Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilarka stihl MS-250 - Po dłuższym nieużywaniu ciężko zapala

magnus27 07 Feb 2015 16:19 17451 12
  • #1
    magnus27
    Level 13  
    Witam.
    Mam nietypowy problem z moją pilarką. Kiedy pilarka jest nieużywana przez kilka tygodni mam problem z jej odpaleniem tzn. odpala ale po chwili gaśnie przy próbie dodania gazu. Czasami nawet po kilkudziesięciu takich próbach w końcu wchodzi na obroty i zaczyna normalnie pracować. Tak sytuacja miała miejsce wielokrotnie i 2 razy zdarzyła się także przy postoju piły dwudniowym. Co może być przyczyną ?
  • #2
    shinto
    Level 18  
    Witam, sprawdź na początek układ zasilania. Filtr paliwa,wężyki, gaźnik i membrany, połączenie gaźnika z cylindrem. Gaźnik dokładnie umyj, wykręcając śruby regulacyjne. Jeśli to nie pomoże sprawdź szczelność silnika, tłok i cylinder. Może być przegrzany łub przytarty silnik.
  • #4
    shinto
    Level 18  
    Tak, to też możliwe. Ale też może to wskazywać na nieszczelny, przegrzany lub przytarty silnik. Lub uszkodzony lub po prostu brudny układ zasilania.
  • #5
    magnus27
    Level 13  
    A gdzie znajduje sie tłoczek przyśpieszający w gażniku. Kiedyś rozkręcałem gażnik, czyściłem i wymieniłem membrany ale tego tłoczka nie widzialem. Dodam że mam gażnik zama.
  • #6
    shinto
    Level 18  
    Stihl nie posiada czegoś takiego.Ani z gaźnikiem Walbro ani Zama.Przynajmniej ten Stihl ale inne pilarki mogą mieć.Nie polemizowałem z tą opinią.Chodzi zapewne o pilarki z pompką.
  • Helpful post
    #7
    raf3000
    Level 13  
    Od ok 2005 r w tym modelu montowany jest gaźnik ZAMA wyposażony w pompkę przyspieszającą, Walbro WT-215 montowany wcześniej nie ma pompki. Tłoczek znajduje się pod osią przepustnicy, musisz odkręcić przepustnicę, potem wysunąć jej oś. Przy wysuwaniu uwazaj, bo tloczek może wyskoczyc wypchnięty przez sprężynkę. Oring ma wymiary 3x1. Pilarka stihl MS-250 - Po dłuższym nieużywaniu ciężko zapala
  • #8
    shinto
    Level 18  
    Ok,zwracam honor.Faktycznie możesz mieć rację.Sorry za mój błąd.Powinienem to wiedzieć..jako usprawiedliwienie mogę dodać że nigdy do tej pory w Stihlu nie zetknąłem się z taką awarią..
  • #9
    magnus27
    Level 13  
    Odkręciłem przepustnicę i faktycznie oring jest w fatalnym stanie. Jutro będę miał czas to podjadę do serwisu i kupię oring z tloczkiem. Mam pytanie co to za część oznaczona na schemacie po nr 38 ? I czy przy ponownym dokręceniu przepustnicy muszę zabezpieczyć jakoś śrubę przed samoistnym odkręceniem?
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    magnus27
    Level 13  
    Tyko czym i w jaki sposob ja zagnieść ?
  • #12
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    magnus27
    Level 13  
    Wymieniłem przyśpieszacz. Stary miał dośc mocno zjechaną warstwę chromu.
    Piła wkręca idealnie na obroty.