Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Barkas EL 150 - Agregat prądotwórczy GAB 1,6- Remont silnika EL 150.

06 Lut 2015 21:49 1182 7
  • Poziom 10  
    Witam!

    Posiadam agregat prądotwórczy GAB 1,6 z silnikiem Barkas, model EL 150.
    Po odpaleniu silnika, zaczął strasznie hałasować, po rozebraniu głowicy, cylindra oraz zdjęciu tłoka moim oczom ukazał się nie za ciekawy widok. :(

    Na wale korbowym, korbowodzie, oraz tłoku po przepracowaniu nie wiadomo ilu mtg. powyrabiały się straszne luzy.

    Chcę aby silnik pracował dalej, ale w tym stanie rozleci się za niecałe 10 godzin pracy.

    I teraz potrzebna Mi jest Wasza pomoc, chcę wymienić tuleje korbowodu, oraz zregenerować wał korbowy.
    Myślałem nad wymianą tłoka, i przeszlifowaniu cylindra, tylko nie mogę dostać nigdzie części do niego ma ponad 50 lat.

    Czy po szlifie trzeba wymienić tłok i pierścienie?
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Po rozebraniu silnika, nawet nie jest tak źle.
    Cylinder jest cały żeliwny, sprężanie jest jeszcze w normie, pali od kopa.
    Uszczelniacze, i łożyska są w stanie złym, uszczelniacze są jak kamień, nie nadają się do niczego.

    Czy zwykłe łożysko kulkowe niekryte, i uszczelniacz może być?

    Hmm..
    Co do wału korbowego, jest luz na połączeniu wał-korbowód, tam jest łożysko igiełkowe.
    Jak dam wał do regeneracji, to chyba skasują luz na tym łożysku.
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    To dobrze, wał ma tylko luzy na łączeniu korbowodu z wałem, na łożysku igiełkowym, więc po regeneracji powinno być wszystko ok.

    Na tłoku są rysy, czy to nie przeszkadza w eksploatacji silnika?
    Przypuszczam, że rozleciało się zabezpieczenie sworznia tłokowego, i porysowało go, cylinder nie ma uszkodzeń, lekkie ryski, ktoś przede mną rozbierał ten silnik.
    No ale to nie dziwne, bo elektrownia służyła w jednostce wojskowej.
  • Poziom 1  
  • Poziom 1