Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf

Tdi131 07 Feb 2015 21:35 10521 26
  • #1
    Tdi131
    Level 8  
    Witam posiadam Passata b5 2003r. 130km avf auto ma przejechane (tak pokazuje licznik)200 .000 od jakiegoś czasu czuję na kierownicy i drążku zmiany biegów duże wibracje wiem że wątków na ten temat jest pełno ale wszystko co sugerowali forumowicze zostało sprawdzone (dwumas sprzęgło działa poprawnie ,korekcje poprawne ,rozrząd po wymianie brak poprawy ustawiony na 0, poduszki wymienione na Lemfordera odbój silnika również- regulacja poduszek nie pomaga,dolot szczelny ,łącznik elastyczny szczelny plecionka cała, spalanie ok 6l, oleju nie bierze ,silnik suchy brak przecieków ,egr wyczyszczony , silnik jest dynamiczny żadnych spadków mocy ,najlepiej gdybym zrobił komplet logów i wrzucił ,ale to ze względów atmosferycznych teraz nie możliwe .Moja uwaga skupia się na vacum pompie a mianowicie posiadam vacumetr i podciśnienie wynosi -0.7 pompa LUK króciec jest szczelny dodam, że wskazówka od vacumetra nie idzie płynnie potrafi się na chwileczkę zatrzymać po czym idzie dalej myślę o sprawdzeniu ciśnienia paliwa czy możliwe ,że drgania są spowodowane zużyciem pompy? Za wszelkie sugestie będę wdzięczny pozdrawiam.
  • #2
    roman2361
    Level 15  
    Wibracje w czasie jazdy czy na postoju?
    Co ma drganie kierownicy do vacum?
    Ten opis masz nie do końca jasny
  • #3
    ciuqu
    Level 38  
    Nie wiem jak duże są to drgania, ale wątpie że auto ma 200kkm. Mój ma 11 lat i 430kkm na liczniku ale zapewne ma więcej. Drży wszystko od kierownicy po reflektory poniosłem mu obroty i trochę ustały. Wrzuć logi statyczne zobaczymy.
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak jest ustawiony odbój przedni pod chłodnicami? Nie dotyka w zadnym miejscu gniazda?

    Tłumik luźno wisi, nie jest naciągnięty nadmiernie na zadnym elastycznym mocowaniu?
  • #5
    Tdi131
    Level 8  
    Wibracje występują tylko na postoju ,zdaje sobie sprawe z tego że ma przejechane więcej niż 200 ,ale porównując samochody z tym samym silnikiem drgania są jak to w dieslu bywa ale nie aż takie duże jak u mnie , co do odboju jest ustawiony na środku nie dotyka obudowy w której siedzi, na wydechy również zostały wymienione wszystkie wieszaki i brak rezultatu, Na vagu widoczne są falowania obrótów od 819 do 840 .Postaram się wykonać logi jak najszybciej rozumiem ,że 003,004,011
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Wykręć czujnik położenia wału, obejrzyj czy coś się do niego nie przykleiło.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Dla mnie interesujące logi to 001 004 013 023. loguj przez około minute jak drży na wolnych.
  • #7
    Tdi131
    Level 8  
    Ok sprawdzę ten czujnik a wcześniej wykonam logi i wrzucę na forum ,a czy pompa może mieć z tym coś wspólnego bo odpala od strzała?
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    Raczej nie tędy droga.
  • #9
    ciuqu
    Level 38  
    Teraz możemy wróżyć. Logi dopiero coś pokażą. Wrzuć jeszcze 003 018
  • #10
    Tdi131
    Level 8  
    Postaram się na jutro to zrobić ,jeśli wystarczy czasu zmierzę ciśnienie na cylindrach .
  • #11
    Tdi131
    Level 8  
    Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf Drgania na kierownicy oraz lewarku zmiany biegów Passat b5 1.9Tdi avf

    Mam nadzieje ,że udało mi się dobrze wykonać logi statyczne
  • #13
    Tdi131
    Level 8  
    A czy jest jakiś sposób ,aby to dokładnie zdiagnozować . Na szóstym biegu słychać wycie z okolicy skrzyni czy możliwe ,że od dwumasu?
  • Helpful post
    #14
    domex32
    Moderator of Cars
    Też stawiam na zużyte koło dwumasowe.

    Tdi131 wrote:
    A czy jest jakiś sposób ,aby to dokładnie zdiagnozować


    Tak, trzeba zdemontować skrzynie biegów i sprawdzić luz koła.
  • #15
    Tdi131
    Level 8  
    Także nie pozostaje nic innego jak demontaż skrzyni i sprawdzenie luzu ,czy dwumas może wyć przy przyspieszaniu czy to raczej skrzynia wydaje taki odgłos?
  • #16
    domex32
    Moderator of Cars
    Raczej skrzynia, dźwięk dwumasu podczas jazdy przypomina raczej dźwięk cofającego się powietrza przez turbosprężarkę.
  • #17
    Tdi131
    Level 8  
    Na pedale sprzęgła czuć delikatne pulsowanie ,ale w większości samochodów zauważyłem podobne pulsowanie . Nie zamykam tematu jak dobiorę się do tej skrzyni to dam znać jak to wygląda na razie dziękuje wszystkim za pomoc.
  • #19
    Tdi131
    Level 8  
    Pulsowanie z taką samą częstotliwością .
  • Helpful post
    #20
    T5
    Admin of Cars group
    Tdi131 wrote:
    Także nie pozostaje nic innego jak demontaż skrzyni i sprawdzenie luzu ,czy dwumas może wyć przy przyspieszaniu czy to raczej skrzynia wydaje taki odgłos?
    Czyli dwie usterki :D
  • Helpful post
    #22
    domex32
    Moderator of Cars
    Dwumas i skrzynia.
  • #23
    Tdi131
    Level 8  
    Skrzynia to od początku mi się nie podobała a tu jeszcze dwumas :-(
  • #24
    Tdi131
    Level 8  
    Witam po przerwie po demontażu skrzyni naszym oczom ukazał się popękany oraz rozsypany dwumas teraz pozostaje tylko wymiana czy ktoś się orientuje czy Sachs czy LUK będzie lepszy ( podziękowania dla kolegi domex32 oraz T5 którzy zdiagnozowali uszkodzone koło )również dziękuje wszystkim za pomoc :D
  • Helpful post
    #25
    domex32
    Moderator of Cars
    Tdi131 wrote:
    Sachs czy LUK


    Ja bym brał SACHS.
  • #27
    Tdi131
    Level 8  
    Witam wymiana dwumasu pomogła ,lecz minimalne drgania pozostały po wymianie poduszek skrzyni biegów na oryginalne z ASO za jedyne 540zł za dwie sztuki drgania ustały dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam :-)