Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.8 ADR - Szarpie przy pierwszym przełączeniu na gaz.

02 Lut 2015 19:39 2514 11
  • Poziom 15  
    Witam.
    Posiadam Passata B5 97r Silnik 1.8 (ADR) 125KM
    Instalacja gazowa stag-4 eco, wtryskiwacz valtek rail type 30, parownik AC S.A R01
    Instalacja ma przeszło rok, i 40tyś kilometrów przejechane.
    Auto ogólnie pracuje prawidłowo, zarówno na gazie i na benzynie, problem jest podczas pierwszego przełączenia silnika z benzyny na gaz, samochód po przełączeniu na lpg przygasa na chwile, potem "łapie" jeden cylinder za ok sekundę "łapie"drugi itd.
    Oczywiście silnikiem trzęsie na wszystkie strony. Po kilku sekundach jak załapią wszystkie cylindry to się uspokaja, auto pali od strzała, przełącza się na gaz wzorowo, do następnego poranka.
    Zrobiłem eksperyment i ręcznie przerzuciłem go na gaz przy temperaturze wody ok 90°C i dalej to samo.
    Przerywanie jest mniejsze jak temperatura na zewnątrz jest wyższa.
    Byłem u gazownika, wgrał nowe oprogramowanie wydłużył czasy przełączania między cylindrami i powiedział że to wszystko co może zrobić. Oczywiście nie pomogło.
    Nie wiem gdzie już szukać przyczyny tej awarii.
    Wymieniłem filtry, świece, sprawdziłem dolot na szczelność. Nie ma się do czego przyczepić.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 15  
    ladamaniac napisał:
    Wtryskiwacze się kleją? Próbowałeś umyć?

    Rozumiem że wtryski od gazu? Nie nie próbowałem, czym i jak to umyć?
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Od gazu. Denaturatem na przykład. W jakimś zakładzie gazowniczym ponieważ trzeba zasterować wtryskiwacze żeby wypłukać wnętrze.
  • Poziom 15  
    Może lepiej kupić lepiej np Reg fast'y? zamiast reanimować te Valtek'i?
    Czy jak kupię inne wtryskiwacze to muszę coś ustawiać w sterowniku od gazu, czy tylko podłącze i będzie działało?
    Pytam bo nie mam kabla do programowania.
    Druga sprawa to montaż listwy wtryskowej, montujemy cewkami w pionie, czy poziomo?
  • Poziom 38  
    Najpierw pasuje sprawdzić, czy to wina wtryskiwaczy. Po zainstalowaniu innych wtrysków pasuje wszystko poustawiać więc bez kabla się nie obejdzie. Cewki mogą być zarówno w pionie jak i poziomie.
  • Poziom 11  
    Może to prozaiczne ale ja sprawdziłbym sekwencje podłączenia wtrysków miałem tak jak podłączone były wtryski odwrotnie to fajnie można zdjagnozować programem stag lub na piechote zamienić na próbe złącza przy wtryskiwaczach 1z4 a 2z3 cylindrach.Pisze o ty dlatego że mogą zle nakładać sie paliwa i sterownik odcina 1wtyskiwacz benzyny, a aktywuje 4 gazowy itd. To tylko hipoteza i nie uwłaczam montażyście ale nie myli sie tylko ten co nic nie robi .Pozdrawiam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeżeli powyższe sugestie nie pomogły to może pomogło by ustawienie rozgrzewania wtryskiwaczy gazowych przed przełączeniem na lpg .
  • Poziom 38  
    Choć w treści postu nie jest to napisane wprost, przyjąłem, że ta usterka przyszła z czasem, co wyklucza kolejność przełączania. Zwłaszcza, że ma tak tylko za pierwszym przełączeniem po postoju.
  • Poziom 41  
    Valteki i 40tys? Zasyfione i rozkalibrowane. Wymagają kalibracji co około 10tys. Najlepiej zrób tak jak pisałeś wyżej czyli wywal je i zamontuj Reg Fasty. Wtyczki takie same, po podłączeniu nic nie trzeba przestawiać w sterowniku jedynie nowe dysze (stare od valteków nie podpasują) trzeba będzie ewentualnie rozwiercić. Reg fast montuje się dyszami na bok czyli cewkami w pionie.
  • Poziom 15  
    Witam.
    Dobrałem się do tych wtrysków, zrobiłem prosty przyrząd do pomiaru skoku tłoczka
    Passat B5 1.8 ADR - Szarpie przy pierwszym przełączeniu na gaz.
    Jeden wtrysk był sporo rozkalibrowany, druga sprawa to oringi uszczelniające, nie są w dobrej formie, wyglądają jakby zaraz miały się rozpaść.
    Syfu trochę było, ale co mnie bardziej martwi to opiłki, sporo tego.
    Gumki zamykające już zmęczone, widać spory rant.
    Jutro montaż i zobaczymy co z tego będzie.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Kup AC W01 cena 140zł nie odrzuca a zapomnisz a regulacji i kalibracji na długi czas. Po co się męczyć skoro te wtryski co stuk tłoczka zmieniają jego skok......
  • Poziom 15  
    Witam.
    Ladamaniac, dzięki, to był strzał w dziesiątkę, zaoszczędziłem dzięki Tobie trochę pieniędzy i nerwów u gazownika.
    Auto chodzi teraz idealnie, przełączanie na gaz jest płynne, tak czy inaczej rozglądam się teraz za nowymi wtryskiwaczami, bo te chyba długo nie pociągną.
    Pozdrawiam