Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ ETZ 250 - podkładka oporowa tarczy sprzęgła.

PatrycjaŁukasz.J.928 07 Lut 2015 20:01 11409 41
  • #31 07 Lut 2015 20:01
    PatrycjaŁukasz.J.928
    Poziom 7  

    Potrzebne są Tobie jeszcze te podkładki? Bawisz się w te fascynujące zajęcie jakim jest odrestaurowywanie cudu techniki
    ? Ile chciał byś za te podkładki?

  • #32 07 Lut 2015 20:19
    jack63
    Poziom 41  

    PatrycjaŁukasz.J.928 napisał:
    Ile chciał byś za te podkładki?

    Takie rzeczy na PW. Poszukam w wolnej chwili. Znajdą się to nie zbankrutujesz. :D
    Jednak nie ma gwarancji że będzie OK!
    Jak pisałem, podkładki trzeba pasować do sprzęgła.

  • #33 07 Lut 2015 20:31
    PatrycjaŁukasz.J.928
    Poziom 7  

    Czekam na pozytywną odpowiedz a w między czasie ja szukam jeszcze gdzie indziej .

  • #34 08 Lut 2015 11:36
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Podkładka nr. 22:
    http://www.jackmotors.pl/podkladka-dystansowa-sprzegla-19-etz-250-id-1617.html
    http://www.jackmotors.pl/podkladka-dystansowa-sprzegla-20-etz-250-id-1616.html
    Podkładka falista:
    http://www.stazet.inkontrahent.pl/produkt/397...KA-ZABIERAKA-SPRZEGLA-ES,ETZ-250-falista.html
    Podkładki oporowej 19 w PL nie widzę.

    Art.B napisał:
    Pomysł z rzekomym antyhoppingiem jednego z przedmówców jest trochę wyssany z palca, bo w ETZ 250 elementem związanym z kołem przekładni wstępnej jest ZABIERAK, a nie KOSZ jak w większości współczesnych konstrukcji.

    Oczywiście w skrajnych przypadkach, kiedy na klamce sprzęgła jest minimalny luz, łożyska wału mają duży luz osiowy, albo wał przesuwa się w silniku (brak zdystansowania, wybite czopy lub gniazda łożysk w karterach).
    Art.B napisał:
    Jeśli mowa o ETZ 250 to jest tam przecież (choć rzadko drożny) kanał (kieszeń) w tylnej części skrzyni korbowej, który zbiera odrzucane z przeciwwag skropliny oleju, i doprowadza je kanałami do przestrzeni między łożyskiem czopa wału a simmeringiem. Nie jest to złe rozwiązanie. Łożyska są smarowane w zasadzie kropelkowo a nie mieszankowo. Ja wkładałem na wał łożyska RS ze zdjętym uszczelniaczem od zewnątrz, tak że łożysko pływało w skroplinach oleju z mieszanki, nie wiem czy było to dobre rozwiązanie, ale 15 lat temu działało.

    W ogóle nielogiczne rozwiązanie. O ile seger nie zakrywa kanału olejowego, to olej musiałby gromadzić się w ogromnych ilościach między uszczelniaczem a odrzutnikiem, a olej do łożyska przelewałby się szczeliną między wałem a otworem w odrzutniku. Nawet nie pomaga to w doszczelnieniu uszczelniacza (co najwyżej smarowaniu wargi). W Simsonie nie ma określonego sposobu montażu segera, więc zazwyczaj fabrycznie kanał był zamknięty. Wówczas łożysko od strony zapłonu (bo tylko tam stosowano odrzutnik) zużywało się szybciej niż od strony sprzęgła (gdzie od strony przekładni powinno zużywać się bardziej). Taki silnik wymaga remontu po średnio 20000 km ze względu na problemy w ustawieniu zapłonu (przerywacza). Do tego często się pojawia problem z uszczelniaczem od strony zapłonu, który zużywa się ze względu na brak czynnika smarującego. Tymczasem ja przejechałem już ponad 35000 km na przerobionym odrzutniku (dopływ z kanału do łożyska), aczkolwiek w kilku silnikach wyrzuciłem odrzutnik aby uszczelniacz był także smarowany, lecz nie mam informacji zwrotnych na temat testów długodystansowych.
    Pytanie, ile ten silnik przejechał na łożysku jednostronnie zakrytym? Olej się zbierał - ok, ale co się z nim działo gdy utracił własności smarujące (zestarzał się)?
    Otworek w przeciwwadze przydaje się kiedy łożysko jest maksymalnie dociśnięte do wału, skrzynia korbowa jest dobrze wypełniona i z tego powodu brakuje cyrkulacji mieszanki poprzez łożysko.

  • #35 08 Lut 2015 12:56
    jack63
    Poziom 41  

    Ceny podkładek, a szczególnie falistej są "mało wejciowe".
    11 zł za typową podkładkę falistą to już zwykłe zdzierstwo!
    Jak pisałem kilka razy, a chyba mało kto "załapał", nie chodzi o główny wymiar podkładek 19 i 22. Zakup pojedynczej sztuki daje maleńką szansę na zachowanie prawidłowego luzu zabieraka. Podobnie z resztą jak zakup pojedynczego sworznia tłokowego gdy łożyskowanie jest igiełkowe.
    Tylko kto takimi pierdołami zawraca sobie głowę. :cry:
    To, że sprzęgło/sworzeń się zaciera lub częściej, tłucze mało kogo obchodzi, byle już skończyć robotę i wyjechać...

