Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 440 jaka instalacja lpg Holenderska czy Polska

ondrei 08 Lut 2015 09:01 1302 29
  • #1 08 Lut 2015 09:01
    ondrei
    Poziom 8  

    Witam serdecznie. Nabyłem ostatnio volvo 440 z 1995r w dobrym stanie. Jednym mankamentem tego auta była instalacja gazowa z 1995r ( nie nadaje się w naszym kraju do legalizacji). W aucie został wymniemy parownik przez poprzedniego właściciela. Wlew gazu jest oczywiście holenderski potrzebna jest przelotka ale nie w tym rzecz. Chce tym autem pojeździć 4-5lat mam blisko do pracy itd. Czy jest możliwości aby zamontować w tym aucie polską butle? orientowałem się w cenach butli holenderskich są strasznie drogie. Jeśli się da to czy auto będzie dalej tak samo pracować?? I najważniejsze jakie są koszta takiej operacji, Z tego co wiem to butla Holenderska to koszt zakupu ok 600-900zł Proszę o opinie.

    0 29
  • #3 08 Lut 2015 09:59
    ondrei
    Poziom 8  

    ale ja pytam czy jest możliwości zamontować POLSKĄ butle?? auto mam papiery na starą butle ale straciła ważności a bez legalizacji przeglądu nie przejdzie.

    0
  • #4 08 Lut 2015 10:24
    pp_pablo
    Poziom 19  

    Niby dlaczego miałoby nie dać rady? Serwis LPG wyrzuci starą w jej miejsce zamontuje nową z ważną legalizacją i po temacie.

    1
  • #5 08 Lut 2015 10:59
    ondrei
    Poziom 8  

    pp_pablo napisał:
    Niby dlaczego miałoby nie dać rady? Serwis LPG wyrzuci starą w jej miejsce zamontuje nową z ważną legalizacją i po temacie.


    Kolego a jesteś pewien że nie przeszkadza że miałem holenderską butle i instalacje?? i jakie koszta takiej operacji?

    0
  • #6 08 Lut 2015 11:15
    pp_pablo
    Poziom 19  

    Nie będzie problemu. Koszty, hmm legalizacja tej co masz (holenderskiej) obstawiam ok 300 zł (demontaż, sprawdzenie, montaż). Nie wiem ile kosztuje nowy zbiornik. Cena zależna od pojemności i czy to ma być walec czy w koło. Najprościej to zadzwoń jutro do serwisu LPG w Twojej okolicy i dokładnie ustalisz koszty.

    0
  • #7 08 Lut 2015 11:59
    ondrei
    Poziom 8  

    legalizacja odpada zbiornik mam 20lat. Muszę wymienić Holenderski jest drogi ok 600-900zł. Polski jest o połowę tańszy ciekawe tylko czy będzie pasował. Mój zbiornik to walec 55l

    0
  • #8 08 Lut 2015 13:12
    pp_pablo
    Poziom 19  

    ondrei napisał:
    Polski jest o połowę tańszy ciekawe tylko czy będzie pasował. Mój zbiornik to walec 55l


    W co ma nie pasować? W bagażnik? W stelaż? Rurki nie będą pasowały?
    Nie wiem dlaczego szukasz dziury w całym. Jedź do serwisu i wszystko Ci zrobią bez najmniejszych problemów. Będziesz chciał to zostawią Ci końcówkę Holenderską, jak nie to zmienią. Koniec.


    Moderowany przez manta:

    Tu nie błysnąłeś, przewód do tankowania nie będzie pasował, wyjściowy też nie koniecznie. Poszukaj sobie jak wygląda butla w sys. holenderskim, a jak wg. naszych przepisów. Prócz butli polskiej produkcji, musi zakupić wielozawór, a to praktycznie podwaja koszt wymiany.
    Za następne takie wywody będzie nagroda.

    1
  • #9 08 Lut 2015 13:19
    ondrei
    Poziom 8  

    jutro dzwonie dowiem się o cenę i napisze na forum

    0
  • #10 08 Lut 2015 14:42
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Pytanie jaka to instalacja - czy czasem nie z wtryskiem ciekłego gazu, bo wtedy tanio nie będzie.
    Pojedź do gazownika , wtedy wszystko się wyjaśni.

    0
  • #11 08 Lut 2015 15:02
    ondrei
    Poziom 8  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Pytanie jaka to instalacja - czy czasem nie z wtryskiem ciekłego gazu, bo wtedy tanio nie będzie.
    Pojedź do gazownika , wtedy wszystko się wyjaśni.


    Raczej nie w tej klasy aucie to raczej nie możliwe. Instalacja jest z 1995r to raczej nie możliwe

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze raz dodam instalacja jest ok tylko chodzi o wymianę butli

    Dodano po 4 [minuty]:

    A moje Volvo 440 silnik 1,8 wtrysk jednopunktowy bosha to możliwe że była by tam taka droga instalacja

    0
  • #12 09 Lut 2015 09:15
    ondrei
    Poziom 8  

    Dzwonił koszty wymiany butli to ok. 700zł ;(

    Dodano po 24 [minuty]:

    Ma ktoś pomysł jak obniżyć te koszta chciałbym żeby cała operacja wyniosła mnie max 500zł

    0
  • #13 09 Lut 2015 11:11
    pp_pablo
    Poziom 19  

    ondrei napisał:
    Dzwonił koszty wymiany butli to ok. 700zł ;(

    Dodano po 24 [minuty]:

    Ma ktoś pomysł jak obniżyć te koszta chciałbym żeby cała operacja wyniosła mnie max 500zł


    Może jak zostawisz starą butle Holenderską w rozliczeniu trochę mniej Cię policzą. Zapytaj jeszcze o koszty legalizacji tej co masz.

