Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PLC - Program według przedstawionego schematu.

31 Sty 2015 11:59 1107 7
  • Poziom 6  
    Witam! Jestem uczniem technikum i w okolicach maja/czerwca piszę egzamin z kwalifikacji E.18-technik mechatronik. Jest to już druga kwalifikacja. Wiem że przy pierwszej zadanie praktyczne było bardzo podobne jak to w informatorze. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak napisać program do sterownika PLC w języku drabinkowym ? Nie posiadam takiego programu w domu, wiec nie mam możliwości sprawdzić i przede wszystkim popróbować. Z góry dziękuje. :) PLC - Program według przedstawionego schematu.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 42  
    Najlepiej będzie po prostu zapoznać się z tematem... Ogólne zasady schematów drabinkowych to teoria i w zasadzie można się oprzeć na tym. Konkretne programy dla określonych sterowników mogą się różnić.

Tu znajdziesz kilka przydatnych opisów i linków: http://www.wykop.pl/ramka/1585505/i-ty-naucz-sie-programowac-sterowniki-plc/
  • SterControlSterControl
  • Poziom 6  
    Rozumiem, no ja ogólnie podstawowe informacje mam opanowane. Znam języki programowania i podstawowe funkcje. Tylko właśnie chodzi o ten schemat, który wstawiłem. Trochę się zastanawiam jak mógłby dla mnie wygląda program napisany do sterownika PLC. Jeśli chodzi o sterownik to na egzaminie jest Siemens 224 lub 222.
  • Poziom 42  
    Dawno miałem już do czynienia z programowaniem PLC, a na dodatek nigdy nie lubiłem drabinek - zdecydowanie bardziej wolałem blokowe. Generalnie to programowanie sterowników sprowadza się do kilku funkcji (w porównaniu do programowania PC to jest to może promil, czysta podstawa), ale wymaga jakby większej świadomości i większej umiejętności dzielenia problemów na podstawowe zagadnienia (bardziej zbliżone do assemblera).