Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ŻUK Andoria Diesel - Odkrecenie koła pasowego- wymiana rozrządu

Oksit 04 Feb 2015 11:44 12015 15
  • #1
    Oksit
    Level 9  
    Witam wziełem się za wymiane paska rozrządu w samochodzie żuk rocznik 96 z silnikiem andoria 4c90 2.4poj jak sie potem okazalo nie da sie wymienić paska bez sciągania koła pasowego. Moje pytanie brzmi czy jest to normalna śruba czy z lewym gwintem i jak to odkręcić ? Dziekuje za wszystkie odpowiedzi
    w załaczniku załaczam zdjecie
  • #2
    RafalGT2
    Level 24  
    Jaki gwint tam jest to nie powiem nie pamiętam już dawno nie robiłem takiego silnika. Co do blokowania wrzucasz najwyższy bieg 4czy 5 jesli jest potem ktoś ci trzyma hamulec a ty odkręcasz na zblokowanym tak silniku.
  • #3
    robi1214
    Level 31  
    Gwint zwykły odkręcaj w lewo. Zablokuj koło zamachowe przy pomocy drugiej osoby,albo zablokuj klucz i odkręć rozrusznikiem.
  • #4
    Oksit
    Level 9  
    Dziękuję , w piątek mam wolne to będę próbował dam znać czy się uda
  • #5
    RafalGT2
    Level 24  
    Tak tak kolego jesli chcesz sobie lub komuś krzywdę zrobić albo coś uszkodzić posłuchaj kolegi wyżej z tym rozrusznikiem. Co do blokowania przez kolo zamachowe czym kolwiek też był bym ostrożny łatwo ułamać ząb a wtedy zrobi sie większy problem
  • #6
    robi1214
    Level 31  
    To podaj kolego ten złoty środek chętnie się dowiem czegoś nowego jak to zrobić FACHOWO.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Patent z ręcznym to oczywiście żart?
  • #7
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    RafalGT2 wrote:
    Tak tak kolego jesli chcesz sobie lub komuś krzywdę zrobić albo coś uszkodzić posłuchaj kolegi wyżej z tym rozrusznikiem.

    W polonezach tak sie odkręcało i nikt nie zginął z tego powodu.
  • #8
    RafalGT2
    Level 24  
    Z hamulcem to żaden żart jesli nie ma fabrycznych blokad lub nie pasuje dorobione kolo pasowe z uchwytem na blokadę zawsze odkrecam wrzucam 5 i ktos mi trzyma hamulec i tak odkrecam. Co do sposobu na rozrusznik jednak nie będę stosował np przy pękniętym pasku można sobie narobic więcej szkód nigdy nie mamy pełnej kątroli nad rozrusznikiem i może zrobić o jeden obrót za dużo i nawet lecący klucz może być niebezpieczny. To jest moje zdanie.
  • #9
    Arkadiusz77777777777
    Level 10  
    Możesz podgrzać palnikiem punktowo śrubę,może poprzedni mechanior dał klej do gwintów.
    Miałem już takie przypadki .
  • #10
    Oksit
    Level 9  
    śrubę odkreciłem metoda na rozrusznik wszystko w porządku już wszysko poskładałem
    teraz musze wyregulować luz na zaworach czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to zrobić ? też trzeba krecić wałem ? bo w instrukcji jest tylko cos takiego napisane
    W celu sprawdzenia i regulacji należy:

    zdjąć pokrywę
    nasady głowicy ustawić
    tłok
    pierwszego cylindra w GMP (gdy oba zawory są zamknięte)
    •wkładając szczelinomierz pomiędzy dźwigienkę zaworową
    a krzywkę wałka rozrządu sprawdzić luz zaworu ssącego i wydechowego
  • #11
    Arkadiusz77777777777
    Level 10  
    Inne dane (silnik 4CT90-1BE)
    Jednostkowe zużycie paliwa - około 255 g/kWh (187 g/KMh)
    pompa rozdzielaczowa firmy Bosch
    Minimalna prędkość obrotowa biegu jałowego - 800 RPM
    Zużycie oleju smarującego - max. 0,178 kg/h
    Ciśnienie oleju w rozgrzanym silniku - 0,35-050 MPa
    Ilość oleju silnikowego do wymiany - 7 L, 7,5 L dla samochodu HONKER
    Wtryskiwacz - czopikowy do komory wirowej RICARDO COMET VB
    Luz zaworowy na zimnym silniku 0,2 mm
    Otwarcie zaworu ssącego 10° przed GMP
    Zamknięcie zaworu ssącego 38° po DMP
    Otwarcie zaworu wydechowego 58° przed DMP
    Zamknięcie zaworu wydechowego 10° po GMP
  • #12
    Arkadiusz77777777777
    Level 10  
    Luz między zaworem:
    - ssącym i prowadnicą 0,020 - 0,049
    - wydechowym i prowadnicą 0,030 - 0,059
  • #13
    prezesss89
    Level 6  
    Witam, nie chciał bym zakładać nowego tematu a mam kilka pytań odnośnie wymiany rozrządu w silniku Andoria 2.4 TD 2006r. Rozrząd wymieniał będę pierwszy raz sam.
    1. Czy jest różnica którą stroną założę pasek?
    2. Czy napinacz się jakoś ustawia, trzeba go jakoś odpowiednio napiąć czy aby tylko założyć?
  • #14
    kwok
    Level 39  
    ad. 1. Jeśli pasek ma nadrukowane strzałki to tak
    ad. 2. Z tego co pamiętam to trzeba poluzować śrubę/śruby (nie pamiętam czy tylko jedną) i cofnąć go na tyle żeby założyć pasek i dokręcić śrubę żeby sprężyna rolki nie odepchała, po założeniu paska poluźnić śrubę, przekręcić wałem w prawo - napięcie paska ustala sprężyna napinacza i dokręcić śrubę.
  • #15
    ceiwo
    Level 12  
    Najprostsza sprawa to odkręcić kluczem udarowym prosto łatwo i przyjemnie ale trzeba go mieć ,zawsze można pożyczyć zwłaszcza że są już klucze udarowe elektryczne ...powodzenia
  • #16
    prezesss89
    Level 6  
    Rozrząd wymieniłem nie było z tym większych problemów, dziękuję za pomoc :-)