Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plus LTE - Zrywanie połączenia wifi bez powodu

06 Lut 2015 15:39 5145 1
  • Poziom 1  
    Witam,
    mam problem z połączeniem internetowym
    od dwóch miesięcy zrywa połączenie internetowe/wifi bez powodu. Przy połączeniu pojawia się informacja "Ograniczone", zazwyczaj problem można rozwiązać rozłączając się z tym połączeniem wifi i łączą od nowa. Nie zawsze jednak to pomaga. Problem występuje na dwóch różnych komputerach łączących się z tym połączeniem wifi.
    Internet z jakiego korzystam to LTE w plusie, ale nie jest to kwestia przekroczonego limitu, ponieważ w momencie odnowienia się limitu problem nadal występuje.
    Co ciekawe połączenie nie zrywa się w momencie ciągłego korzystania z Internetu np. wczytywania filmu. Zrywa się (zawsze lub w 99%) pomiędzy przejście z jednej podstrony na drugą, czyli w momencie bezczynności połączenia internetowego.
    Laptop nie jest wtedy w trybie oszczędzania energii. Rozłączenie występuje kilkanaście razy dziennie w losowych odstępach czasu.

    Podjęte kroki naprawy - nieskuteczne: uruchomienie "rozwiązywania problemów w systemie Windows 8.1" (czasem zwraca komunikat o resecie karty sieciowej i czasem to pomaga ale chyba tylko dlatego że powoduje to rozłączenie i połączenie z wifi), kontakt z pomocą operatora LTE Plus, reset routera, reinstalacja sterownika karty sieciowej.

    Prosiłbym o pomoc i poradę co można jeszcze spróbować.
  • Poziom 1  
    Miałam ten sam problem na różnych laptopach: Dell Inspiron 1521, MSI CX 640DX, HP Elite Book 745, Dell Inspirion Series 7k odpowiednio na Win 7 Ultimate, Win 7 Home, Win 7 Prof i Win 8.1.
    Mam router Huawei E5373 od Plusa działający wyłącznie w paśmie LTE.

    Tak samo po kilku lub kilkunastu lub kilkudziesięciu minutach rozłączało mi połączenia wifi, pomagał restart karty. Niemiej bardzo uciążliwe to było.
    Nie pomogło:
    - oddanie routera do serwisu, bo serwisanci sprawdzili tylko połączenia 3G, HSPA i LTE mimo że wyraźnie napisałam, że problem jest z wifi,
    - aktualizacja sterowników kart sieciowych,
    - wyłączenie opcji: rozłącz połączenia wifi, aby oszczędzić energię (czy coś podobnie brzmiącego)

    To co pomogło to zmiana ustawień:
    1. Na poziomie karty sieciowej w zaawansowanych właściwościach dla standartu 802.11n i częstotliwości 2.4 GHz zmieniłam wartość z Auto na 20MHz
    2. Na poziomie routera w ustawieniach Wifi wybrałam tylko częstotliwość 2.4 GHz i 20 MHz.