Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Mondeo Mk3 TDDI] - Pomocnicza pompa paliwa - jaki zamiennik wybrać

DBS1 31 Jan 2015 17:00 10644 11
Texa Poland
  • #1
    DBS1
    Level 8  
    Witam,
    Muszę zakupić elektryczną pomocniczą pompę paliwa - do Mondeo Mk3 2.0, 115KM, kod BOSCH 0 580 464 075.

    Jest dużo zamienników chińskich (?) w cenach ok 125-130zł na serwisach aukcyjnych i w sklepach internetowych, zwykle są to zamienniki no-name, dalej "niby " lepsze a przynajmniej droższe pompki firmy Energy - ok 200zł, są też oryginalne pompki Bosch w cenie ok 500zł. A opinie użytkowników zamienników są różne- jedni twierdzą że taka pompka no-name dobrze działa, inni że tylko kilka miesięcy i kończy się i tak na pompce Bosch...

    Jaki zatem sprawdzony zamiennik kupić ?

    pozdrowienia! DBS
  • Texa Poland
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Ja wybieram i polecam oryginał. Pozorna oszczędność zwróci się przy awarii i holowaniu auta w najmniej spspodziewanym momencie.
  • #3
    DBS1
    Level 8  
    Ok, oryginał Boscha...

    Starej pompki jeszcze nie wymontowałem, więc nie wiem co jest teraz zamontowane,
    ( być może jest zamiennik) znalazłem jednak w sieci ofertę- oryginał Bosch nr 0580 464 103 za 390zł więc tanio.

    Wg. wielu sprzedawców numery pomp Boscha są zamienne tj:
    0580 464 103
    0580 464 073
    0580 464 075
    0580 464 077
    0580 464 084

    Czy zatem ta 0580 464 103 będzie pasować ?
    pozdrawiam! DBS
  • Texa Poland
  • #4
    Nix
    Level 21  
    Oryginał, ale niekonieczne tylko Bosch wchodzi w rachubę.
    Godne polecenia są m.innymi :
    SIEMENS
    VDO
    PIERBURG
    WALBRO
    VALEO
    ACRON TECH

    no i może jeszcze mniej znany ale też dobry producent - WRC.
    pzdr Nix
  • #5
    fred2008
    Level 14  
    Nie zakładaj żadnych zamienników ---ten silnik radzi sobie wyśmienicie bez tej pompy, wystarczy tylko ją pominąć
  • #6
    DBS1
    Level 8  
    No to poproszę o opis jak pominąć tę pompę- objawy są takie że auto (to auto jest świeżo kupione) ma zdecydowanie za małą moc- ciągnie słabo, ma "czkawkę", co także słuchać np. podczas przyspiesznia.
    Zapala niby w miarę szybko, ale z chmurą białego dymu i bardzo nierówno przez dłuższą chwilę chodzi( obroty od 500 do 1200 i tak w kółko) często bezpośrednio po zapaleniu gaśnie, kręci się tylko do ok 2700 obr/min. Czy to ciepły czy zimny cały czas jeździ tak, jakby miał z 30 KM a nie 115, a pali dość dużo - > 9l/100 średnio.

    Silnik to konkretnie typ D6BA/115KM, świece żarowe sprawne, sprężanie sprawdzone, wszystkie gary po 25,8 bara, turbina sprawna, nowe filtry powietrza i paliwa.

    Diagnoza na KTS-ie to błędy
    P0149 Elektryczna pompa paliwa --- czas kontroli
    PO 1564 Pompa wtryskowa --- błąd.

    Jeśli maiłbym pominąć tę pompę, to oznacza że to pompa wtryskowa ( VP44) musiałaby sama zasysać paliwo ze zbiornika. Czy da radę ? Rozumiem że robię zwykły "bypass" ? W wersji Mondeo TTDI/90KM fabrycznie nie ma pomocniczej pompki, ale tam jest pompa VP30.

    No i jeszcze kwestia odpowietrzenia: Jeśli pominę pompkę to będę musiał długo kręcić rozrusznikiem, a z lektury podobnych tematów wynika, że VP44 sama się nie odpowietrzy. Jak zatem to zrobić ?

    pozdrawiam! DBS
  • #7
    fred2008
    Level 14  
    Nikt nie zdjagnozuje Ci auta przez neta, ale wygląda,że masz problem z pompa wtryskową , bo po ominięciu pompy elektrycznej ten silnik normalnie się zachowuje nie generując żadnych kodów usterek.
    Zrób bajpasu i zobacz czy jest lepiej.Sprawdziłeś tą elektryczną czy jest sprawna? czy wymieniasz ją ze względu na kod usterki
  • #8
    DBS1
    Level 8  
    W zasadzie to chciałem wymienić ze względu na w/w błędy.

    Ta pomocnicza pompka chodzi-kręci się ( tylko podczas kręcenia rozrusznikiem i kiedy silnik chodzi) - nie działa po włączeniu samego zapłonu, ale być może tak ma być.

    Nie sprawdzałem jednak ani ciśnienia jakie daje ani wydajności w układzie. Zrobię jak radzicie = podłączę z bypasem i potestuję. Martwi mnie tylko to że układ zapowietrzę robiąc bypass.

    pozdrowienia! DBS
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    Masz problem z pompą vp. Kts tak tłumaczy. Głównie chodzi o błąd dostawy paliwa.
  • #10
    DBS1
    Level 8  
    Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same
    cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy.

    Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli
    zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku?

    Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ?

    pozdrawiam! DBS
  • #11
    udi20
    Level 2  
    I jak sprawa się skończyła z tą papka? Mam takie same objawy jak wyżej.
  • #12
    Bałdyzer
    Level 11  
    Mam pytanie , czy w Mondeo MK3 2,0 TDDI jest jakaś pompka w zbiorniku paliwa ? U mnie po przekręceniu zapłonu nie ma żadnych odgłosów.