Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laptop dell-diagnostyka podzespołów

Maja28 04 Lut 2015 19:37 546 5
  • #1 04 Lut 2015 19:37
    Maja28
    Poziom 2  

    Witam. W laptopie dell zepsuło się wejście na ładowarkę. Laptop został oddany do osiedlowego serwisu. Naprawiono go, ale po odebraniu laptopa i uruchomieniu go, ten bardzo wolno chodził. Windows wgrywał się kilka minut. Mój komputer otwierał się minute po kliknięciu. Po prostu nie dało się z niego korzystać. Laptop z powrotem trafił do serwisu i już 3tygodnie minęły a serwisant mówi, że nie wie co się stało. Podejrzewam,że wymienił podzespoły na słabsze, lub niekompatybilne. Chłop umywa ręce. Odbiorę jutro laptopa, ale zastanawiam się czy jest możliwość udowodnienia facetowi wymiany np. procesora. Bardziej by mi zależało na dacie wymiany, żeby nie wmawiał że to my wymieniłyśmy. Czy istnieje program, który obok danych procesora poda mi datę pierwszego uruchomienia komputera z tym procesorem?

    0 5
  • #2 04 Lut 2015 19:41
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  

    Maja28 napisał:
    Czy istnieje program , który obok danych procesora poda mi datę pierwszego uruchomienia komputera z tym procesorem?


    Nie.

    Maja28 napisał:
    Podejrzewam,że wymienił podzespoły na słabsze, lub niekompatybilne.


    Raczej to mało prawdopodobne.

    Maja28 napisał:
    Windows wgrywał się kilka minut


    Pokaż screen zakładek "Przegląd" oraz "SMART" z Hard Disk Sentinel
    http://www.harddisksentinel.com/license/hdsentinel_pro_topwaresale_440.zip

    0
  • #3 04 Lut 2015 20:34
    Maja28
    Poziom 2  

    Dziękuję. W takim razie nie wiem co ten człowiek zrobił, laptopa oddawała starsza pani, której serwisant zaproponował kupno laptopa i chwalił szybkość. Dziś ponoć mówił,że myślał,że laptop zawsze tak wolno chodził, wspominał coś o rysach na płycie głównej ( tylko on miał w rękach płytę główną). Dzwoniłam do niego, najpierw powiedział,że nie ma pojęcia co się stało, a potem,że się domyśla, ale mi nie powie, zapewne dlatego,że byłam niemiła. Dopiero jutro jadę osobiście i odbiorę tego laptopa, spróbuje zdiagnozować problem sama, ale moja wiedza jest mocno ograniczona. Skoro nie podzespoły, to nie wiem co mógł zmienić w systemie, czego nie umie przez 3 tygodnie naprawić. Jutro pewnie wrócę po pomoc na forum, jak już będę miała laptopa przed nosem. Jeszcze raz dziękuję.

    0
  • #4 04 Lut 2015 20:40
    wariato
    Poziom 43  

    Maja28 napisał:
    Podejrzewam,że wymienił podzespoły na słabsze, lub niekompatybilne.

    Co to właściwie za zombi della? Ma jakiś model? Podaj parametry laptopa z przed oddania go do serwisu i po odebraniu z serwisu. Będzie wiadomo czy coś się zmieniło czy nie.
    Jaki OS?

    0
  • #5 04 Lut 2015 21:09
    Maja28
    Poziom 2  

    Jutro odpiszę. To laptop 60-latki, która używała go tylko do szukania pracy dorywczej. Jutro dopiero odbiorę laptopa z serwisu i wszystkie jego dokumenty od właścicielki. Na dzień dzisiejszy wiem tylko,że to dell i że 6 letni, czyli nie wiem nic, oprócz tego,że chodził sprawnie, teraz ledwo zipie, a serwisant nie potrafi/ nie chce usunąć problemu przez 3 tygodnie. Ach, wiem,że prosił tą Panią o hasło do windowsa, bo chciał "ulepszyć" system, czyli pewnie macie rację i to wina wprowadzonych zmian w systemie.

    0
  • #6 07 Lut 2015 16:02
    bomi123
    Poziom 15  

    Podejrzewam, że podmiana procesora z zakresu socketu nie byłą by wielce odczuwalna. Najłatwiej podmienić dysk, najlepiej jeszcze podobny model(kto pamięta jaki miał dysk?). Czysty zysk bo podmienia trupa który ledwo zipie i komputer zwalnia diametralnie, przycina się, wiesza, długo ładuje. Wszystko oczywiście w przypadku kiedy zakładamy, że zostało coś podmienione.
    Proponuję sprawdzić jaki powinien być model dysku (firmy chociaż) fabrycznie.
    Aha, aby sprawdzić stan dysku wystarczy program HD Tune.

    0