Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pajero II - Grzeje świece 2.5TD

stefangolf 05 Feb 2015 15:39 2403 3
  • #1
    stefangolf
    Level 9  
    Mam problem z grzaniem świec w Pajero II 2.5... Ostatnio jak szukałem usterki świateł pozycyjnych, demontowałem akumulatory, przekaźniki i bezpieczniki obok aku itp. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że coś się poje... z grzaniem świec. Mianowicie, po odpaleniu zapłonu słychać pykniecie przekaźnika, kontrolka gaśnie ale czas upływa i nie pojawia się ponowne pyknięcie(a wcześniej było słyszalne) które odcina grzanie, Zacząłem szukać przyczyny, zajrzałem do świec i okazało się, że siedzą jakieś śmieci NGK 12V, więc je wywaliłem i wsadziłem DENSO DG-174, bo miałem pod ręką. Ale problem jest dale, zapodałem miernik i okazuje się ,że na świece po odpaleni(pali od strzał) podawane jest cały czas napięcie ponad 11V, a temperatura silnika już prawie max... Jak gaszę silnik wtedy pojawia się ponownie pykniecie(wcześniej długo oczekiwane :) ) przekaźnika świec. System grzania tradycyjny z tym jednym przekaźnikiem obok aku. Zapodałem i tam miernik i pokazało, po włączeniu zapłonu na wszystkich pinach 12V. Druga sprawa która mnie trochę intryguje to to, że jak złożyłem wszystko do kupy i podpiąłem aku, to po włączeniu zapłony było słychać intensywne pykanie z pod deski po stronie pasażera tak jak by się coś zacieło, a tam chyba jest cały sterownik tej instalacji... Co mogę jeszcze sprawdzić, pomierzyć?? Bo raczej nie będę jeździł jak świece non stop grzeją... I chciał bym naprawić to co mam, i nie przerabiać tego na "guzik"...
    Dodam, że obrotomierz działa, wskaźnik temp płynu oraz kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu....

    Udało mi się jeszcze ustalić ze ten czujnik temp(mam trzy czujniki, jeden wkręcany w głowicę od góry, drugi wkręcany od góry w króciec i trzeci wkręcany w króciec z boku), ten wkręcany z boku jest walnięty bo nie przepuszcza, nie dało się zmierzyć rezystancji. Podpiąłem wiec pod ten na gorze króćca ale nic nie dało... Sprawdzę jeszcze ten czujnik w głowicy.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    bikazi
    Level 10  
    Witam, uważam, że trzeba wymienić padnięty czujnik ,może on powodować ciągłe włączanie grzania świec, a jeśli to nic nie da ,to pewnie przekażnik się blokuje i daje cały czas napięcie, a tak nie standardowo, awaryjnie, to można założyć ręczny wyłącznik grzania świec, po odpaleniu silnika wyłączyć dopływ prądu do świec, aby uniknąć ich spaleniu, pozdrawiam .
  • Multimetr Fluke
  • #3
    stefangolf
    Level 9  
    Znane jest mi to rozwiązanie, ale jednak wolał bym naprawić fabryczne :D Muszę zacząć od czujnika.
  • #4
    stefangolf
    Level 9  
    Czujnik podmieniony (ten w głowicy), i dalej lipa, napięcie na wejściu czujników różne od 5 do 9V zależy od czujnika. Odnośnie komputera to raczej nie w aucie z 97r. które technologicznie jest produkowane od 90r. W tym aucie jest jakiś prosty sterownik do sterowania systemem grzania świec. Sprawdzałem w manualu, chyba trzeba będzie go zdemontować i sprawdzić o co mu chodzi.