oco zachacza i te wszystkie nunkty trzeba sprawdzic.
    Calkiem smiało moze to byc wina zamontowanego czujnika poziomu oleju w misie olejowej a to widac w parametrach.
    Taki czas,kazdy mechanik dzisiaj juz powinien posiadac minimum wiedzy z takich tematow bo za niedlugo nikt do nich nie pojedzie z wielu przyczyn.