Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw polo Tajemniczy pobór prądu -

04 Lut 2015 08:49 4221 23
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich
    Od jakiegoś czasu rozładowuje mi się akumulator w VW Polo 1.9 SDI rok 2002
    Postanowiłem kupić nowy , który również po kilkunastu dniach zaczął słabnąć.
    Sprawdziłem pobór prądu na postoju wyszło że około 100mA.
    czytałem gdzieś że nie powinno przekraczać 35mA.
    Wyciągałem po kolei bezpieczniki ( tek które są pod napięciem ) i okazało się że bezpiecznik nr 30 pobiera około 65mA .
    Niby obsługuje on centralną elektrykę klakson wycieraczki kierunkowskazy podgrzewanie tyln. szyby... Nie mam pojęcia jak sprawdzić co pobiera tyle prądu.
    Przeczytałem wszytko w tym temacie , próbowałem wyciągać przekaźniki i nic.
    Może ktoś ma jakiś pomysł.
  • Poziom 35  
    Odczekaj kilka minut aż wszystkie moduły "usną". Zmierz napięcie ładowania.
  • Poziom 10  
    pomiary robiłem rano bez włączania kluczyka i bez otwierania drzwi .
    Prąd ładowania 14,5V, po włączeniu świateł, wycieraczek, dmuchawy spada do 14,3V.
  • Poziom 35  
    Od kiedy prąd wyrażamy w Voltach :)

    Czy po podpięciu amperomierza odczekałeś kilka minut?

    Każde otwarcie drzwi "budzi" moduł komfortu
    Każde wyłączenie napięcia i ponowne załączenie (wpięcie amperomierza) powoduję "pobudkę" modułów.
  • Poziom 10  
    Kolego chciałeś mi pomóc czy podyskutować o napięciu i natężeniu.
    Pytałeś o napięcie ładowania , miałem ci podać w litrach?
    Mnie uczyli że napięcie mierzymy w voltach
  • Poziom 35  
    oloow napisał:
    Prąd ładowania 14,5V, po włączeniu świateł...
    Mnie uczyli że napięcie mierzymy w voltach


    To musiałeś chodzić na wagary :)

    Jeśli chcesz pomocy to udzielaj konkretnych odpowiedzi, jak mierzyłeś pobór prądu 100mA.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Masz w aucie jakieś "nie fabryczne" gadżety?

    Autoalarm, multiblock, subwoofer i inne?

    Sprawdź czy nie masz błędów magistrali CAN
  • Poziom 10  
    Mierzyłem podczepiając amperomierz pod klemę i pod akumulator przy zamkniętych drzwiach i zablokowanym czujniku zamykania przedniej klapy.
    Miernik był podłączony przez około godzinę.

    Nie posiadam żadnych dodatkowych gadżetów.
    Magistrala Can nie ma żadnych błędów.
    Próbowałem też wyciągać po kolei wszystkie przekaźniki ( ale to już przy otwartych drzwiach )
  • Poziom 35  
    Zmierz tak samo bezpiecznik nr 30 czyli wszystko zamknięte i czekanie. Odepnij + alternatora i zmierz. Jezeli 65mA siedzi cały czas na bezpieczniku i vag nie zgłasza błędów zostaje sprawdzanie modułów na bezpieczniku 30.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Miałem kiedyś podobny problem.
    Winny okazał się przyblokowany wyłącznik oświetlenia bagażnika - żarówka świeciła się cały czas.
  • Poziom 26  
    Nie wiem czym się tak przejmujecie - 65mA??? Nawet przez tydzień nic dla akumulatora nie zrobi.
    To nie to.
  • Poziom 10  
    Cały czas jest około 60mA.
    Zauważyłem też że w czasie pomiaru jak odłączę miernik i z powrotem go podłączę pobór spada do około 20mA , ale wystarczy że otworze drzwi albo zapalę w środku światło wartość skacze do około 100mA i już nie spada do puki nie odłączę miernika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    andseg napisał:
    Witam.
    Miałem kiedyś podobny problem.
    Winny okazał się przyblokowany wyłącznik oświetlenia bagażnika - żarówka świeciła się cały czas.

    Nie mam światła w bagażniku.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Andrzej42 napisał:
    Nie wiem czym się tak przejmujecie - 65mA??? Nawet przez tydzień nic dla akumulatora nie zrobi.
    To nie to.

    I tu się mylisz, może latem nie widać różnicy , ale przy małym mrozie można zaobserwować osłabienie akumulatora .
  • Moderator Samochody
    30mA to normalny pobór "gołego" samochodu, jeśli ma radio i/lub alarm to te 65mA należy uznać za wynik całkowicie normalny. W moim Puncie jest ok 120mA i tygodniowy postój, nawet zimą, nie stanowi problemu.
  • Poziom 26  
    oloow napisał:
    I tu się mylisz, może latem nie widać różnicy , ale przy małym mrozie można zaobserwować osłabienie akumulatora .

