Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana kierunku obrotów silnika jednofazowego z dwoma kondensatorami.

03 Lut 2015 10:00 6954 23
  • Poziom 6  
    Dzień dobry wszystkim forumowiczom
    Borykam się z błachym dla większości osób problemem,mam silnik do sprężarki który nie wiem jak podłączyć,jest to jedno razowy silnik z dwiema cewkami który musi osiągnąć obroty przeciwne do ruchu wskazuwek zegara,czy mógł bym przesłać komuś meilem zdjęcia całej elektryki?nie jestem w stanie umieścić rysunków przez tel
    Bardzo proszę o pomoc
    Z góry dziękuję
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
  • Poziom 6  
    gimak napisał:
    Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.


    Bardzo dziękuję za podpowiedź,problem polega na tym że nie wiem gdzie podpiąć fazę a gdzie neutral
  • Moderator Elektrotechnika
    Bartlomiej1982 napisał:
    Bardzo dziękuję za podpowiedź,problem polega na tym że nie wiem gdzie podpiąć fazę a gdzie neutral

    Nie ma to znaczenia , nie zapominamy o ochronnym PE na specjalny zacisk na obudowie .
  • Poziom 6  
    Krzysztof Reszka napisał:
    Bartlomiej1982 napisał:
    Bardzo dziękuję za podpowiedź,problem polega na tym że nie wiem gdzie podpiąć fazę a gdzie neutral

    Nie ma to znaczenia , nie zapominamy o ochronnym PE na specjalny zacisk na obudowie .

    Wiem że jedna cewka jest rozruchowa a druga to cewka pracy,powiedziano mi ze L i N podlanczam pod te pojedyncze nie zmostkowane blaszkami śruby a znowu znajomy elektryk mówi że nie,że prąd podpiąć pod zmostkowane śruby,znowu ta poprzednia osoba mówi że w zależności na którą cewke podamy fazę poprzez podłączenie pod te nie zmostkowane śruby to silnik będzie miał lepszy rozruch albo słabszy,prosił bym o wypowiedź na ten temat i czy to nie są bzdury i jak wygląda poprawne podpięcie L i N w tym silniku tak a by cewki pracowały jak należy.Bardzo dziękuję za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Christophorus napisał:
    Pozwolę sobie zauważyć, że te dwa niebieskie elementy widoczne na zdjęciu to nie są cewki lecz kondensatory.


    Czy w przypadku kondensatorów podłączenie jest inne niż w przypadku cewek?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    tos18 napisał:
    Z rysunku wynika że pomiędzy zaciski U1 i U2.

    A konkretnie wg fotografii tabliczki zaciskowej do lewego górnego i do prawego środkowego.
  • Poziom 6  
    gimak napisał:
    tos18 napisał:
    Z rysunku wynika że pomiędzy zaciski U1 i U2.

    A konkretnie wg fotografii tabliczki zaciskowej do lewego górnego i do prawego środkowego.

    Nie rozumiem tylko czemu gościu który robi,naprawia,składa sprężarki powiedział a bym podpinał pod dolne nie zmostkowane śrubki ??
    Jest jakieś wytłumaczenie na to?
  • Poziom 19  
    Bartlomiej1982 napisał
    Cytat:
    Nie rozumiem tylko czemu gościu który robi,naprawia,składa sprężarki powiedział a bym podpinał pod dolne nie zmostkowane śrubki ??
    Jest jakieś wytłumaczenie na to?

    Osoba serwisująca sprężarki nie musi być elektrykiem, są sprężarki napędzane silnikami spalinowymi.
    Podłącz tak jak jest na rysunku i jak radzą koledzy, mianowicie pod U1 i U2.
  • Poziom 6  
    Leszek Augustyniak napisał:
    Bartlomiej1982 napisał
    Cytat:
    Nie rozumiem tylko czemu gościu który robi,naprawia,składa sprężarki powiedział a bym podpinał pod dolne nie zmostkowane śrubki ??
    Jest jakieś wytłumaczenie na to?

    Osoba serwisująca sprężarki nie musi być elektrykiem, są sprężarki napędzane silnikami spalinowymi.
    Podłącz tak jak jest na rysunku i jak radzą koledzy, mianowicie pod U1 i U2.

    Czyli tylko przemienić zworki a by osiągnąć lewe obroty i L pod górny lewy i N pod środkowy prawy
    Bardzo dziękuję za pomoc
  • Poziom 14  
    Witam mam taki sam nowy silnik podłączam jak na schemacie wyżej i wyrzuca mi bezpiecznik 16A. Nie wiem co dalej.
  • Poziom 13  
    Na innych silnikach zaznaczony jest jeszcze sposób podłączenia do sieci.
    Jest to odpowiednio:
    Dla kierunku VEER Z2 U1
    dla REVERSION U1 V1
  • Poziom 14  
    ale one i tak są zmostkowane więc chyba to rozwiązanie nie wnosi żadnych różnic
  • Poziom 14  
    Oj teraz nie moge napisać w pracy jestem. A jakie to ma znaczenie ? esa wybija natychmiast jak tylko wcisne wtyczke do gniazdka a i jeszcze zanim wybije esa silnik wykonuje nie wielki ruch i to zawsze w tym samym kierunku bez względu na to jak położone są blaszki (mostki) na REV w lewo i na Veer też w lewo
  • Poziom 25  
    wersion napisał:
    jeszcze zanim wybije esa silnik wykonuje nie wielki ruch i to zawsze w tym samym kierunku bez względu na to jak położone są blaszki (mostki) na REV w lewo i na Veer też w lewo

    Na początek wymień kondensatory, któryś może być zepsuty.
  • Poziom 14  
    to nowy silnik nie śmigany jeszcze
  • Poziom 25  
    wersion napisał:
    to nowy silnik nie śmigany jeszcze

    Jak masz gwarancje to reklamuj.
    A skąd wiadomo że kondensator nie jest walniąty fabrycznie.
    Jeżeli masz możliwość to pomierz je.
  • Poziom 14  
    Zrobione, okazało się że mam słaby bezpiecznik wymieniłem na 25A i działa, teraz przydał by się miękki start. Tylko nie wiem czy do sprężarki jest wymagany czy nie.
  • Poziom 25  
    wersion napisał:
    bezpiecznik wymieniłem na 25A

    Błąd, obwody gniazdowe w instalacjach domowych zabezpiecza na 16A nie więcej (obciążalność długotrwała przewodów)
  • Poziom 14  
    to nie w domu to garaż spawarki szlifierki ...
    a tak na marginesie to po zainstalowaniu silnika do sprężarki po 30 min pracy praktycznie wybuchł jeden z kondensatorów i po robocie.