Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrząd opel 1.6 105 KM z16xep

06 Lut 2015 11:11 10707 8
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam pytanie do was czy w silniku opla z16xep zmienić rozrząd zgodnie z danymi
    serwisu opel (wymiana rozrządu co 10 lat lub 150 000 zależnie od tego co wypadnie wcześniej). Dodam że mój opel ma 9 lat i przebieg 135 000 km.
    W tych silnikach pasek rozrządu napędza tylko wałki rozrządu , pompa wody jest napędzana paskiem mikro.
    Interesują mnie Wasze doświadczenia z tym silnikiem i sugestie dotyczące tak długiego interwału wymiany paska. :?:
  • Poziom 9  
    Najlepiej będzie sprawdzić - zdejmij osłonę (lub odchyl - jest tam mało miejsca bez wyjęcia filtra powietrza się nie uda) i sprawdź w jakim stanie jest pasek.
    Najlepiej po zdjęciu osłony podeślij zdjęcia. Chociaż skoro pasek od nowości nie był zmieniany to jest spękany więc trzeba będzie go wymienić.
  • Moderator Samochody
    Ja tam wierzę w to co podaje producent. Solidny pasek, prosta konstrukcja, mało "zakrętów" więc sporo wytrzyma. Oczywiście kontrola raz na jakiś czas nie zaszkodzi, choćby wzrokowo czy czysto jest pod osłoną, bo wszelkie zanieczyszczenia skrócą jego żywotność lub mogą świadczyć o zużywających się elementach.
  • Poziom 39  
    A masz pewność że przebieg jest autentyczny? Kontrola wzrokowa nie do końca jest miarodajna. Raczej skłaniałbym się do wymiany, koszt paska ma się nijak do ewentualnych uszkodzeń.
  • Poziom 9  
    Przebieg raczej pewny (pierwszy właściciel książka serwisowa ).
    Pasek sprawdzałem wzrokowo jest w dobrym stanie .
    Chodziło mi oto czy ktoś przejechał takim silnikiem te 150 000 km. na jednym pasku. Osobiście znam przypadek nowej skody w której zerwał się pasek podczas trwania gwarancji przy przebiegu 70 000km ale może to był wyjątek .
    W tym przypadku serwis pokrył wszystkie koszty.
    Ja niestety gwarancji nie mam.
  • Poziom 25  
    grenrex napisał:
    Przebieg raczej pewny (pierwszy właściciel książka serwisowa ).
    Pasek sprawdzałem wzrokowo jest w dobrym stanie .
    Chodziło mi oto czy ktoś przejechał takim silnikiem te 150 000 km. na jednym pasku. Osobiście znam przypadek nowej skody w której zerwał się pasek podczas trwania gwarancji przy przebiegu 70 000km ale może to był wyjątek .
    W tym przypadku serwis pokrył wszystkie koszty.
    Ja niestety gwarancji nie mam.


    Taak...a konstrukcyjne "bractwo" Opla - Daewoo nie bez powodu nagle zmieniło interwał wymiany paska w 16V z 120000km na 60000km!!!
  • Moderator Samochody
    Daewoo z tego co się orientuję nigdy nie miał silnika podobnego konstrukcyjnie do Z16XEP.
  • Poziom 25  
    Fakt. XEP jest to inna konstrukcja. Chodziło mi o ogólne przekonanie, że rozrządy na pasku mogą być zmieniane co 160000km.
  • Poziom 16  
    Witam, raczej powinno się wymieniać podzespoły . Przed terminem maksymalnego wykorzystania.
    Unika się wtedy awaryjnej wymiany.