Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 AGR - 17965 - notlauf

Bartek.k.k 05 Feb 2015 20:02 5325 6
  • #1
    Bartek.k.k
    Level 21  
    Witam,
    borykam się już ze znanym mi problemem w 1.9 TDI, którego doświadczyłem już kiedyś w octavii

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2602261.html

    Aktualnie walczę z Audi A3 1.9 tdi 99r 90km silnik AGR. Vag pokazuje błąd 17965. Notlaufa łapie najczęściej na 4ce przy 3 tys. obrotów. Jak wiem w tym silniku nie ma turbiny ze zmienną geometrią więc zabrudzone kierowniczki nie są problemem. Czy tutaj również może być problem z zawaloną gruchą od turbo? Pozdrawiam Bartosz!
  • #2
    lugi666
    Level 17  
    Oczywiście, że może być z tym problem. Podepnij pistolet vacuum i zobacz jak chodzi grucha.
  • #3
    Bartek.k.k
    Level 21  
    Powracam do tematu. Wymieniłem dzisiaj wężyki na nowe, ponieważ stare były jeszcze od nowości, wiedząc niestety iż nie rozwiąże to problemu. Dodatkowo vag'iem puściłem test sztangi turbo, niestety występował brak reakcji. W opisywanej wyżej octavii widać zmiany obrotów, czego nie zauważam w audi. Ręcznie gruchy nie sprawdziłem, ponieważ dostęp jest dość trudny/
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Zapnij manometr na wężu idącym do gruchy. Zrób test, zobacz cz manometr coś pokaże.
    Może być dziurawa grucha, zacięta klapa, uszkodzony zaworek itd.
  • #5
    Sztomel
    Level 35  
    Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą i z tego powodu wybija błąd 17965 i silnik wchodzi w tryb prac awaryjnej. Zasada regulacji ciśnienia doładowania w Octavii zupełnie różni się od obecnej A3 gdyż w w Octavii turbo jest inne (ze zmienną geometrią kąta natarcia kierownic spalin na wirnik po stronie wydechowej turbo) i na innej zasadzie jest sterowane niż w A3. W A3 masz zwykłe turbo bez zmiennej geometrii spalin czyli tylko z zaworem upustowym WG (Waste Gate o czym wiesz doskonale) i za jej przeładowanie odpowiada zazwyczaj albo źle funkcjonujący elektrozawór N75, w którym często pęka wewnętrzna sprężyna, albo nieszczelne są wężyki ciśnieniowe - te ostatnie akurat wymieniłeś na nowe ale pytanie jest czy prawidłowo je podłączyłeś i czy rzeczywiście są szczelne. Schemat podłączenia wężyków ciśnieniowych dla AGR masz tutaj :
    https://obrazki.elektroda.pl/6887371200_1315681311.jpg
    Jeśli to jest u Ciebie podłączone prawidłowo to przyczyna leży albo w źle pracującym N75 albo masz nieszczelną gruszkę przy turbo, która steruje uchyleniem zaworu Waste Gate bo nie uchyla go wcale lub minimalnie.
    Jeśli chodzi Ci o zmianę ciśnienia doładowania w logu grupy 011 BS to w Octavii oczywiście taka zmiana następuje z uwagi na zmianę kąta natarcia kierownic spalin zmiennej geometrii turbo a co za tym idzie i widoczną zmianę ciśnienia doładowania zaś w silniku AGR w A3 takiej zmiany nie widać bo tam nie ma zmiennej geometrii i ciśnienie doładowania nie będzie się zmieniać i to jest normalny objaw dla turbo w silniku AGR - nie loguje się dla niego grupy 011 w trybie BS czyli Basic Settings.
    Przyczyny przeładowania ciśnienia doładowania dla turbo w silniku AGR są następujące :
    - uszkodzony elektrozawór N75 (pęknięta wewnętrzna jego sprężyna - częsta usterka),
    - nieszczelne wężyki ciśnieniowe łączące N75 z turbo - (częsta przyczyna),
    - zapieczony zawór Waste Gate wewnątrz turbo AGR w pozycji zamkniętej (rzadka
    przyczyna) ,
    - nieszczelna gruszka siłownika ciśnieniowego przy turbo (rzadka przyczyna),
    - uszkodzony czujnik G71 (rzadka przyczyna),
    Zazwyczaj przyczyną są niesprawności działania N75 jak i nieszczelności w wężykach ciśnieniowych a reszta usterek występuje bardzo sporadycznie.
    Nie napisałeś skąd jesteś - jeśli ze Śląska i to z okolic Rybnika to zapraszam - naprawię Ci tę usterkę gratis - tylko odpisz w temacie a podam Ci namiary na siebie.
  • #6
    Bartek.k.k
    Level 21  
    Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne w audi po wykasowaniu błędu przeładowania:

    DYNAMICZNE:
    Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_220461.html

    Czy aby przepływka umierała?
  • #7
    Bartek.k.k
    Level 21  
    Kolejne auto naprawione. Tradycyjnie zamiast zacząć od rzeczy prostych typu n75 to odkręciłem całe kolektory z turbiną. Zawór WG był sprawny, kolektor ssący jak i EGR zawalone nagarem. Problemem okazał się n75, który był w 50% uszkodzony, ponieważ bywały dni, że auto działało normalnie i to mnie zbiło z tropu. Po wymianie na nowy i zaślepieniu EGR auto powróciło do żywych.