Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Mondeo Mk3 TDDI] - Pomocnicza pompa paliwa - jaki zamiennik wybrać

DBS1 31 Sty 2015 17:00 5073 10
  • #1 31 Sty 2015 17:00
    DBS1
    Poziom 6  

    Witam,
    Muszę zakupić elektryczną pomocniczą pompę paliwa - do Mondeo Mk3 2.0, 115KM, kod BOSCH 0 580 464 075.

    Jest dużo zamienników chińskich (?) w cenach ok 125-130zł na serwisach aukcyjnych i w sklepach internetowych, zwykle są to zamienniki no-name, dalej "niby " lepsze a przynajmniej droższe pompki firmy Energy - ok 200zł, są też oryginalne pompki Bosch w cenie ok 500zł. A opinie użytkowników zamienników są różne- jedni twierdzą że taka pompka no-name dobrze działa, inni że tylko kilka miesięcy i kończy się i tak na pompce Bosch...

    Jaki zatem sprawdzony zamiennik kupić ?

    pozdrowienia! DBS

    0 10
  • #2 31 Sty 2015 17:17
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Ja wybieram i polecam oryginał. Pozorna oszczędność zwróci się przy awarii i holowaniu auta w najmniej spspodziewanym momencie.

    0
  • #3 31 Sty 2015 20:06
    DBS1
    Poziom 6  

    Ok, oryginał Boscha...

    Starej pompki jeszcze nie wymontowałem, więc nie wiem co jest teraz zamontowane,
    ( być może jest zamiennik) znalazłem jednak w sieci ofertę- oryginał Bosch nr 0580 464 103 za 390zł więc tanio.

    Wg. wielu sprzedawców numery pomp Boscha są zamienne tj:
    0580 464 103
    0580 464 073
    0580 464 075
    0580 464 077
    0580 464 084

    Czy zatem ta 0580 464 103 będzie pasować ?
    pozdrawiam! DBS

    0
  • #4 01 Lut 2015 13:38
    Nix
    Poziom 21  

    Oryginał, ale niekonieczne tylko Bosch wchodzi w rachubę.
    Godne polecenia są m.innymi :
    SIEMENS
    VDO
    PIERBURG
    WALBRO
    VALEO
    ACRON TECH

    no i może jeszcze mniej znany ale też dobry producent - WRC.
    pzdr Nix

    0
  • #5 02 Lut 2015 11:28
    fred2008
    Poziom 13  

    Nie zakładaj żadnych zamienników ---ten silnik radzi sobie wyśmienicie bez tej pompy, wystarczy tylko ją pominąć

    2
  • #6 02 Lut 2015 12:18
    DBS1
    Poziom 6  

    No to poproszę o opis jak pominąć tę pompę- objawy są takie że auto (to auto jest świeżo kupione) ma zdecydowanie za małą moc- ciągnie słabo, ma "czkawkę", co także słuchać np. podczas przyspiesznia.
    Zapala niby w miarę szybko, ale z chmurą białego dymu i bardzo nierówno przez dłuższą chwilę chodzi( obroty od 500 do 1200 i tak w kółko) często bezpośrednio po zapaleniu gaśnie, kręci się tylko do ok 2700 obr/min. Czy to ciepły czy zimny cały czas jeździ tak, jakby miał z 30 KM a nie 115, a pali dość dużo - > 9l/100 średnio.

    Silnik to konkretnie typ D6BA/115KM, świece żarowe sprawne, sprężanie sprawdzone, wszystkie gary po 25,8 bara, turbina sprawna, nowe filtry powietrza i paliwa.

    Diagnoza na KTS-ie to błędy
    P0149 Elektryczna pompa paliwa --- czas kontroli
    PO 1564 Pompa wtryskowa --- błąd.

    Jeśli maiłbym pominąć tę pompę, to oznacza że to pompa wtryskowa ( VP44) musiałaby sama zasysać paliwo ze zbiornika. Czy da radę ? Rozumiem że robię zwykły "bypass" ? W wersji Mondeo TTDI/90KM fabrycznie nie ma pomocniczej pompki, ale tam jest pompa VP30.

    No i jeszcze kwestia odpowietrzenia: Jeśli pominę pompkę to będę musiał długo kręcić rozrusznikiem, a z lektury podobnych tematów wynika, że VP44 sama się nie odpowietrzy. Jak zatem to zrobić ?

    pozdrawiam! DBS

    0
  • #7 02 Lut 2015 15:41
    fred2008
    Poziom 13  

    Nikt nie zdjagnozuje Ci auta przez neta, ale wygląda,że masz problem z pompa wtryskową , bo po ominięciu pompy elektrycznej ten silnik normalnie się zachowuje nie generując żadnych kodów usterek.
    Zrób bajpasu i zobacz czy jest lepiej.Sprawdziłeś tą elektryczną czy jest sprawna? czy wymieniasz ją ze względu na kod usterki

    0
  • #8 02 Lut 2015 16:25
    DBS1
    Poziom 6  

    W zasadzie to chciałem wymienić ze względu na w/w błędy.

    Ta pomocnicza pompka chodzi-kręci się ( tylko podczas kręcenia rozrusznikiem i kiedy silnik chodzi) - nie działa po włączeniu samego zapłonu, ale być może tak ma być.

    Nie sprawdzałem jednak ani ciśnienia jakie daje ani wydajności w układzie. Zrobię jak radzicie = podłączę z bypasem i potestuję. Martwi mnie tylko to że układ zapowietrzę robiąc bypass.

    pozdrowienia! DBS

    0
  • #9 02 Lut 2015 17:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Masz problem z pompą vp. Kts tak tłumaczy. Głównie chodzi o błąd dostawy paliwa.

    0
  • #10 04 Lut 2015 11:44
    DBS1
    Poziom 6  

    Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same
    cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy.

    Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli
    zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku?

    Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ?

    pozdrawiam! DBS

    2
  • #11 24 Kwi 2018 10:21
    udi20
    Poziom 2  

    I jak sprawa się skończyła z tą papka? Mam takie same objawy jak wyżej.

    0