Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 320 DXI e4 - wyświetla "IMMEDIATE STOP" i nie kręi roz

krystiancyco 01 Lut 2015 15:00 12717 11
  • #1 01 Lut 2015 15:00
    krystiancyco
    Poziom 9  

    Witam! Jak w temacie. Na zegarach wyświetla ten komunikat i auto nie kreci rozrusznikiem. wróciłem w piątek rano z trasy, wszystko było w porządku. Czasami wyświetlało "workshop stop" z trójkątem żółtym i chmurkę od adblue ale bez żółtego trójkąta. Gdzie szukać problemu?

    2 11
  • Testo
  • #2 01 Lut 2015 18:34
    HADŻI
    Poziom 19  

    Sam te obrazek mówi o usterce wyświetlacza.Może zbiegło się kilka usterek .Czy jesteś w stanie odczytać jakieś kody błędów z pokładowego wyświetlacza?Czy przypadkiem nie odpalałeś auta na krótko?Czasem utleniają się kabelki przy cewce przy rozruszniku?Daj więcej danych to może się coś wymyśli. Powodzenia.

    2
  • #3 01 Lut 2015 18:40
    krystiancyco
    Poziom 9  

    w czwartek 3 razy na krótko paliłem i wcześniej też. w piątek rano wymieniłem akumulatory na nowe. jak przekręcam kluczyk to przekaźniki tykają normalnie. za chwilę idę na dwór podniosę kabinę jeszcze zerknę na rozrusznik. Bo jutro do roboty trzeba jechać. od razu sprawdzę czy wyświetla jakieś błędy.

    0
  • Testo
  • #5 01 Lut 2015 19:04
    krystiancyco
    Poziom 9  

    kontrolka G2 się zapala i STOP. Dopiero jak przekręcę kluczyk w pozycję do uruchamiania. Jak normalnie włączony jest zapłon to nie świeci. Dopiero jak przekręcę dalej na odpalanie to się zapala ten komunikat razem z kontrolką stop. i wyskakuje taki błąd w meni pojazdu:

    0
  • #6 01 Lut 2015 19:12
    HADŻI
    Poziom 19  

    Coś takiego na ten temat znalazłem:
    Kod usterek: MID 140 - SID 250 - FMI 11
    Informacje ogólne o kodzie usterki:
    MID140 D001 - Wyświetlacz główny
    SID250 Szyna informacyjna SAE J1587
    FMI-11 Usterka niezidentyfikowana
    Urządzenie(a) objęte kontrolą:
    Urządzenie(a) objęte kontrolą:
    D001 Wyświetlacz główny
    Warunek(i) zarejestrowania kodu usterki:
    Szyna komunikacji SAE J1587 uległa usterce.
    Urządzenie (urządzenia) D001 jest uszkodzone (są uszkodzone).
    Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką:
    D031 Kontrolka informująca o usterce wyświetlacza
    Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP"; D049: kontrolka "SERVICE").
    Pojawia się następujący komunikat:
    POSTÓJ AWARYJNY
    Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny D001.
    Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP"; D049: kontrolka "SERVICE").
    Pojawia się następujący komunikat:
    POSTÓJ AWARYJNY
    Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny D001.
    Sposoby usunięcia awarii:
    Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością.
    Ogólna kontrola pojazdu:
    Sprawdzić ogólny stan urządzenia:
    Wiązki przewodów elektrycznych oraz przewodów doprowadzających płyny są we właściwym stanie.
    Kolektory nie są pokryte nalotem ani też nie są uszkodzone mechanicznie
    Połączenia nie są uszkodzone
    Konektory są prawidłowo wpięte w odpowiednie urządzenia
    Diagnostyka przy pomocy przyrządu kontrolnego RENAULT TRUCKS:
    Przy pomocy przyrządu kontrolnego RENAULT TRUCKS, wykonać operację
    1700-08-03-03.
    Zaawansowana kontrola:
    Pomiary i diagnostyka urządzenia D001:
    Ilustracja urządzenia D001
    Lokalizacja
    Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie D001 jest oznaczone znakiem "A".
    Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
    Spisać i usunąć najpierw wszystkie kody usterek zapisane w urządzeniach wymienionych poniżej.
    MID140 D001 - Wyświetlacz główny
    Pomiary i diagnostyka SZYNY SAE J1587:
    Sprawdzić stan przewodów oraz połączenia szyny BUS SAE J1587.
    Pomiary i diagnostyka SZYNY SAE J1587:
    Sprawdzić stan przewodów oraz połączenia szyny BUS SAE J1587.

    1
  • #7 01 Lut 2015 19:16
    krystiancyco
    Poziom 9  

    to samo przed chwilą znalazłem. Wychodzi na to że mogło gdzieś dojść do uszkodzenia przewodów. tylko dziwi mnie to że normalnie wróciłem z trasy i dziś chce uruchomić a tu lipa. Miałem myszy w aucie jesienią może tu tkwi problem...

    0
  • #8 01 Lut 2015 19:45
    HADŻI
    Poziom 19  

    Może odłącz akumulatory na jakiś czas,może się jakiś reset odbędzie.Posprawdzałbym bezpieczniki przekażniki to co można na obecna chwilę ,no a te kabelki przy rozruszniki sprawdzałeś?Tylko ten jeden błąd jest ?Jak nic nie znajdziesz na teraz to bez diaga będzie ciężko.

    0
  • #9 01 Lut 2015 20:35
    krystiancyco
    Poziom 9  

    @HADŻI odłączałem akumulatory na około 10 min. do rozrusznika muszę dostać się jutro bo jest osłonięty. bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i są ok. tylko ten błąd jest widoczny.

    0
  • #10 02 Lut 2015 17:24
    krystiancyco
    Poziom 9  

    Problem się powiększył. Rozebrałem deskę rozdzielczą aby sprawdzić kable. Następnie tablicę bezpieczników. Coś zaśmierdziało i zegary przestały reagować. Słychać aby tykanie z głośniczka i wskazówki podrygują. Na tablicy od bezpieczników jedna ścieżka jest przepalona i ma mi ją elektronik naprawić na jutro.

    1
  • #11 02 Lut 2015 18:35
    HADŻI
    Poziom 19  

    Mimo wszystko byłoby dobrze diagnostykę przeprowadzić tak uważam chyba że zrobiłeś to przed demontażem .ważne jest aby znależdż przyczynę przepalenia ścieżki. tak mi się wydaje przynajmniej .

    2
  • #12 03 Lut 2015 19:06
    krystiancyco
    Poziom 9  

    @HADŻI ścieżkę w bezpiecznikach sam uszkodziłem przy demontażu tablicy bezpieczników. Została dziś naprawiona i złożyłem wszystko z powrotem w całość i auto zapaliło ale po chwili znów ukazał się ten błąd ale chodziła puki jej nie wyłączyłem. Jak wyłączyłem silnik tak znów nie kręci. Kierunkowskazy też nie działają.

    Dodano po 4 [minuty]:

    dodam że brak jest połączenia między tymi systemami, za każdym razem wyskakuje "data transfer failure!!!"

    Lista przykładowych systemów dla Renault DXI:

    EBS- sterownik hamulców - Electronic Braking System
    ECS- sterownik poziomowania - Suspension electronic management
    EMS- sterownik silnika - Engine electronic control system
    FCU – sterownik oświetlenia - Light Control Unit
    GECU - sterownik dźwigni biegów - Gearbox lever
    IC - sterownik tablicy rozdzielczej - Instrument cluster TU JEST TYLKO BŁĄD O KTÓRYM PISZEMY WCZEŚNIEJ
    ICU - sterownik imobilizer-a - Immobilizer Control Unit
    RAL – sterownik komunikacyjny - Renault communication system
    TACHO - tachograf - Tachograph
    TECU - automatyczna skrzynia biegów - Automatic transmission
    VECU - sterownik pojazdu - Vehicle Electronic Control Unit

    3