Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.9TDI - Nie zapala i podaje zerowy zasięg do przejechania

osliczka 01 Lut 2015 00:18 7233 31
  • #1 01 Lut 2015 00:18
    osliczka
    Poziom 14  

    Witam, mam kłopot z Audi A3 2004r. z silnikiem 1.9 TDI.
    Samochód generalnie jeździ bez większych problemów jednak coraz częściej pojawia się następujący problem. Po przekręceniu kluczyka do pozycji "zapłon" komputer pokazuje zasięg "0" km. Przy okazji pojawia się na stałe kontrolka grzania świec żarowych, która w normalnych warunkach znika po paru sekundach. Samochód wtedy nie zapala, nie można podłączyć go również pod VAG'a. Wystarczy jeszcze raz wyłączyć zapłon i włączyć ponownie, komputer zaczyna wskazywać prawidłowy zasięg np. 230km, jest połączenie z VAG'iem i samochód zapala normalnie. Co to może być?

    0 29
  • #2 01 Lut 2015 14:46
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Możesz mieć problemy z immo.

    0
  • #3 01 Lut 2015 15:52
    osliczka
    Poziom 14  

    Co ma Immo do podawania przez komputer pokładowy informacji o zerowym zasięgu do przejechania i palącej się kontrolki świec żarowych? Z immo się łączy i żadnych błędów w nim nie widać.

    0
  • #4 01 Lut 2015 15:59
    roman2361
    Poziom 15  

    Jak masz połączenie z interfejsem to jakieś błędy wod poprzedniej inspekcji powinien sczytać.
    Napisz jakie

    0
  • #5 01 Lut 2015 16:29
    jacolino75
    Poziom 18  

    osliczka napisał:
    nie można podłączyć go również pod VAG'a.


    Czy problem komunikacji jest tylko ze sterownikiem silnika?

    0
  • #6 01 Lut 2015 17:04
    skorpion.g
    Poziom 15  

    no tak ale jak masz problem z immo to blokuje Ci ecu i wtedy nie możesz się połączyć.

    0
  • #7 01 Lut 2015 17:19
    jacolino75
    Poziom 18  

    [quote="skorpion.g"]no tak ale jak masz problem z immo to blokuje Ci ecu i wtedy nie możesz się połączyć.

    Poniekąd masz racje ,ale immo jest w zegarach.Usterka zegarów może powodować brak komuny z innymi sterownikami ,ale autor nie określił czy problem komuny jest tylko ze sterownikiem silnika czy również z pozostałymi sterownikami.pozdr.

    0
  • #8 01 Lut 2015 18:50
    T5
    Moderator Samochody

    Znika zasilanie na sterownik(częściowo) - żadne immo nie ma z tym nic wspólnego i nie piszcie głupot.
    Alarm dokładany jest?

    0
  • #9 01 Lut 2015 20:33
    osliczka
    Poziom 14  

    alarmu brak, w ECU silnika po wystąpieniu usterki pojawia się błąd: 18009 Przekaźnik dla zasilania napięciem +30V

    Dodano po 43 [sekundy]:

    T5 napisał:
    Znika zasilanie na sterownik(częściowo) - żadne immo nie ma z tym nic wspólnego i nie piszcie głupot.
    Alarm dokładany jest?


    co masz na myśli używając pojęcia częściowo?

    0
  • #12 02 Lut 2015 13:54
    skorpion.g
    Poziom 15  

    [quote="jacolino75"]

    skorpion.g napisał:
    no tak ale jak masz problem z immo to blokuje Ci ecu i wtedy nie możesz się połączyć.

    Poniekąd masz racje ,ale immo jest w zegarach.Usterka zegarów może powodować brak komuny z innymi sterownikami ,ale autor nie określił czy problem komuny jest tylko ze sterownikiem silnika czy również z pozostałymi sterownikami.pozdr.

    Immo znajduje się w zegarach i ecu. Czasami lubi się wysypać i wtedy jest problem z odpalaniem.

    0
  • #13 02 Lut 2015 14:11
    Altus_140
    Poziom 23  

    Sprawdź przekaźnik tak jak koledzy pisali, problem z zasilaniem ecu co objawia się nieudaną próbą komunikacji.

    1
  • #14 02 Lut 2015 15:26
    rafalziobro
    Poziom 10  

    Sprawdź główne zasilanie na zacisku nr 30.

    0
  • #15 05 Lut 2015 23:13
    osliczka
    Poziom 14  

    Panowie problem dalej nie rozwiązany, a problemy z uruchomieniem zdarzają się coraz częściej. Dla przypomnienia podaję objawy:
    Co któryś raz po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon:
    1. Komputer pokładowy podaje zasięg do przejechania "0" (normalnie przy 1/4 baku ok. 200 km)
    2. Pojawia się stale paląca się kontrolka świec żarowych
    3. Po kilku sekundach włącza się wiatrak chłodnicy z pełną prędkością.
    4. Samochód nie daje się uruchomić.

    Jeśli objaw akurat występuje nie można połączyć się przez VAG ze sterownikiem silnika. Komunikacja z innymi modułami jest bezproblemowa.
    Immobilizer w parametrach podaje zezwolenie na uruchomienie silnika.
    W modułach w tym w elektronice centralnej pojawia się błąd: 01314 "Brak komunikacji z elektronicznym modułem sterowania pracą silnika".
    W samym sterowniku silnika czasami występuję błąd: 18009 Przekaźnik dla zasilania napięciem +30V: nieodpowiedni sygnał

    W skrzynce pod maską przekaźnik oznaczony nr 458 zwiera się za każdym razem, nawet w przypadku wystąpienia usterki. Obejrzałem go dosyć dokładnie wygląda na solidnie polutowany. Gdzie szukać, które przewody przedzwonić, jakie złącza są problematyczne przy tych objawach, a może sterownik odesłać do naprawy?

    0
  • #16 06 Lut 2015 00:13
    T5
    Moderator Samochody

    Teraz sprawdź czy przekaźnik ma co załaczyć, czyli czy dochodzi do niego prąd , jak dochodzi czy wychodzi z niego.

    0
  • #17 06 Lut 2015 00:20
    osliczka
    Poziom 14  

    Mówisz o sprawdzeniu styków 30 i 87?

    0
  • #19 06 Lut 2015 00:30
    osliczka
    Poziom 14  

    ok dziękuję, możesz jeszcze podpowiedzieć który pin we wtyczce ECU żeby przedzwonić przewód między stykiem 87 i ECU?
    Rozumiem, ze w tym modelu nie znajdę sławetnego 109 pod deską rozdzielczą?

    0
  • #20 06 Lut 2015 09:00
    Altus_140
    Poziom 23  

    Nie doczytałem że jest to 8p tam będzie bodajże nie 109 a 100

    0
  • #21 06 Lut 2015 14:12
    osliczka
    Poziom 14  

    ok dzięki to zabieram się za zdjęcie dołu deski. Wg różnych informacji i schematów w 8P po 2003r. miało już go nie być. Czy 458 to jest zacisk 30, a 109 do samego sterowania ECU?

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    Altus_140 napisał:
    Nie doczytałem że jest to 8p tam będzie bodajże nie 109 a 100


    niestety, pod deską nie ma ani 109 ani 100. Z dużych przekaźników jest tylko 53 i 460.Widok przekaźników i bezpieczników pod maską:

    Audi A3 1.9TDI - Nie zapala i podaje zerowy zasięg do przejechania

    oraz tych pod kierownicą:
    Są tam dwa małe przekaźniki oznaczone numerem 404.
    Przy jednym z nich jest opis KL.30 więc niby pasuje, ale one ani nie stukają podczas zapłonu ani nie grzeją się przy włączonym zapłonie.

