Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nissan almera n16 1.8 16v 116hp Wymiana rozrządu.

mariusz_1988 04 Feb 2015 20:10 26175 12
Automation24
  • #1
    mariusz_1988
    Level 12  
    Witam posiadam almę z 2002r z przebiegiem 191 000 km. Wydaję mi się że tyle ma, bo to salonówka Polska i książka serwisowa do 160 000km. Mam takie pytanie czy da się ocenić stan wyciągnięcia łańcucha po napinaczu? I ile wytrzymuje oryginalny łańcuch?
    U mnie widać na napinaczu 7ząbków, jego max pozycja to jakieś 12. Zastanawiam się nad wymianą ponieważ ostatnio miałem problem z rozruchem, raz mi się przymulił i nie chciał jechać. Dziś ponownie zrobiłem 5km zgasiłem i po chwili chciałem odpalić i miał problem aż nagle check się zapalił błąd to p0335 czyli problem z czujnikiem wału rozrządu. Skasowałem błąd pojechałem do domu i w korku mi zgasła sama. Odpaliłem bez problemu najmniejszego. Rozebrałem pokrywę od rozrządu zobaczyć napięcie łańcucha i wydaję się być okey. Proszę niech ktoś się wypowie na ten temat kto już miał doczynienia z takim rozrządem.Nie chciałbym wymieniać czegoś co jest dobre i oryginalne i nie chciałbym by przypadkiem się skończył rozrząd. Szkoda mi silnika bo grama oliwki nie pije nissan almera n16 1.8 16v 116hp Wymiana rozrządu.
  • Automation24
  • #2
    roman2361
    Level 15  
    Problemy nie są związane z łańcuszkiem rozrządu- po to są żeby ich nie wymieniać (za często)
  • Automation24
  • #3
    mariusz_1988
    Level 12  
    Niestety czasy się zmieniły i materiały. Na pewno łańcuch nie wytrzyma tak jak kiedyś w Mercedesie ponad 500 000km Nissany nie maja rewelacyjnych łańcuszków ,a jeszcze gorsze teraz ma grupa vag tsi itp. które potrafią się skończyć przy 140 000km.
  • #4
    żałosna udręka
    Level 34  
    Jeśli łyżwa jest zjechana na końcach to łańcuch za długi. Jak zakładasz nowy, to nie dotyka na krawędziach. W MB łańcuch był dożywotni np 1,2 miliona km. Wiem bo miałem.
  • #5
    mariusz_1988
    Level 12  
    żałosna udręka wrote:
    Jeśli łyżwa jest zjechana na końcach to łańcuch za długi. Jak zakładasz nowy, to nie dotyka na krawędziach. W MB łańcuch był dożywotni np 1,2 miliona km. Wiem bo miałem.
    Właśnie w tym sęk że wszystko wygląda okey,ale jak naprawiałem silnik w p11 20det -zerwany łańcuch(klient zamiast 5tki wrzucił 3ke i trach) to napinacz był do końca schowany i ciężko było założyć łańcuch. tak były spasowane nowe graty. Dlatego chcę się upewnić czy u mnie jest okey czy już wymieniać bo się rozleci.
  • #6
    leito1610
    Level 10  
    W silniku 2.0 (mam taki w primerze) czujnik położenia wału jest taki sam jak czujnik położenia wałka,podmień je i zobacz czy zmieni sie miejsce powstawania błedu (jeśli w silniku 1,8 jest to możliwe),co do łańcucha to dużo ludzi sie wypowiada że w nissanach miały krótka żywotność ale nie wiadomo czy piszą tak aby pisać czy rzeczywiście tak jest.Na czujniki była kiedyś akcja serwisowa-niby często padają. W oryginalnej instrukcji pisze że trzeba kontrolować łańcuch jak hałasuje.
  • #7
    mariusz_1988
    Level 12  
    leito1610 wrote:
    W silniku 2.0 (mam taki w primerze) czujnik położenia wału jest taki sam jak czujnik położenia wałka,podmień je i zobacz czy zmieni sie miejsce powstawania błedu (jeśli w silniku 1,8 jest to możliwe),co do łańcucha to dużo ludzi sie wypowiada że w nissanach miały krótka żywotność ale nie wiadomo czy piszą tak aby pisać czy rzeczywiście tak jest.Na czujniki była kiedyś akcja serwisowa-niby często padają. W oryginalnej instrukcji pisze że trzeba kontrolować łańcuch jak hałasuje.

    Też tak mi się wydaje że powinien hałasować ale na jednym form czytałem że akurat w tym modelu jest tak rozwiązane że nie usłyszymy grzechotania i tu jest zasiane ziarenko niepewności co do hałasów.Wiem że jak łańcuch się za bardzo rozciągnie to jest problem z czujnikami wału i wałka spowodowane złą synchronizacją i zdarza się falowanie na wolnych lub ich brak, ale to już ekstremalne zużycie chyba musi być.
    Mam jeszcze jeden pomysł mianowicie da się podejrzeć komputerem synchronizację lub jej rozbieżność tj w vagu tdi pd? Podmiana nie wiem czy coś da bo błąd się skasował i nie wiadomo czy powróci w ciągu paru dni albo i nawet może trwać dłużej.
  • #8
    leito1610
    Level 10  
    jeśli nie będzie synchronizacji miedzy wałem/ wałkami to błąd się pokaże ja tak mam w swoim aucie ,rano skasuje a następnego dnia jest to samo.Tylko u mnie podniety jest czujnik położenia wałka rozrządu a nie wału co nie powoduje iż auto przestaje jeździć.
  • #9
    mariusz_1988
    Level 12  
    leito1610 wrote:
    jeśli nie będzie synchronizacji miedzy wałem/ wałkami to błąd się pokaże ja tak mam w swoim aucie ,rano skasuje a następnego dnia jest to samo.Tylko u mnie podniety jest czujnik położenia wałka rozrządu a nie wału co nie powoduje iż auto przestaje jeździć.

    złożę obudowę do kupy, zobaczę czy błąd będzie się powtarzał,zorientuję się ile kosztuje czujnik.
  • #10
    mariusz_1988
    Level 12  
    Witam ponownie kupiłem czujnik za śmieszną kwotę 80zł Delphi więc chyba nie najgorszy. Zamontowałem do almy i w drogę ;) Jak na razie nic się przykrego nie dzieje, nawet wydaje mi się jakby była bardziej dynamiczna po tym zabiegu. nissan almera n16 1.8 16v 116hp Wymiana rozrządu.
  • #11
    kubas10
    Level 25  
    Gdzie znajduje się czujnik położenia wału korbowego w tym silniku ? U mnie jest błąd P0335, falują obroty i jest leciutki spadek mocy. Po skasowaniu błąd pojawia się po uruchomieniu silnika.
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Dzięki, szukałem ale jakoś nie mogłem go namierzyć.