Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vivaro - Opona 195/65/16c zmiana na 205/65/16c

bizon_126 07 Lut 2015 15:22 3225 33
  • #4 07 Lut 2015 17:01
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    T5 napisał:
    Wysokość mają taka samą. Różnią się szerokością. Możesz zakładać.

    I tu się mylisz. drugi wymiar, czyli 65 to procentowy stosunek względem szerokości. założyć się da, jeśli się mieści w nadkolu, ale może się zaświecać kontrolka abs`u. co będzie oznaczało przyhamowywanie tych mniejszych kółek.

    0
  • #6 07 Lut 2015 17:10
    T5
    Admin grupy Samochody

    Cowboy zagrabie napisał:
    I tu się mylisz. drugi wymiar, czyli 65 to procentowy stosunek względem szerokości.
    Masz rację. Różnica wynosi jakieś 7mm. Znaczenia nie ma to żadnego.

    0
  • #8 07 Lut 2015 17:20
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    T5 napisał:
    Różnica wynosi jakieś 7mm.

    Po raz kolejny wprowadzasz w błąd!! różnica w obwodzie, w przypadku nowych opon, to 4,82cm !

    0
  • #10 07 Lut 2015 17:38
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    A kolega T5 zna wzór na obwód koła i umie czytać ze zrozumieniem??

    0
  • #11 07 Lut 2015 17:42
    T5
    Admin grupy Samochody

    205\65R16- odpowiada średnicy koła 672.9 mm i obwodowi 2112.9 mm
    195\65R16-odpowiada średnicy koła 659.9 mm i obwodowi 2072.1 mm.
    672,9mm-659.9mm=13mm Co stanowi 1.9% różnicy.

    0
  • #12 07 Lut 2015 17:58
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    2112,9-2072,1=40,8. Ale pozostańmy przy procentach. Tolerancja niedokładności odczytów dla poszczególnych kół, w zależności od oprogramowania wacha się w zakresie 1,5-2%

    0
  • #15 07 Lut 2015 20:03
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    T5 jaki Ty pewny siebie jesteś.
    Ja też bym założył, jakbym nie miał nic innego, ale liczyłbym się z wyłączeniami ABS.

    0
  • #17 07 Lut 2015 20:37
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    No cuż, jak trafisz na upierdliwego policjanta to na 13stoletnią oponę da ci pokwitowanie za dowód rejestracyjny z wpisem, "ograniczenie do 40km/h i zjazd do miejsca garażowania, bez względu na to ile "mięsa" na niej jeszcze jest.

    0
  • #18 08 Lut 2015 00:21
    T5
    Admin grupy Samochody

    Cowboy zagrabie napisał:
    T5 jaki Ty pewny siebie jesteś.
    Jestem.
    Cowboy zagrabie napisał:
    Ja też bym założył, jakbym nie miał nic innego, ale liczyłbym się z wyłączeniami ABS.
    Nic takiego nie nastąpi.Tego też jestem pewien. Ta jalowa dyskusja w dalszym ciągu nie ma sensu.Wiem to z praktyki.

    0
  • #19 08 Lut 2015 20:19
    pp_pablo
    Poziom 20  

    bizon_126 napisał:
    Witam
    Mam Problem czy jeśli mając opony w przodzie 195/65/16c do tyłu mogę zamontować 205/65/16c
    Auto posiada ABS
    W.G. kalkulatora opon nie mają identycznej wysokości


    Nie powinieneś tak zakładać. Opony różnią się obwodem. Przykład: opona przód, jeden pełny obrót = 100cm, opona tył, jeden pełny obrót = 110cm. ABS może "fiksować"

    0
  • #21 08 Lut 2015 20:30
    michal19885
    Poziom 18  

    To zależy od konkretnego systemu, jednak różnica nie jest duża, konstruktorzy zwykle przewidują margines zawiązany miedzy innymi z nierównomiernym zużywaniem się kół osi przedniej i tylnej.

    Myślę, że nikt, kto nie zna algorytmu lub osobiście tego nie praktykował (taką odpowiedź uzyskałeś) nie odpowie na to pytanie. Osobiście też praktykowałem założenie opon 205/65/15 z przodu i 195/65/15 z tyłu w Golfie V i nie było problemu.


    Zgodnie ze sztuką jednak jest założyć opony identyczne.

    0
  • #22 08 Lut 2015 20:43
    bizon_126
    Poziom 29  

    Jak pisałem wyżej dostałem free jak się nadadzą to super jak nie to będą do wozu za traktorem
    Chciałbym nie wydawać w błoto te kilkadziesiąt złotych na przekładce
    Kolega w mercedesie miał inne opony z tyłu jak i z przodu i przy 160 km/h abs się zapalał
    Ten dostawczy posiada skrzynie 5-tke więc v max 140

    0
  • #23 08 Lut 2015 21:29
    diodabg
    Poziom 29  

    Jam mam w Renault Traficu z przodu 195 a z tyłu 205 i nic się nie dzieje ...
    Założyłem takie bo dostałem za free i też była wielka dyskusja będzie świecić czy nie :-)

    0
  • #24 08 Lut 2015 21:50
    pp_pablo
    Poziom 20  

    diodabg napisał:
    Jam mam w Renault Traficu z przodu 195 a z tyłu 205 i nic się nie dzieje ...
    Założyłem takie bo dostałem za free i też była wielka dyskusja będzie świecić czy nie :-)


    Kolego ale bardziej chodzi o wysokość opony a nie o szerokość. Niektóre auta o sportowym zacięciu mają fabrycznie szersze opony tylne ale są proporcjonalnie niższe względem przednich, żeby obwód koła się zgadzał.

    Z drugiej strony jest taki dostawczak jak KIA K2700, który przednie koła ma większe a tylne (bliźniaki) mniejsze - ale tak wychodził fabrycznie, więc jakoś to rozwiązali. Nie wiem, może nie ma ABSu

    0
  • #25 08 Lut 2015 22:42
    diodabg
    Poziom 29  

    Tak kolego ale powyżej T5 z Cowboy poruszyli dość dokładnie temat rozmiarów i obwodu opon.

    pp_pablo napisał:
    KIA K2700, który przednie koła ma większe a tylne (bliźniaki) mniejsze

    Różne rozmiary kół to nie problem w abs'ie jak ta Kia bo można go odpowiednio zaprogramować .
    Ale jak jest np.asr to już tak.
    Ja mam Trafica 2006 kolega bizon_126 2002 więc u niego tym bardziej nie będzie problemu.
    Ale np w Civicu 2008 jedną oponę miałem bardziej łysą i wtedy asr wraz z abs to wyłapał i to przy 10 km/h.

    Wracając do tematu w Vivaro z 2002 roku nie będzie problemu z różnym rodzajem opon.
    W nowszych modelach z systemem antypoślizgowym niestety tak.

    0
  • #26 09 Lut 2015 19:27
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    A żeby było jeszcze ciekawiej, to Np. Renault laguna mniejszą średnicę jednej z opon potrafi zinterpretować jako niskie ciśnienie w oponie.

    0
  • #27 09 Lut 2015 19:38
    bizon_126
    Poziom 29  

    diodabg napisał:
    Jam mam w Renault Traficu z przodu 195 a z tyłu 205 i nic się nie dzieje ...
    Założyłem takie bo dostałem za free i też była wielka dyskusja będzie świecić czy nie :-)

    Mógłbyś podać dokładne rozmiary opon jakie posiadasz w aucie zamontowane -bardzo mi zależy
    Wracając do laguny to fajny wóz, jak na wolnych nie masz ciśnienia oleju to i tak kontrolka nie zaświeci bo działa dopiero od jakiś tam obrotów[chyba 2000 obr/min]

    0
  • #28 10 Lut 2015 23:54
    yarecki16
    Poziom 17  

    Cowboy zagrabie napisał:
    No cuż, jak trafisz na upierdliwego policjanta to na 13stoletnią oponę da ci pokwitowanie za dowód rejestracyjny z wpisem, "ograniczenie do 40km/h i zjazd do miejsca garażowania, bez względu na to ile "mięsa" na niej jeszcze jest.
    Jaki przepis mówi o tym że opona 13 letnia nie nadaje się do użytku? W Polsce opona musi mieć 1.6 mm bieżnika i brak widocznych uszkodzeń, oraz takie same opony na jednej osi pojazdu. Nie ma wymagań co do wieku opony a jeżeli jest to podaj podstawę prawną. Inna sprawa to że nikt rozsądny nie użytkuje 13 letnich opon, ale prawnie jest to dozwolone.

    Co do zmiany opon na 205/65/16C - różnica w wysokości niewielka, mimo wszystko ja bym takich opon nie zakładał - chyba że wszystkie cztery opony. Z dwojga złego jak mam wybierać między 13 letnimi oponami w odpowiednim rozmiarze, a dużo lepszymi oponami w ciut większym rozmiarze to wybieram opcję nr 2. Mówisz że z przodu masz nowe opony, a te 205 mają połowę bieżnika więc różnica między wysokością jest mniejsza niż gdyby to były nowe opony. Ewentualnie sprzedaj te 205 które dostałeś i kup 195.

    0
  • #30 11 Lut 2015 23:24
    yarecki16
    Poziom 17  

    Przy tak małym przebiegu prędzej opona się zestarzeje niż zjedziesz bieżnik. To że auto jeździ tylko 50 km od domu to żaden argument bo stara opona może wystrzelić 49 km od domu, albo 2 km od domu.

    bizon_126 napisał:
    Tylko kto je kupi i za jaką cenę
    Możesz podjechać do gości handlujących oponami i może uda się Twoje 205 wymienić na 195 nawet w tych samych pieniądzach.

    0