Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2 - Prawa półoś?

06 Lut 2015 15:56 8694 19
  • Poziom 10  
    Witam, kupiłem spracowanego Renault Mastera 2 (2001r). Chce go przywrócić do życia, ale jest problem. Sprzedawca powiedział, że łożysko w przedniej prawej piaście jest już dawno do wymiany i faktycznie tłukło ostro nawet przy 15km/h.
    Po zdjęciu piasty okazało się, że łożysko jest ok. Ustaliłem, że samo kręcenie prawym kołem powoduje, że silnik ze skrzynią dostaje 'wibracji' na kierunku od lewego koła do prawego. Wyciągnąłem półoś ale jest prosta, łożysko podporowe ok, sama podpora też wydaje się bez problemu, otwory mocujące podporę nie rozbite i podpora przykręcona do silnika 'ciasno', poduszka dolna silnika skręcona z podporą ok.
    Sam przegub wewnętrzny nie stuka, puka, poza tym że wygląda 'niesymetrycznie' na tyle ze guma jest zdeformowana. Czy półoś może być źle osadzona w przegubie wewnętrznym? Nie wiem jak go rozebrać - osłona gumowa wygląda na 'niewyciągalną'.

    Renault Master 2 - Prawa półoś? Renault Master 2 - Prawa półoś?
  • Poziom 17  
    Witam stawiam na uszkodzony przegub ale ściąg osłonę i zobaczysz przegub czy jest ok. jak nie chcesz ściągać osłony to możesz sprawdzić czy nie ma bicia wystarczy że założysz pół oś na swoje miejsce podniesiesz prawe koło żeby było w powietrzu i uruchomisz auto wrzucając bieg obserwujesz czy nie ma bicia /zaciągnij ręczny hamulec/
  • Poziom 18  
    nie_lubie_samochodow napisał:
    osłona gumowa wygląda na 'niewyciągalną'.
    zakładasz normalną
  • Poziom 10  
    Niestety sytuacja się bardzo skomplikowała, ponieważ kupiłem nową półoś (zamiennik) i dalej jest tak samo. Nie chce mi się wierzyć, że nowa półoś też jest nie halo, ale brakuje mi pomysłów. Myślałem, że to może być uszkodzona lewa strona, ale po podniesieniu koła i sprawdzeniu jest ok.
    Nowa półoś/przegub mógł jedynie uszkodzić się w transporcie, ale nie wiem czy to w ogóle możliwe. Jak nikt nie ma pomysłów to rozbiorę stary i zobaczę
  • Poziom 17  
    Witam czy zmierzyłeś ją na długość ? kiedyś przerabiałem taki temat i pół os była z 8 mm dłuższa od oryginału.
  • Poziom 10  
    No nie mierzyłem. Przyłożyłem nową do starej - to samo i zamontowałem. Pasowała idealnie. Najgorsze, że objawy są te same, to chyba półosie są takie same. Objaw faktycznie jest taki jakby były za długie lub w przegubie coś wypadło ze swojego miejsca. Zamiast 'pracować' na przegubie wydają się wciśnięte do oporu i przy kręceniu kołem nie maja luzu i wypychają silnik. No ale w nowym jest to samo co w starym...
    No chyba, że stara to nie oryginał a nowa jest taka sama...
  • Poziom 29  
    Jak masz nową półoś to zdemontuj ze starej osłonę na przegubie wewnętrznym
    Z opisu wychodzi tak jakby sprężyna/miska wypadła
    Ew ze starej wyjmij sprężynę i miskę załóż do auta i zobacz efekt ale dopiero jak postawisz na kołach
    Do montażu zrzucasz z górnego czy dolnego sworznia?
  • Poziom 10  
    Nie znam budowy takiego przeguby, nigdy nie rozbierałem, ale chyba jest na krzyżaku.
    Do demontażu zrzucam obydwa sworznie i wyciągam piastę/zwrotnicę. Podejrzewam, że wystarczy odpiąć dół i by wyszła, ale nie mam siły się z tym szarpać.
    Jak dam rade to jutro dobiorę się do starej półosi
  • Poziom 10  
    Niestety, rozebrałem przegub wewnętrzny i nie znalazłem nic podejrzanego.
    Kolego bizon_126 - nie ma w tym przegubie żadnych miseczek ani sprężynek. Budowa jest banalnie prosta - trójramienny krzyżak pracujący w 'bieżniach'. Bieżnie całe, łożyska na krzyżaku ok. Jedyne co może się uszkodzić w tym przegubie to rozsypać łożysko (podejrzewam że czuć wtedy 'chrupanie') albo pęknąć bieżni/a/e - przy małej prędkości czy w ogóle z autem na podnośniku nie ma znaczenia.
    Generalnie odradzam rozbieranie takiego przegubu bo jest on faktycznie nierozbieralny. Da się, ale straszna rzeźba wychodzi i chyba nie warto - przy rozbiórce trzeba usunąć pierścień blokujący półoś i osłonę gumową, a to nie jest proste i tak zostało zrobione (zaprasowane) żeby obrzydzić remont.
    Jak będę miał chwile to zamontuję rozprutą półoś bez osłony i smaru, żeby dokładnie popatrzeć jak pracuje zamontowana
  • Poziom 10  
    Lewej półosi nie wyjmowałem, bo lewa strona jest ok
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem auto z włożoną tylko lewą półosią i wszystko ok. Poduszki silnika ok, brak śladów wypadku. Wygląda na to, że jest zamontowana nie ta półoś co powinna. Może człowiek sprzedając auto z rozbitą półosią włożył na sztukę co mu wpadło w ręce. Czy ktoś może potwierdzić, że inny typ półosi (przegub wew. o większej średnicy) jest ''wymienny'' tzn. odległość wejścia do skrzyni do łożyska podporowego jest tak sama - czyli wstawiamy inny typ półosi, wchodzi do skrzyni, pasuje do gniazda łożyska podporowego i wygląda ok, ale nie będzie działać.
    Czy ktoś może to potwierdzić zanim kupie inny typ półosi?
    Link do flmu z usterką
  • Poziom 17  
    Witam posiadam w bardzo dobrej cenie oraz stanie półoś jak Cię interesuje to napisz na maila...
  • Poziom 10  
    @merc124t - to proszę uchyl rąbka tajemnicy, jakiej półosi potrzebuję
  • Poziom 10  
    Niestety już tego próbowałem. Silnik wymieniony z 2,2DCi na 2,5D, skrzynia biegów chyba też jest nie z tego auta, bo widać, że linki wybieraka zostały wymienione, wiec po VIN raczej nic nie wyjdzie
  • Poziom 17  
    Witam jutro podam dokładny wymiar półosi...
  • Poziom 10  
    Wygląda, że półoś której potrzebuję może być do Mastera 2,5DCi po 2006r. Z danych katalogowych wynika, że jest ok 5 cm krótsza
  • Poziom 10  
    Półoś z 2,5Dci po 2006r rozwiązała problem. Jest niewiele krótsza (nie mierzyłem dokładnie o ile), ale co ważniejsze dość sporo wchodzi w piastę. Zamykam