Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Analiza spalin w silniku dwusuwowym

14 Maj 2005 16:36 1793 6
  • Poziom 23  
    Czy ktoś z szanownych tego forum może mi napisać jakie wartości powinny mieć spaliny silnika dwusuwoweego z dozowaniem oleju ?
    Chodzi konkretnie o wielkości wskazań analizatora spalin, a dokładnie zawartość tlenu, co2, itp parametry i oczywiście jakich obrotów silnika one dotyczą. Zadaję takie pytanie ponieważ mam analizator, ale zajmuję się pomiarami kotłow olejowych i węglowych. W kotłach wiem jakie wielkości powinny być, ale silnik spalinowy może mieć trochę inne wielkości. Mam do ustawienia gaźnik skutera i chcę wykożystać posiadany analizator
    ps.
    Przepraszam, że pisze jeszcze raz, ale nie widze odzewu
  • Poziom 39  
    Nie ryzykuj szkoda sprzętu ,z analizatorami którymi miałem do czynienia producent zabraniał badania silników dwusuwowych z powodu oleju w spalinach i ryzykujesz uszkodzenie sondy a to już droga sprawa,poza tym regulacje małych silników przeprowadza się pod kątem mocy a nie spalania ,producent z reguły ustala parametry pracy gaźnika w 3 zakresach mieszanka uboga-optymalna-bogata.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Nie ryzykuj szkoda sprzętu ,z analizatorami którymi miałem do czynienia producent zabraniał badania silników dwusuwowych z powodu oleju w spalinach i ryzykujesz uszkodzenie sondy a to już droga sprawa,poza tym regulacje małych silników przeprowadza się pod kątem mocy a nie spalania ,producent z reguły ustala parametry pracy gaźnika w 3 zakresach mieszanka uboga-optymalna-bogata.
  • Poziom 23  
    No to dałeś mi do myślenia. Muszę sie w takim razie mocno zastanowić.
  • Spec od samochodów
    Silniki dwusuwowe CO od 3,5 do 5%
  • Poziom 23  
    Tyle to ja miałem tlenu, CO 2 w granicach 12%-13%, CO analizator podaje w ppm i wynosi 3000 ppm. Według mnie to nie ciekawie, ale na spalaniu w silnikach to ja sie akurat nie bardzo znam.
  • Spec od samochodów
    Pracuj dalej przelicz ppm na % i będziesz w domu.
  • Poziom 23  
    W sumie to nic nie wynika z odpowiedzi. Doszedłem do wniosku, że automatyczne ssanie w gaźniku zawodzi i to jest główna przyczyna niemożliwości ustawienia gaźnika. Po usunięciu ustarki ( zacinający się mechanizm automatycznego ssania) praca silnika wyrównała się i jest OK. Dzięki za podjęcie tematu.