Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw polo Tajemniczy pobór prądu -

04 Lut 2015 08:49 2763 19
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich
    Od jakiegoś czasu rozładowuje mi się akumulator w VW Polo 1.9 SDI rok 2002
    Postanowiłem kupić nowy , który również po kilkunastu dniach zaczął słabnąć.
    Sprawdziłem pobór prądu na postoju wyszło że około 100mA.
    czytałem gdzieś że nie powinno przekraczać 35mA.
    Wyciągałem po kolei bezpieczniki ( tek które są pod napięciem ) i okazało się że bezpiecznik nr 30 pobiera około 65mA .
    Niby obsługuje on centralną elektrykę klakson wycieraczki kierunkowskazy podgrzewanie tyln. szyby... Nie mam pojęcia jak sprawdzić co pobiera tyle prądu.
    Przeczytałem wszytko w tym temacie , próbowałem wyciągać przekaźniki i nic.
    Może ktoś ma jakiś pomysł.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 34  
    Odczekaj kilka minut aż wszystkie moduły "usną". Zmierz napięcie ładowania.
  • Poziom 10  
    pomiary robiłem rano bez włączania kluczyka i bez otwierania drzwi .
    Prąd ładowania 14,5V, po włączeniu świateł, wycieraczek, dmuchawy spada do 14,3V.
  • Poziom 34  
    Od kiedy prąd wyrażamy w Voltach :)

    Czy po podpięciu amperomierza odczekałeś kilka minut?

    Każde otwarcie drzwi "budzi" moduł komfortu
    Każde wyłączenie napięcia i ponowne załączenie (wpięcie amperomierza) powoduję "pobudkę" modułów.
  • Poziom 10  
    Kolego chciałeś mi pomóc czy podyskutować o napięciu i natężeniu.
    Pytałeś o napięcie ładowania , miałem ci podać w litrach?
    Mnie uczyli że napięcie mierzymy w voltach
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 34  
    oloow napisał:
    Prąd ładowania 14,5V, po włączeniu świateł...
    Mnie uczyli że napięcie mierzymy w voltach


    To musiałeś chodzić na wagary :)

    Jeśli chcesz pomocy to udzielaj konkretnych odpowiedzi, jak mierzyłeś pobór prądu 100mA.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Masz w aucie jakieś "nie fabryczne" gadżety?

    Autoalarm, multiblock, subwoofer i inne?

    Sprawdź czy nie masz błędów magistrali CAN
  • Poziom 10  
    Mierzyłem podczepiając amperomierz pod klemę i pod akumulator przy zamkniętych drzwiach i zablokowanym czujniku zamykania przedniej klapy.
    Miernik był podłączony przez około godzinę.

    Nie posiadam żadnych dodatkowych gadżetów.
    Magistrala Can nie ma żadnych błędów.
    Próbowałem też wyciągać po kolei wszystkie przekaźniki ( ale to już przy otwartych drzwiach )
  • Poziom 34  
    Zmierz tak samo bezpiecznik nr 30 czyli wszystko zamknięte i czekanie. Odepnij + alternatora i zmierz. Jezeli 65mA siedzi cały czas na bezpieczniku i vag nie zgłasza błędów zostaje sprawdzanie modułów na bezpieczniku 30.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Miałem kiedyś podobny problem.
    Winny okazał się przyblokowany wyłącznik oświetlenia bagażnika - żarówka świeciła się cały czas.
  • Poziom 25  
    Nie wiem czym się tak przejmujecie - 65mA??? Nawet przez tydzień nic dla akumulatora nie zrobi.
    To nie to.
  • Poziom 10  
    Cały czas jest około 60mA.
    Zauważyłem też że w czasie pomiaru jak odłączę miernik i z powrotem go podłączę pobór spada do około 20mA , ale wystarczy że otworze drzwi albo zapalę w środku światło wartość skacze do około 100mA i już nie spada do puki nie odłączę miernika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    andseg napisał:
    Witam.
    Miałem kiedyś podobny problem.
    Winny okazał się przyblokowany wyłącznik oświetlenia bagażnika - żarówka świeciła się cały czas.

    Nie mam światła w bagażniku.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Andrzej42 napisał:
    Nie wiem czym się tak przejmujecie - 65mA??? Nawet przez tydzień nic dla akumulatora nie zrobi.
    To nie to.

    I tu się mylisz, może latem nie widać różnicy , ale przy małym mrozie można zaobserwować osłabienie akumulatora .
  • Moderator Samochody
    30mA to normalny pobór "gołego" samochodu, jeśli ma radio i/lub alarm to te 65mA należy uznać za wynik całkowicie normalny. W moim Puncie jest ok 120mA i tygodniowy postój, nawet zimą, nie stanowi problemu.
  • Poziom 25  
    oloow napisał:
    I tu się mylisz, może latem nie widać różnicy , ale przy małym mrozie można zaobserwować osłabienie akumulatora .

    Jeszcze raz powtarzam - dla sprawnego akumulatora (podkreślam - sprawnego) 100ma to jest nic. Sam policz - 60Ah /0.1A = 600h czyli 25dni. Podejżewam, że jeszcze po 15 dniach odpaliłbyś samochód.
    Więc albo masz walnięte ładowanie, albo coś innego ci podkrada prąd
  • Poziom 5  
    Mam taki sam problem. Znalazł ktoś przyczyne ???
  • Poziom 11  
    Przy dużych mrozach sprawność akumulatora spada nawet o 60% więc pobór 200mA rozwali aku w 3 dni.
  • Poziom 3  
    Kiedyś miałem identyczny problem w VW Golf. okazało się że fabryczne radio po około 15/20 min samoistnie się załączało. wychwyciłem to po wymianie aku :/ .
  • Poziom 5  
    Akumulator wymieniony na nowy. Radio Pioneer podłączone pod stację po zapłonie. Zauważyłem, że po wyjęciu bezpiecznika nr 30 prąd jest w normie do 0.05a. A u mnie po wyjęciu bezpiecznika wynosi 0.01a czyli tak jak powinno być. Problem jest w tym, że nie wiem co należy pod ten bezpiecznik. Po wyjęciu wyskakuje kontrolka air bag którą trzeba usuwać komputerowo. Jakieś propozycję co może pobierać ten prąd bo wynosi on aż 0.11a.
  • Poziom 32  
    Otwarte drzwi, albo uszkodzony zamek, bo 30 to tzw. komputer centralny. Trzeba je pozamykać (maske tez) i zostawić na jakieś 10 do 30 min żeby się ten komputer wyłączył i pokazał 0 . Inaczej się nie da.
  • Poziom 5  
    Ale wszystkie zamki są sprawne. A maska chyba nie ma żadnego czujnika. Dodam, że nie posiadam centralki.
  • Poziom 5  
    Po zamknięciu drzwi oraz maski pobór wynosi 0.10A. To jednak za dużo