Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kłopot z alarmem BLOW - Fiat Panda 2007 1.2

tmachalski 01 Lut 2015 17:47 2205 21
  • #1 01 Lut 2015 17:47
    tmachalski
    Poziom 9  

    W używanym samochodziku Fiat Panda 2007 1.2 44 kW jest alarm, pilot jak na obrazku.
    Po przejrzeniu sieci to prawdopodobnie BLOW lub BLOW2.
    Alarm zamontowano do Fiata wyposażonego w ściemniacz oświetlenia kabiny.

    Są problemy:
    - zamykanie działa prawidłowo (1 piknięcie, działa tryb cichy) gdy lampka oświetlenia wnętrza jest zgaszona (gasnie 15 sek. od zamknięcia drzwi) inaczej alarm sygnalizuje niezamknięte drzwi (4 pikniecia, nie działa tryb cichy)
    - przy otwieraniu zawsze są 4 piknięcia, nie działa tryb cichy, wg instrukcji powinny być 3 piknięcia lub 5 jeśli alarm działał. Są 4 piknięcia
    - Czy jest możliwe stałe wyłaczenie pikania, czyli akustycznego potwierdzania? Instrukcja nie przewiduje, ale to instrukcja uzytkownika...

    Alarm jest założony najtańszym kosztem, brak krańcówek klapy silnika i klapy bagaznika, jest zapewne wpięty w oświetlenie kabiny, stąd konflikt z ściemniaczem. Aby żyć z tym wynalazkiem albo trzeba mu wyłączyć pikanie (potwierdzanie akustyczne) albo zidentyfikowac problem przy dezaktywacji - alarm cos sygnalizuje ignorując tryb cichy z pilota i pikając 4-krotnie, tylko instrukcja nie przewiduje takiego zachowania...
    Fiat z centralnym zamkiem fabrycznym na klucz, alarm załozono zapewne głównie po to, aby sterować zamkiem z pilota - działa, ale to pikanie doprowadza do szału.

    0 21
  • #2 04 Lut 2015 22:38
    son78
    Poziom 10  

    Też mam taki alarm i ten sam pilot.
    Skąd masz info że powinny być trzy lub pięć piknięć?
    Moj jest nowy. Świeżo założony. Przy aktywacji jest jeden pik, przy rozbrajaniu są zawsze cztery. Wyciszenie pikania, trzeba wcisnąć głośniczek na pilocie i jednocześnie zamykanie lub otwieranie, według instrukcji nie powinno pikać lecz to nie działa.

    0
  • #3 06 Lut 2015 09:46
    tmachalski
    Poziom 9  

    No to masz równie świetnie to zrobione jak ja...
    Informacja o liczbie piknięć pochodzi z instrukcji alarmu. Tryb cichy działa, ale nie wtedy, gdy alarm chce coś zasygnalizować. Cztery piknięcia coś sygnalizują, tylko nie wiem co (przy rozbrajaniu, bo przy zamykaniu 4 piknięcia to otwarte jakies drzwi), bo instrukcja nie przewiduje. Coś jest niepodłaczone (albo źle podłaczone) i centralka to sygnalizuje.
    Przy zamykaniu mam jedno pikniecie i działa tryb cichy jak odczekam do zgasnięcia lampki, inaczej też mam 4 piknięcia i nie działa tryb cichy. Alarm nie jest wpięty w krańcówki, tylko w lampke wnetrza, a ta sterowana jest przez licznik a nie bezpośrednio i gasnie z opóźnieniem.

    BTW tryb cichy nie jednocześnie, tylko kolejno: głośniczek raz, zamykanie/otwieranie raz. U mnie to działa, ale tylko przy zamykaniu, przy otwieraniu centralka coś sygnalizuje, dlatego nie ma mowy o trybie cichym.

    0
  • #4 06 Lut 2015 10:23
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie wiem czy w pandzie są przełączniki w zamkach... jest kontrolka lub jakiś komunikat o niedomkniętych/otwartych drzwiach? Jeśli tak, to trzeba rozciąć ten przewód, wstawić diodę i tam podpiąć alarm.

    0
  • #5 06 Lut 2015 10:59
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    tzok napisał:
    Nie wiem czy w pandzie są przełączniki w zamkach

    Zależy od wersji.
    Stare wersje, "vany" i "golasy" miały zwykłe krańcówki na słupkach.
    Nowsze modele i "wypasione" wersje miały krańcówkę w zamku.

    0
  • #6 06 Lut 2015 11:23
    tmachalski
    Poziom 9  

    W moim samochodziku są wszystkie krańcówki w zamkach, działa sygnalizacja niedomkniętych drzwi i klapy na liczniku, z tym, że bez rozróżnienia które (jest jeszcze wyższa wersja licznika). Niemniej wszystkie krańcówki są wpięte do licznika "niezaleznie" więc nie wystarczy wpiąć sie w jeden przewód+dioda, trzeba by wpiąć się w 5! Pewnie dlatego koleś który alarm zakładał poszedł po najmniejszej linii oporu i wpiął się w lampkę, ale to rozwiązanie ma 2 poważne wady:
    - klapa bagaznika jest niechroniona, bo nie zapala lampki, choć ma krańcówkę
    - lampka działa zwłocznie, więc bez czekania na zgaśnięcie lampki działa sygnalizacja otwartych drzwi centralki alarmu.

    Szczerze mówiąc liczę na kogoś, kto zna alarm BLOW i napisze czego chce centralka pikając 4x przy otwieraniu. Wg instrukcji centralka powinna być przypięta do lampki wnetrza (sterować lampką wnętrza - wyjście centralki) i przekaźnika odcinającego "zapłon" (a raczej pompe paliwa).
    Na czuja nie jest wpięta do lampki, bo tą steruje już licznik i jest źródłem sygnału o otwartych drzwiach i podejrzewam że przekaźnik odcinający tez nie jest podłaczony (zbadam, czy da się samochodzik uruchomić z wyjącym alarmem - to sie wyjasni). Spekuluję, że centralka alarmu sygnalizuje brak obciążenia na którymś z tych wyjść, jest luty i zima i nie chce mi się rozbebeszać tego wszystkiego i metoda prób i błedów szukac rozwiązania, więc liczę na kogos, kto zna podłaczanie alarmu BLOW i/lub podpowie racjonalny sposób wpięcia sie alarmem w krańcówki w Pandzie wyposażonej w centralny z klucza i 5 krańcówek wpiętych w licznik.

    tzok napisał:
    jest kontrolka lub jakiś komunikat o niedomkniętych/otwartych drzwiach? Jeśli tak, to trzeba rozciąć ten przewód, wstawić diodę i tam podpiąć alarm.


    IMHO nie ma "przewodu" do lampki sygnalizacji otwartych drzwi - krańcówki sa wpięte w złącze licznika i lampka sygnalizująca jest (chyba) diodą na płytce drukowanej licznika. Oczywiście (lampka) działa tylko przy włączonym zapłonie. Poszczególne "inteligentne" elementy samochodziku (np. centralka centralnego zamka) dostają informacje "po CAN" - np. centralny zamek "odbija" jak nie jest zatrzaśnięta klapa bagażnika (chociaż i tak bagaznik trzeba otwierać z klucza, bo nie ma elektrycznego zamka i soft-toucha), natomiast przy zamykaniu pilotem alarmu tak się nie dzieje - centralka alarmu jest wpięta "za" modułem sterującym centralnym zamkiem.

    0
  • #8 06 Lut 2015 12:26
    tmachalski
    Poziom 9  

    To już robiłem. Jest tylko jedna linia "alarmowa" - zapewne do lampki wnętrza. Wstrząsowy jest zintegrowany, czujników brak. Oczywiście wtedy zamykanie działa poprawnie (bez zwłoki na lampkę), ale otwieranie bez różnicy - pika 4x.
    Są jeszcze wpięcia w migacze, w zapłon (+12 po zapłonie) i w centralny zamek - tego nie ruszałem - alarmowe to one nie są.

    0
  • #9 06 Lut 2015 18:28
    son78
    Poziom 10  

    tmachalski napisał:

    Informacja o liczbie piknięć pochodzi z instrukcji alarmu.

    Mam instrukcję i nic takiego nie widzę.

    0
  • #10 06 Lut 2015 19:27
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    4 "piknięcia" w tej centralce oznaczają nieokreślony błąd.
    Dopisz ponownie do centralki oba piloty.
    To powinno wywołać reset ustawień.
    Jeżeli nic nie da, pozostaje serwis w Garwolinie.

    0
  • #11 06 Lut 2015 21:16
    tmachalski
    Poziom 9  

    son78 napisał:
    Mam instrukcję i nic takiego nie widzę.


    Str. 3, pkt. 3, "syrena odezwie się trzykrotnie"
    Str. 4 pkt. 9, "syrena zadziała 4-krotnie"
    Str. 9, pkt. 14 ,"po pięciokrotnym błyśnięciu" oraz "normalnym wyłaczeniu (...) trzykrotnym"

    Mamy chyba ta sama instrukcję?

    CameR napisał:
    4 "piknięcia" w tej centralce oznaczają nieokreślony błąd.


    Niezłe. Uwielbiam "błąd nieokreślony".
    Spróbuję - ale jak widać z postu son78 takie zachowanie alarmu BLOW nie jest incydentalnym przypadkiem...

    0
  • #12 06 Lut 2015 21:25
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    tmachalski napisał:
    takie zachowanie alarmu BLOW nie jest incydentalnym przypadkiem

    Właśnie taka jest jakość tanich central alarmowych.
    Nikomu nie polecam.

    0
  • #13 06 Lut 2015 21:45
    tmachalski
    Poziom 9  

    Nie ja to zakładałem czy zlecałem, samochodzik jest z "bogactwem inwentarza". Zawsze można ten wynalazek "zutylizować" i założyć przyzwoitą centralkę, ale taniej byłoby rozkminić w czym problem i doprowadzić do zachowania się wynalazku wg instrukcji, co nawet przy takim badziewiu musi być możliwe, a ten magik, który zapewne całkiem świadomie wypuścił takie coś, niech się smaży w piekle...

    0
  • #14 08 Lut 2015 12:38
    son78
    Poziom 10  

    tmachalski napisał:

    Str. 3, pkt. 3, "syrena odezwie się trzykrotnie"
    Str. 4 pkt. 9, "syrena zadziała 4-krotnie"
    Str. 9, pkt. 14 ,"po pięciokrotnym błyśnięciu" oraz "normalnym wyłaczeniu (...) trzykrotnym"

    Mamy chyba ta sama instrukcję?


    Nie jestem pewien.
    Str. 3, pkt. 3, "syrena odezwie się trzykrotnie"
    Kłopot z alarmem BLOW - Fiat Panda 2007 1.2
    U mnie pika 4 razy a nie trzy ale może to przez to że mam niepodłączony obwód zapłonu silnika. Na moje życzenie (funkcję tą realizuje fabryczny immobilizer). Kierunkowskazy migną trzy razy, palą się przez dłuższą chwilę i gasną więc chyba jest ok.


    Str. 4 pkt. 9, "syrena zadziała 4-krotnie"
    Kłopot z alarmem BLOW - Fiat Panda 2007 1.2
    Tak, ale przy zamykaniu jeśli któreś drzwi są niedomknięte.

    Str. 9, pkt. 14, "po pięciokrotnym błyśnięciu" oraz "normalnym wyłaczeniu (...) trzykrotnym"

    Kłopot z alarmem BLOW - Fiat Panda 2007 1.2
    5 mignięć ktoś się dobierał do auta, 3 mignięcia wszystko jest ok.

    Przeczytałem całą instrukcję i nie ma tam ani słową że 4 piknięcia oznaczają nieokreślony błąd choć przyznaje że powinno pikać trzy razy.
    Do tego rozśmiesza mnie funkcja poszukiwania auta bo jak mam je znaleźć np. na parkingu jeśli pilot działa max. z jednego metra ?
    Instrukcja tego alarmu https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=475653

    0
  • #15 08 Lut 2015 14:04
    Staszek49
    Poziom 33  

    Może komuś przyda się ta informacja. Mam w swym aucie autoalarm (wiadomej produkcji), ale piloty działają na odległość ok. 100 metrów. Funkcja "wyszukiwanie auta" bardzo się przydaje, szczególnie na dużych parkingach oraz do "odstraszenia" wandali aut, co nieraz czyniłem nawet z balkonu. Jeśli chodzi o krotność "klikania" syreny, to w moim przypadku, gdy miałem odłączony "czujnik uderzenia", to wówczas syrena dawała 2 razy więcej piknięć np. 2 i 4, a gdy czujnik podłączyłem, to odpowiednio 1 i 2 piknięcia.

    0
  • #16 08 Lut 2015 18:19
    son78
    Poziom 10  

    W BLOW czujnik uderzeń jest zintegrowany i raczej nie da sie go odłączyć.
    Za to mój zaskoczył mnie dzisiaj. Podczas jazdy autem wcisnąłem zamniętą kłódkę, powinny zamknąć się centralne zamki i się zamknęły tylko już nie otworzyły. Radio zgasło, spalił się bezpiecznik 10A od radia, oświetlenia kabiny.

    0
  • #17 08 Lut 2015 18:28
    tmachalski
    Poziom 9  

    son78 napisał:
    więc chyba jest ok.


    Jeśli działa tryb cichy to jest OK, w innym przypadku centralka sygnalizuje problem i dlatego nie działa tryb cichy.

    son78 napisał:
    Radio zgasło, spalił się bezpiecznik 10A od radia, oświetlenia kabiny.


    Ani chybi zwarcie sie zrobiło, jak uzbroiłes alarm przy właczonym zapłonie. Gratulacje dla zakładacza.

    Centralka jest chińska, tania, prymitywna i nie ma CE :D, niemniej to nie oznacza, że zakładający alarm nabywa przez to prawa potraktowania klienta w taki sposób, aby wcisnąc mu wadliwie podłączony alarm. W moim przypadku zakładacz jest nie do ustalenia, chwilowo przełaczyłem ten wynalazek w tryb "konserwacji", tak, że steruje tylko centralnym zamkiem i mam zamiar poprawić instalację jak tylko odpuści zima.

    0
  • #18 08 Lut 2015 19:35
    son78
    Poziom 10  

    Tryb cichy nie działa. Tylko jaki problem sygnalizuje ?
    Czy może to być niepodłączone odcięcie zapłonu ?
    Czy przy włączonym zapłonie naciskając zamkniętą kłódkę powinny zamknąć się zamki ?
    Czy czujnik uderzeń ma regulację czułości ?
    W miom przypadku zakładacz jest do ustalenia, Alarm założony dwa tygodnie temu.

    0
  • #19 08 Lut 2015 19:56
    tmachalski
    Poziom 9  

    son78 napisał:
    Tryb cichy nie działa. Tylko jaki problem sygnalizuje ?


    Też o to pytam :cry:
    Przy zamykaniu powinien ci działać tryb cichy, skoro w głośnym masz 1 piknięcie.
    Tylko przy otwieraniu nie skoro masz 4x
    U mnie działa przy zamykaniu, tylko przyciski nie jednocześnie (jak pisałeś), tylko kolejno - "cicho" -> "zamknij". Czas naciśnięcia min. 0,5 sek.

    son78 napisał:
    Czy może to być niepodłączony obwód odcięcia paliwa ?

    Nie wiem. Centralka powinna sterować przekaźnikiem odcięcia i lampką wnętrza podając masę na odpowiedni przewód, na logikę przekaźnik odcięcia powinien być chyba typu NC, ale instrukcja tego nie opisuje. Taki przekaźnik jest na stałe zwarty, a rozwiera się gdy prąd płynie przez cewkę. Jeśli tak, to jeśli centralka monitoruje linię, powinna zgłaszać błąd przy zamykaniu... No chyba, że przekaźnik ma być typu NO, wtedy to możliwe o ile linia jest monitorowana. Bez pomierzenia na przewodach centralki i eksperymentu to zgadywanka.

    Na to pytanie odpowie ktoś, kto ta centralke zna i na to liczyłem.

    son78 napisał:
    Czy czujnik uderzeń ma regulację czułości ?


    Ma pokrętło.

    son78 napisał:
    Czy przy włączonym zapłonie naciskając zamkniętą kłódkę powinny zamknąć się zamki ?


    Wg instrukcji tak. Tylko linia +ACC musi być podłączona, bo skąd centralka ma wiedzieć, że chodzi o zamki a nie o alarm. Ciekawe, dlaczego zrobiła ci zwarcie?
    Znów na logikę musi być coś z podłączeniem lampki wnętrza, skoro ten bezpiecznik padł.

    0
  • #20 09 Lut 2015 11:04
    son78
    Poziom 10  

    Zgadza się, tak jak napisałeś. Przy zamykaniu tryb cichy działa a przy otwieraniu nie bo sygnalizuje problem 4x pik.
    Podjadę do tego kto zakładał z reklamacją.

    0
  • #21 10 Lut 2015 21:31
    son78
    Poziom 10  

    Pewnie można zamontować dodatkowo czujniki ultradzwiękowe. Czy zwykłe zestawy za około 25-30 zł z allegro będą odpowiednie?

    0
  • #22 18 Lut 2015 18:48
    tmachalski
    Poziom 9  

    Zdaje się temat zdechł, zatem go zamykam.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo