Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Vitara 98' świecą się kierunki ze strony prawej

kszydlo 06 Feb 2015 17:25 1017 4
lampy.pl
  • #1
    kszydlo
    Level 10  
    Witam.
    Sytuacja wygląda nie ciekawie. Po włączeniu świateł pozycyjnych zapalają się kierunki z prawej strony, w momencie gdy wyłącze pozycje i włącze prawy kierunek pozycje zaczynają mrygać wraz z kierunkiem, plus kontrolka pokazująca nastawienie nawiewu również zaczyna migać. Do tej pory sprawdziłem i wyczyściłem styki, więc masa jest w porządku, oraz odłączyłem kostkę od pozycji. podobna sytuacja miła miejsce z lewej strony, po wjechaniu w parę dziur w lesie usterka zniknęła. kostki zostały sprawdzone i wyglądają w porządku. Szukałem w google i nic, szukałem na innych forach jak i tu i nic nie znalazłem.
    Jak coś nie jasno wyjaśniłem pytajcie.


    Jeśli nie właściwy dział proszę o przeniesienie.
  • lampy.pl
  • #2
    Gunslinger
    Level 30  
    Słaba masa. Sprawdź, wyszlifuj i potraktuj WD-40 wsuwki w lampie jeszcze raz. Do tego masa przeważnie idzie kablem do karoserii gdzieś w pobliżu. Poszukaj informacji i tego miejsca i dobrze wyszlifuj.

    Moderated By ociz:

    WD-40 nie jest odpowiednim środkiem do takich zastosowań!
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • lampy.pl
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    To nie masa za duże sprzężenie. Zwarcie masz na haku/lampie itp.Postój z kierunkowskazem.Trzeba ryć jak masz hak zacznij od niego.
  • #4
    kszydlo
    Level 10  
    O haku nie pomyślałem nawet. Sprawdzę i dam znać, a kolega Gunslinger przeczyta jeszcze raz post a potem Swoją odpowiedź.
  • #5
    kszydlo
    Level 10  
    Problem został znaleziony, tak myślę. W karoserii gdzie przewody instalacji elektrycznej wchodzą do wnętrza samochodu jest fabryczny otwór, który zabezpieczony jest gumą aby nie dopuścić do przetarcia instalacji. Jedna z tych gum spadła, przez co kable przetarły się kable o metalowe krawędzie otworu. Jeżeli będzie miał ktoś podobną usterkę powinien sprawdzić wszystkie fabryczne otwory (i te nie fabryczne też) czy są zabezpieczone gumą. Sprawdzę jeszcze pozostałe miejsca gdzie jest podobna guma żeby wyeliminować problem. Dzięki za podpowiedź andrzej20001.


    Pojawił się drugi problem. Mianowicie prawa żarówka świeci jak "kocie oko" i nie reaguje na manetkę. Gdy mierzę kostkę miernikiem pokazuje mi napięcie na, powiedzmy, najwyższym styku o wartości 0,5V gdzie na lewej lampie nic nie mam. Jak dobrze rozumiem prawy styk i lewy jest odpowiednio mijania i drogowe a górny to minus. Rozumiem, że mam zwarcie, ale gdzie go szukać?