Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Agregat prądotwórczy - Agregat z silnika od piły spalinowej i alternatora gaśnie

Kapitan6 03 Feb 2015 23:49 6396 18
Bosch
  • #1
    Kapitan6
    Level 8  
    ten agregat jest z silnika piły eurotek gc500, alternator mitsubishi japan.

    pod podłączonym akumulatorze silnik gaśnie i nie jestem pewny czy alternator jest
    dobrze podłączony
  • Bosch
  • #2
    ToJestNick
    Level 31  
    Według mnie silnik gaśnie, gdyż jest zwyczajnie zbyt słaby aby pokonać opór obciążonego alternatora.
  • #3
    Kapitan6
    Level 8  
    Ma 4 konie ale na wolnych obrotach np. 1000 obrotów chyba nie ma tyle może tu jest problem?

    Nie wiem czy on ma regulator napięcia?

    Po odłączeniu akumulatora silnik nie gaśnie i na stykach jest 16 volt a nie powinno być 14 - 15?
  • #4
    Ture11
    Level 38  
    Hmm silnik 5,5KM, co prawda czterosuw, no ale mocniejszy niż w temacie, przy obrotach jałowych da się zatrzymać ręką... Dwusuw przy 1000rpm niby już działa z jakąś siłą, no ale... W twoim układzie może brakować regulacji obrotów w zależności od obciążenia silnika...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może kolega opisały dokładniej instalację dołączoną do alternatora i jego typ, najlepiej wzbogacić to lepszymi zdjęciami...
  • Bosch
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    zdenek_zdenek
    Level 20  
    To są tylko chińskie 4 KMn nie zdziwiłbym się jakby w tej pile był silnik 24cc, aby miała 4 kM to już musi być ponad 60 cm3, oczywiście 2t. Silnik minimum gx120 hondy do ok 80A alternatora.
  • #8
    Kapitan6
    Level 8  
    Art.B wrote:
    Jakie masz przełożenie między wałem silnika i alternatorem? Sprzęgło odśrodkowe zostawiłeś? Przy odpowiednio dobranym przełożeniu, bez jakiegokolwiek regulatora obrotów, należałoby najpierw dać pełny gaz, a dopiero potem obciążenie elektryczne. "Agregat" ma służyć wyłącznie do ładowania akumulatora?


    Przełożenie 1:1, sprzęgła nie ma, raczej tylko do ładowania ale posiadam konwerter
  • #9
    zdenek_zdenek
    Level 20  
    I ty chcesz, żeby alternator kręciłsię na min 10tys. obrotów, toż tyle to nie ma nawet w samochodzie.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Kapitan6
    Level 8  
    zdenek_zdenek wrote:
    I ty chcesz, żeby alternator kręciłsię na min 10tys. obrotów, toż tyle to nie ma nawet w samochodzie.


    Jakie dziesięć tyś. jeden tysiąc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Art.B wrote:
    To chyba wszystko się wyjaśniło. Przekładnia do przerobienia. 1:2 to chyba minimum.


    1:2 czyli silnik 2000 obr/min a alternator 1000 ?
  • #12
    zdenek_zdenek
    Level 20  
    Taki silnik jak podałeś aby osiągnął swoją moc i był się w stanie schłodzić pod stałym obciążeniem musi pracować na pełnych obrotach. Jego obroty pracy to pewnie ponad 10 tys obrotów, natomiast obroty biegu jałowego to pewnie 2 tys., więc nie wiem skąd wziąłeś ten 1 tys.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    wodzu12240
    Level 13  
    Jeżeli nie ma sprzęgła to wypadłoby by odłączyć wzbudzenie alternatora na czas rozruchu i pracy na wolnych obrotach do momentu rozgrzania silnika . W przeciwnym przypadku silnik na wolnych obrotach nie może uciągnąć alternatora i gaśnie .
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Kapitan6
    Level 8  
    już wiem co jest zwarcie na stykach alternatora kabelek plusowy dotykał obudowy a na obudowie jest masa tak ma być ??
  • #19
    User removed account
    User removed account