    Jeszcze raz powtarzam - dla sprawnego akumulatora (podkreślam - sprawnego) 100ma to jest nic. Sam policz - 60Ah /0.1A = 600h czyli 25dni. Podejżewam, że jeszcze po 15 dniach odpaliłbyś samochód.
    Więc albo masz walnięte ładowanie, albo coś innego ci podkrada prąd
  • Poziom 5  
    Mam taki sam problem. Znalazł ktoś przyczyne ???
  • Poziom 12  
    Przy dużych mrozach sprawność akumulatora spada nawet o 60% więc pobór 200mA rozwali aku w 3 dni.
  • Poziom 5  
    Kiedyś miałem identyczny problem w VW Golf. okazało się że fabryczne radio po około 15/20 min samoistnie się załączało. wychwyciłem to po wymianie aku :/ .
  • Poziom 5  
    Akumulator wymieniony na nowy. Radio Pioneer podłączone pod stację po zapłonie. Zauważyłem, że po wyjęciu bezpiecznika nr 30 prąd jest w normie do 0.05a. A u mnie po wyjęciu bezpiecznika wynosi 0.01a czyli tak jak powinno być. Problem jest w tym, że nie wiem co należy pod ten bezpiecznik. Po wyjęciu wyskakuje kontrolka air bag którą trzeba usuwać komputerowo. Jakieś propozycję co może pobierać ten prąd bo wynosi on aż 0.11a.
  • Poziom 34  
    Otwarte drzwi, albo uszkodzony zamek, bo 30 to tzw. komputer centralny. Trzeba je pozamykać (maske tez) i zostawić na jakieś 10 do 30 min żeby się ten komputer wyłączył i pokazał 0 . Inaczej się nie da.
  • Poziom 5  
    Ale wszystkie zamki są sprawne. A maska chyba nie ma żadnego czujnika. Dodam, że nie posiadam centralki.
  • Poziom 5  
    Po zamknięciu drzwi oraz maski pobór wynosi 0.10A. To jednak za dużo
  • Poziom 17  
    Witam udało się rozwiązać problem?
  • Poziom 22  
    Andrzej42 napisał:
    oloow napisał:
    I tu się mylisz, może latem nie widać różnicy , ale przy małym mrozie można zaobserwować osłabienie akumulatora .

    Jeszcze raz powtarzam - dla sprawnego akumulatora (podkreślam - sprawnego) 100ma to jest nic. Sam policz - 60Ah /0.1A = 600h czyli 25dni. Podejżewam, że jeszcze po 15 dniach odpaliłbyś samochód.
    Więc albo masz walnięte ładowanie, albo coś innego ci podkrada prąd


    Skończ wypisywać te herezje!
    Nie nie jest to normalne!
    Max pobór jest to ok 30mA dopuszczone jest max do 50mA ale to w nowszych autach gdzie jest dużo elektroniki!
    Nie wprowadzaj ludzi w błąd że dopuszczone nawet jest 100 czy 120 że ty tak masz to nie oznacza to że są to wartości właściwe ponieważ TY tak masz, nie nie są to właściwe wartości dla starszych aut. Im bliżej 0 tym lepiej taka zasada wszystko powyżej 50mA jest uznane za usterkę wymagająca naprawy

    Wracając do tematu
    Sprawdź za co odpowiedzialny jest ten bezpiecznik
    Jeżeli np światła odłącz swiatla (choćby nawet wyciąg żarówki) jeżeli jest to klakson odepnij przewody od klaksonu i tak dalej aż wkoncu znajdziesz usterke
  • Poziom 17  
    Dokładnie, średnio max 30mA przyjmujemy.
    Ja mam podobny problem. Nie jest dokładnie tak że odbiorniki bezpiecznika 30 powodują pobór, natomiast odłączenie go powoduje spadek poboru do 0.02A, ale np ponowne włączenie zapłonu i wyłączenie i znów pobór 0,1A. Dodatkowo zauważyłem że nie wygaszają sie wyświetlacze licznika, cały czas widać przebieg i godzinę. Błędów na magistrali CAN z poziomu diagnozy brak, to nie wina licznika, styki w stacyjce działają poprawnie (sprawdzone diagnozą modułu).
  • Poziom 9  
    Jak wyciągnąłes przekaźniki dalej był pobór?? A te koło sterownika silnika?? Miałem kiedyś to samo w passat b5 1.9 tdi. Wyciągnąłem przekaznik główny który znajduje się koło sterownika przeczyscilem papierem ściernym i od tego czasu spokój. Slyszalem że zaroweczki diodowe mogą też pobierać minimalnie prąd.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam za błędne lakierowanie polo chyba nie ma przekaznik od koło sterownika