    BANANvanDYK napisał:
    Art.B napisał:


    Jeśli mowa o ETZ 250 to jest tam przecież (choć rzadko drożny) kanał (kieszeń) w tylnej części skrzyni korbowej, który zbiera odrzucane z przeciwwag skropliny oleju, i doprowadza je kanałami do przestrzeni między łożyskiem czopa wału a simmeringiem. Nie jest to złe rozwiązanie. Łożyska są smarowane w zasadzie kropelkowo a nie mieszankowo. Ja wkładałem na wał łożyska RS ze zdjętym uszczelniaczem od zewnątrz, tak że łożysko pływało w skroplinach oleju z mieszanki, nie wiem czy było to dobre rozwiązanie, ale 15 lat temu działało.
    W ogóle nielogiczne rozwiązanie. O ile seger nie zakrywa kanału olejowego, to olej musiałby gromadzić się w ogromnych ilościach między uszczelniaczem a odrzutnikiem, a olej do łożyska przelewałby się szczeliną między wałem a otworem w odrzutniku. Nawet nie pomaga to w doszczelnieniu uszczelniacza (co najwyżej smarowaniu wargi).

    Też uważam to za nielogiczne i wręcz szkodliwe. Zostawianie RS'a w tej przestrzeni może być nawet groźne. Nie jest on przystosowany do pracy w takich warunkach.
    Z tym smarowaniem wargi simmeringu nie jest też tak cacy, bo w ETZ simmeringi były zakładane : alternatorowy "normalnie " a sprzęgłowy odwrotnie.
    BANANvanDYK napisał:
    W Simsonie nie ma określonego sposobu montażu segera, więc zazwyczaj fabrycznie kanał był zamknięty.

    Prawda i nie prawda jednocześnie. Jak zwykle nowe rozwiązania dotyczące starych konstrukcji są z reguły gorsze.
    Faktycznie w Simsonach ostatniej produkcji nikt sobie tym głowy nie zawracał i było tak jak piszesz. Mało tego w ostatniej polskiej wersji serwisówki nie ma ani słowa na temat prawidłowego montażu segera.
    Natomiast w starej serwisówce, takiej ciemnoniebieskiej, była uwaga aby zakładać seger "po bożemu". Nie wiadomo, czy ktoś to olał bo doszedł do wniosku, że to nic nie daje, przecież seger nie zatyka kanalika całkowicie, czy może ...tylko olał?
    Ja zawsze zwracałem na to uwagę i np. przy wymianie simmeringu go przesuwałem do prawidłowej pozycji. Nie wiem czy to pomagało. Nie prowadziłem badań.
    BANANvanDYK napisał:
    Do tego często się pojawia problem z uszczelniaczem od strony zapłonu, który zużywa się ze względu na brak czynnika smarującego.

    Te problemy występowały też w ETZ i innych silnikach. Nie wiem czy to jest problem braku smarowania, czy samego faktu gorącego powietrza po drugiej stronie tego simmeringu. Jego "brat" unurzany w oleju radził sobie dużo lepiej.
    Rozważając tą kwestię dochodzimy do odpowiedniości/jakości simmeringów.
    Muszę przyznać, że te ori NRD trzymały się nieźle. Z zamiennikami to była zupełna loteria.
    W ETZ nawet groźna, bo przy "puszczeniu" simmeringu od sprzęgła, ciśnienie w skrzyni korbowej wypychało olej odpowietrznikiem w korku i z pomocą strugi opływającej silnik...rzucało tenże olej wprost... na tylną opnę. Było to bardzo niebezpieczne!

  • #36 21 Lut 2015 19:21
    PatrycjaŁukasz.J.928
    Poziom 7  

    Witam serdecznie... Mam pytanie takie iż chciałbym się zorientować co mogłoby być przyczyną spowalniania silnika po wciśnięciu sprzęgła ( po chwili silnik gaśnie )

  • #38 21 Lut 2015 21:51
    PatrycjaŁukasz.J.928
    Poziom 7  

    Na luzie a także w trakcie jazdy. Odgłosów żadnych nie słychać. Po wciśnięciu do końca sprzęgła na wolnych obrotach od razu gaśnie. Trzeba dodać gazu żeby nie zgasła a jak uda się już ruszyć to w trakcie jazdy jak chcę na mniejszy bieg zredukować po wciśnięciu do oporu sprzęgła gaśnie. POMOCY :cry:

  • #40 21 Lut 2015 22:10
    PatrycjaŁukasz.J.928
    Poziom 7  

    A przy tym objawie możliwe jest że silnik będzie pracował na medal? bo na wolnych i w ogóle na obroty się zbiera wspaniale .

  • #41 21 Lut 2015 22:18
    cyborg39
    Poziom 24  

    Art.B napisał:
    wał pływa na boki i łapie lewiznę simmeringiem

    Gdyby tak było to raczej obroty poszłyby w górę.. Wygląda na mechaniczny opór, sprzęgło do przejrzenia, może łożysko "oporowe" się zatarło?

  • #42 21 Lut 2015 22:23
    PatrycjaŁukasz.J.928
    Poziom 7  

    A w górę obroty własnie nie poszły. Naprawdę pięknie silnik pracuje tylko efekt jest taki po wciśnięciu sprzęgła jak by ono to wciśnięte sprzęgło ten silnik dusiło.