Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AVT-2703 - "Buczenie" mikrofonu

krawciox 06 Feb 2015 22:22 1608 12
Altium Designer Computer Controls
    krawciox
    Level 10  
    Witam!

Jestem bardzo początkującym majsterkowiczem, zmontowałem kit AVT-2703, zasiliłem go transformatorem 12V i podłączyłem do wejścia liniowego w komputerze. Z podłączonym mikrofonem, jak i bez podłączonego mikrofonu, oprócz głosu nagrywa się charakterystyczne buczenie (próbka w załączniku).

Mikrofon podłączam do punktów A1 i 01, wyjście z A3 i 03.

Przy próbie zwarcia A1 i 01 szumy ustają.

Prosiłbym o sprawdzenie schematu i poinstruowanie mnie jak wyeliminować usterkę. Z góry dziękuje.

Pozdrawiam.
  • Altium Designer Computer Controls
    krawciox
    Level 10  
    Znaczy pod jakim kątem mnie nie zastanawia, ja tylko zbudowałem kit na podstawie schematu i załączonych elementów.
    Mógłby Pan jaśniej coś podpowiedzieć ?
  • Altium Designer Computer Controls
    Edisan
    Level 18  
    Budowa nisko szumnych wzmacniaczy mikrofonowych jest dość trudna i nie dla niedoświadczonych elektroników.
    Szkoda, że nie kupiłeś wersji C (zmontowanej i uruchomionej).
    Ale jak chcesz się trochę spróbować to:
    1. Przeczytaj dokładnie i może nawet dwukrotnie opis załączony do tego kitu.
    2. Sprawdź dokładność i prawidłowość połączeń z masą. B. ważne !!!!!!!!!
    3. Pomierz dokładnie napięcia symetryczne +12v i -12V.
    Czy nie występuje różnica wielkości napięć ?
    yogi009
    Level 43  
    Pisałem o punkcie 3 z powyższej listy. Tu nie wystarczy transformator 12V, musisz mieć tranformator symetryczny 2 x 12V. Do testów wystarczą dwie baterie 9V.
    freebsd
    Level 41  
    yogi009 wrote:
    u nie wystarczy transformator 12V

Ależ wystarczy. Podłączony pod "K" i "O". Na schemacie jest widoczny podwajacz napięcia Delona.

Dodano po 13 [minuty]:

Nagranie jest z podłączonym mikrofonem?