    Audi A3 1.9TDI - Nie zapala i podaje zerowy zasięg do przejechania

    Dodano po 7 [minuty]:

    T5 napisał:
    Dokładnie.
    Najpierw przy przekaźniku , następnie przy sterowniku


    Póki co sprawdziłem że pod maską w przekaźniku R4 na zacisku 30 jest stały +, natomiast na 87 pojawia się napięcie za każdym razem po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nawet jeśli występuje objaw tzn. podaje zasięg do przejechania równy "0", pali się kontrolka świec żarowych i uruchamia się wentylator chłodnicy na maxa. Dodatkowo auto nie zapala. Czy może ktoś opisać który przewód (pin) sprawdzić na samym sterowniku i czy zdarzyła się komuś usterka polegająca na niedrożności przewodu zasilającego ECU biegnącego od zacisku 87 przekaźnika R4 pod maską do samego sterownika? Ile lini zasilających biegnie do ECU i czy najbardziej narażona na przerwę jest właśnie ta między przekaźnikiem R4 a sterownikiem?

    0
  • #22 07 Lut 2015 11:28
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Podaj VIN tego auta,poszukamy.

    0
  • #23 07 Lut 2015 11:53
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Weź sie za 458 przelutuj go lub wymień

    0
  • #24 07 Lut 2015 14:11
    osliczka
    Poziom 14  

    andrzej20001 napisał:
    Weź sie za 458 przelutuj go lub wymień


    ale ja podłączałem miernik pod zacisk 87 tego przekaźnika i za każdym razem nawet w przypadku wystąpienia opisywanych objawów na zacisku pojawiało się napięcie.

    0
  • #25 07 Lut 2015 14:20
    domex32
    Moderator Samochody

    Nie miernik, tylko żarówkę, i sprawdź na podszybiu czy sterownik i wiązki nie pływają, oraz sprawdź wiązki pod skrzynką.

    0
  • #26 07 Lut 2015 14:34
    tzok
    Moderator Samochody

    osliczka napisał:
    18009 Przekaźnik dla zasilania napięciem +30V: nieodpowiedni sygnał
    Jaki program ma takie "twórcze" tłumaczenie?

    Miernik ma rezystancję wejściową 10MOhm, więc nie stanowi żadnego obciążenia dla obwodu. Tutaj jednak obciążeniem powinny być odbiorniki zasilane, a więc problem jest gdzieś za tym przekaźnikiem (wiązka).

    0
  • #27 08 Lut 2015 23:10
    osliczka
    Poziom 14  

    domex32 napisał:
    Nie miernik, tylko żarówkę, i sprawdź na podszybiu czy sterownik i wiązki nie pływają, oraz sprawdź wiązki pod skrzynką.


    Ok będę dłubał, wiązka wygląda na suchą złącze raczej też w porządku. Gdyby przewód zasilający był nawet w złym stanie to czemu efekt usterki występowałby raz na kilkadziesiąt uruchomień zapłonu?
    Czy ktoś może podać który pin w złączu sterownika to jest połączenie z zaciskiem 87 przekaźnika 458?
    Czy brak zasilania ECU na jednej linii może powodować efekt załączania się kontrolka świec żarowych i uruchamianie wentylatora chłodnicy na pełne obroty?

    0
  • #29 09 Lut 2015 23:26
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Witam mam pytanie gdy występuje usterka i chcesz go odpalić czy zachowuje się jakby brakowało mu paliwa ??

    0
  • #30 13 Lut 2015 01:09
    mateuszmk901
    Poziom 9  

    Służę pomocą.

    No więc w załączniku masz plik "lokalizacja terminali A3" tam odszukaj lokalizację J317 - czyli pod nr. 1, więc już widzisz gdzie zaglądnąć.

    Następnie zaglądnij do pliku "Schemat ideowy" gdzie kryje się przekaźnik "R4" bo to właśnie tego przekaźnika szukasz.

    Dodatkowo dokładam szczegółowy schemat zasilania terminalu T30. Z rozrysowanym przekaźnikiem "R4"

    Masz wszystko czego potrzebujesz.

    Jeśli pomogłem to się odwdzięcz bo potrzebuje punkcików dozbierać :D

    Pozdrawiam.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo