Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza Brak ogrzewania

patryk153 31 Sty 2015 13:47 2433 8
  • #1 31 Sty 2015 13:47
    patryk153
    Poziom 5  

    Witam . posiadam Seat Ibiza 1.4 1995 r w gazie
    Mam kłopot z ogrzewaniem, mój problem polega na tym ze leci tylko letnie powietrze gdy mam ogrzewanie ustawione . Podmuch działa ładnie bo gdy ustawie na zimne to aż mrozi .
    Ze znajomym rozbieraliśmy i sprawdzaliśmy termostat ,większość mówiła ze to jest to , ale po wymianie jest tak samo , potem sprawdzaliśmy nagrzewnice ....całkowicie ją wyciągaliśmy i sprawdzaliśmy czy nie jest przytkana oraz czy się nagrzewa ..... wiec z nią jest wszystko ok.
    Nagrzewa się tak mocno ze nie można jej dotknąć , płyn mam cały czas ale jest coś co nas bardzo dziwiło , ponieważ węże które idą do nagrzewnicy jeden jest gorący a drugi chłodny ....... dzieje się tak ze jeśli ogrzewanie jest zamknięte to ten wąż który był letni staje się gorący równie jak ten pierwszy ale po otworzeniu ogrzewania poleci przez około 10 sek gorące powietrze potem znowu chłodne a wąż staje się znowu zimny ..... sąsiad twierdził ze mam tam odpowiecznik który odpowietrza ale jednak go nie mam bo tam gdzie powinien się znajdować u mnie jest trójnik i jest trzeci wąż który prowadzi do parownika z gazem .

    Za błędy ort bardzo przepraszam ,ważne ze idzie zrozumieć mój problem
    Proszę o pomoc bo już nie wiem co jest ..

    0 8
  • Pomocny post
    #2 31 Sty 2015 14:09
    ciuqu
    Poziom 34  

    Jaką temperaturę trzyma silnik?
    Odpowietrzyłeś dobrze układ?

    Możliwe że pompa ma dużo lżej pchać wodę przez parownik LPG.

    Kiedy to się zaczęło?

    0
  • #3 31 Sty 2015 14:33
    patryk153
    Poziom 5  

    Zaczęło się jakoś niedawno , rano pewnego dnia już nie działało . odpowietrzałem przy zapalonym samochodzie i dolewając płyn ...samochód chodził około 30 min temperatura była już na pewno wysoka bo termostat przepuścił i wiatrak od chłodnicy się uruchamiał . a wskazówka wskazywała połowę . wiec zawsze przy tym położeniu po przejechaniu od 2 do 3 km miałem już ciepłe powietrze.

    1
  • Pomocny post
    #4 31 Sty 2015 14:41
    ciuqu
    Poziom 34  

    Termostat wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś, temperatura na zegarach 90°C czy poniżej, ja miałem przypadek że termostat trochę nie domagał temperatura na liczniku pokazywała jakieś 85-87 stopni, przy -5°C i więcej musiałem jeździć dobrze opatulony w zimowe ubrania. Że była zima termostatu nie wymieniałem ale płukałem nagrzewnice bo nie przypuszczałem że przez 5 stopni różnicy w temperaturze płynu będę marznął w aucie. Po wymianie termostatu 90°C i w aucie cieplutko.

    Możliwe że pompa wody się kończy i nie ma prawidłowego obiegu, lub przytkała się nagrzewnica i większość wody idzie przez parownik.

    0
  • #5 31 Sty 2015 14:51
    patryk153
    Poziom 5  

    Termostat wymieniłem . temperatura na zegarach ...zawsze jest w połowie to ile wtedy może być temp.
    Nagrzewnice sprawdzaliśmy nalewając wodę oraz dmuchając zostało uznane ze jest dobra . Co do węży przy tym trójniku to , może masz racje ze większość idzie przez parownik , bo wąż który wychodzi od nagrzewnicy trafia to trójnika chłodny gdy przy tym trójniku idzie jeszcze do gazu i jest gorący oraz ten trzeci to ,wygląda tak jakby wąż z nagrzewnicy była zatkany lub otwór trójnika . ale to wykluczamy bo jeśli się zamknie ogrzewanie to ten wąż robi się gorący .


    Tez braliśmy pod uwagę pompę wodna ale sąsiad twierdzi ze to nie w tym wina, bo ona wtedy by albo przeciekała albo by wtedy nie były inne węże ciepłe....


    Nie znam się na samochodach wiec nie wiem o co tu biega.

    0
  • Pomocny post
    #6 31 Sty 2015 20:35
    thumbs
    Poziom 13  

    Sprawdź pompę wody, uszkodzenie może polegać na tym, że nie kręci się element w silniku lub uszkodziły się łopatki wirnika i nie ma wtedy obiegu płynu.
    Mam pytanie odnośnie nagrzewnicy, jak zgasisz nagrzane auto na ok 5 min odpalisz po tym czasie i włączysz nadmuch to leci przez chwilę ciepłe? Bo jeżeli tak to masz zamienioną nagrzewnice.

    1
  • #7 01 Lut 2015 11:29
    patryk153
    Poziom 5  

    Sprawdzę pompę wodną .
    I jeśli zgaszę auto i zapale po tych 5 min to leci takie jak wcześniej chłodne .

    0
  • Pomocny post
    #8 01 Lut 2015 13:15
    thumbs
    Poziom 13  

    Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko
    1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę.
    2. brak obiegu płynu chłodniczego
    3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

    2
  • #9 04 Lut 2015 13:15
    patryk153
    Poziom 5  

    Powodem jest pompa wodna , brak ciśnienia a za razem za słaby obieg płynu i nie dochodzi w pełni do nagrzewnicy

    Dziekuje bardzo za pomoc :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów