Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 HDI - uszkodzony pierścień magnetyczny ABS

02 Lut 2015 19:09 5658 11
  • Poziom 11  
    Witam
    Od ok. miesiąca świeci się w aucie kontrolka ABS. Pojechałem do mechanika, który stwierdził, że uszkodzony jest czujnik ABS prawy przód. Po wymianie kontrolka nadal się świeci. Inny mechanik stwierdził że najprawdopodobniej uszkodzony jest pierścień magnetyczny. Stwierdził również, że należy wymienić całe łożysko gdyż nie da się wymienić samego pierścienia. Moje pytanie brzmi Czy faktycznie wraz z pierścieniem należy wymienić łożysko, ponieważ słyszałem, że nie jest to konieczne poza tym w sklepach i na aukcjach można dostać orginalny sam pierścień.
  • Poziom 37  
    A jak wymienisz sam pierścień, skoro jest on elementem łożyska? Tyle jeśli chodzi o pierścień.
  • Poziom 16  
    Jeśli jesteś w stanie sobie wymienić sam pierścień to zrób to. Nigdy nie próbowałem, ale powodzenie tej operacji oceniam na 50%, może uda ci się go wkleić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    słyszałem, że te pierścienie często pękają w peugeotach, a poza tym co innego może się w ukladzie ABS zepsuć. właściwie tylko czuJnik albo pierscien.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    A ja widziałem jak po pierścieniu zostały tylko okruszki, nie wiedzieć z jakich przyczyn pierścień się starł, w obu przednich piastach praktycznie przy jednakowym przebiegu- różnica ok 500km. Przy piastach w tym aucie nie było nic dotykane przez co najmniej 25kkm.
  • Poziom 1  
    Ja uszkodziłem pierścień przy czyszczeniu, guma magnetyczna się posypała została tylko metalowa obręcz.
    W warunkach domowych dobrze jest stary pierścień częściowo zbić z łożyska przed ściągnięciem z piasty, znacznie to ułatwia wymianę.
  • Poziom 17  
    Jeżeli czujnik jest uszkodzony to wyświetla brak abs/esp po uruchomieniu silnika.
    Wystarczy tylko podpiąć sprawny czujnik , bez wkładania go na miejsce, komunikat zniknie i nie pojawi się.
    Pasek magnetyczny jest zintegrowaną częścią łożyska i też nie słyszałem aby sam z siebie się uszkadzał, jedynie to przez lata nazbiera się rdzy itp.
    Aby wyczyścić pierścień wystarczy odkręcić koło, nakrętkę z przegubu zewnętrznego, duży płaski śrubokręt włożyć pomiędzy zwrotnicę a przegub i wysunąć przegub robiąc lukę. Detergent do rdzy i delikatnie wyczyścić szmatką pasek.
    Jak by trzeba było czujnik wymienić to stary ucina się od zewnątrz na równo z zwrotnicą i wiertlem rozwierca plastik, reszta sama odpadnie.
    Zabieg przeprowadzałem w swojej 607 kilka dni temu.
  • Poziom 11  
    dzwiedziu napisał:
    Wystarczy tylko podpiąć sprawny czujnik , bez wkładania go na miejsce, komunikat zniknie i nie pojawi się.

    Cóż to za nowości kolega wprowadza???
    A z czegóż odczyt weźmie ten czujnik kiedy go się podepnie???
    Według mnie błąd zniknie po zniknie po zmianie czujnika wykasowaniu błędu z sterownika abs zamontowaniu nowego czujnika do piasty .
    I przejechaniu najmniej 50m
    Ale może się mylę.
    Pozdrawiam
  • Specjalista Sieci, Internet
    Thadeuss1 napisał:
    Cóż to za nowości kolega wprowadza???

    Po podłączeniu czujnika i skasowaniu błędów wszystko będzie OK. Z racji że czujnik jest nie zamontowany i nie będzie odczytywał obrotu piasty to po paru metrach błąd wyskoczy i zapali się kontrolka ABS.
    Nic nowego.
  • Poziom 17  
    U mnie nie trzeba było kasować błędu.
    Po odpaleniu było ok.
    Po podpięciu starego, uszkodzonego i odpaleniu silnika błąd znowu wyskoczył.

    Thadeuss1 napisał:
    A z czegóż odczyt weźmie ten czujnik kiedy go się podepnie???

    A kto ci każe jeździć z czujnikiem w "powietrzu"?