Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 1.8 benz - Czujnik ciśnienia oleju - nic nie pomaga

30 Sty 2015 22:57 5739 5
  • Poziom 7  
    Witam,

mam problem i myślę, że pomogą mi Państwo.

Otóż mam Opla Vectra C 2006 r. 1.8 benz. Dwa dni temu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Pojechałem do mechanika. Wymienił pompę olejową i założył nowy czujnik. Nic to nie dało. Jako że auto sprzedaję i musi być gotowe za kilka dni, to naciskałem, że musi być zrobione. Zaprosił więc swojego elektryka, który sprawdził wszystko i mówi, że mechanicznie wszystko jest w porządku i nie ma błędów. A paląca się kontrolka to wina modułu gdzieś w pulpicie, który ma zwarcie i dlatego stale pali się kontrolka. Do tego oczywiście pali się kontrolka silnika, jako że podobno są połączone.

Ja jestem hydraulikiem, a nie mechanikiem. Nie znam się na tym. Prosiłbym Was o podpowiedź co to tak naprawdę może być i czy rzeczywiście istnieje taka możliwość o jakiej mówi elektryk.

Dodam, że nie miał czasu ani dzisiaj ani jutro na wymianę, więc nie możemy tego sprawdzić. A nie chcę znów wydawać na coś kasy, szczególnie że mieszkam w UK i taka wymiana to 50+ funtów.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  • Poziom 22  
    Jedyna rada to pomiar ciśnienia oleju.
  • Poziom 7  
    A jak to zrobić?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    al_mighty napisał:
    A jak to zrobić?

Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
  • Poziom 7  
    Ok. To zaczniemy od ciśnienia oleju. Wydaje się logiczne ;)

Czyli zasadniczo jak ciśnienie będzie ok, to trzeba szukać już w samej elektronice, bo to wina samej kontrolki?

Dzięki
  • Poziom 34