    Możesz jeszcze kupić używaną butle z papierami/legalizacją na allegro. Spokojnie zmieścisz się w 300pln

    0
  • #14 09 Lut 2015 11:46
    ondrei
    Poziom 8  

    Niestety butla ma już 20lat legalizacja odpada

    Dodano po 2 [minuty]:

    mam też takie pytanie czy można kupić na szrocie sam dokument legalizacji?? o czy do wystarczy dla diagnosty??

    0
  • #15 09 Lut 2015 11:50
    pp_pablo
    Poziom 19  

    W takim razie kup na allegro.

    0
  • #16 09 Lut 2015 12:27
    ondrei
    Poziom 8  

    a jak bym od kogoś samem papiery pożyczył to ciekawe czy by przeszło??

    Moderowany przez manta:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    3.1.1. Zabronione jest jakiekolwiek udostępnianie za pomocą Forum materiałów uzyskanych nielegalnie, bądź w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem.

    Ostrzeżenie.

    0
  • #17 09 Lut 2015 13:38
    pp_pablo
    Poziom 19  

    ondrei napisał:
    a jak bym od kogoś samem papiery pożyczył to ciekawe czy by przeszło??


    Bez komentarza

    0
  • #18 09 Lut 2015 17:05
    ondrei
    Poziom 8  

    Zgłębiłem temat z instalacją tą co mam teraz zamontowaną w volvie od 1995 roku. Jest to oryginalna instalacja przeznaczona specjalnie do volvo. Jak myślicie będzie problem ze zdobyciem podobnej butli?? może być polska ma 55l pojemności

    0
  • #19 09 Lut 2015 17:54
    ociz
    Moderator Samochody

    ondrei napisał:
    a jak bym od kogoś samem papiery pożyczył to ciekawe czy by przeszło??

    Nie. Montaż używanych zbiorników jest zabroniony. CEPiK posiada informacje o każdym legalnie zamontowanym zbiorniku w samochodach, czy i kiedy je wykorzysta nie wiadomo...

    1
  • #20 09 Lut 2015 19:42
    ondrei
    Poziom 8  

    z papierami to przegiąłem przepraszam. Ale używany zbiornik z legalizacją z tego co się orientuje można kupić??

    Dodano po 3 [minuty]:

    To Panowie od nowa bo się pogubiłem. Czy jak kupie legalnie polską butle z legalizacją i zamontuje to będzie wszystko w porządku. Zależy mi na cięciu kosztów. Proszę o pomoc.

    0
  • #21 10 Lut 2015 09:07
    miroix
    Poziom 20  

    Witam. Panie kolego jak widać już się pogubiłeś i koledzy piszący też wypadli z torów.
    Instalacja w systemie holenderskim jest na naszym rynku mniej popularna od systemu włoskiego ze względu na koszta, ale jest o wiele trwalszym rozwiązaniem pod warunkiem tankowania dobrego w miarę gazu, wiec bzdurą jest to że takiej instalacji nie zarejestrujesz.
    Zarejestrujesz bez problemu jak każdą instalacje w sprowadzonym aucie.
    Bzdurą jest pisanie o wymogu i konieczności dokupienia wielozaworu BZDURA, to jest system instalacji gazowej i rodzaj instalacji, ten system takiego zaworu nie wymaga i nikt w Polsce go nie wymaga żadnymi przepisami, każdy system ma swoje wymogi i odpowiednie podzespoły.
    System Holenderski opiera się na wtrysku bezpośrednim nie zależnie od rocznika samochodu gdzie najczęściej w Holandii instalacja była zakładana fabrycznie, tak w twoim aucie zapewne jest wtrysk bezpośredni gazu, więc i w butli nie ma czegoś takiego jak wielozawór.
    W twoim wypadku aby zarejestrować i przeszło przegląd wystarczy mieć wpisane w papierach że ten samochód ma instalacje czyli stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym.
    Jeżeli takiego wpisu nie posiadasz instalacje musisz zakładać powiedzmy od nowa lub uzyskać wpis o istnieniu tej instalacji a co za tym idzie przegląd.
    jeżeli zbiornik nie posiada już homologacji co wcale nie wiąże się z z tym że ma 20 lat a jest to uzależnione przez producenta i nie wprowadzajmy w błąd, to że zbiorniki w systemie włoskim na polskim rynku są tanie i maja 10 lat homologacji nie oznacza to że zbiornik z Holandii ma tak samo a z tego co wiem tam nie ma czegoś takiego bo zbiornik ma dłuższą ważność i przechodzi rzadziej okresowe przeglądy samego gazu.Jeżeli posiadasz papiery od instalacji i zbiornika tam znajdziesz wpis o jej okresie przydatności jeżeli przekroczyłeś możesz przedłużyć ten okres o kilka lat w polskim warsztacie zajmującym się przeglądami homologacyjnymi.
    Co do samej wymiany butli musisz niestety wymienić na butlę w systemie holenderskim i kropka, lub przerabiać instalacje na system włoski.
    Co do wymiany samej butli i zrobieniu przeglądu nie ma z tym najmniejszego problemu a wymianę bez problemu zrobisz w warsztacie zajmującym się właśnie systemami holenderskimi a takich warsztatów jest dużo.

    http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/auto-na-gaz-z-holandii/t07hg

    ''Rejestracja samochodu sprowadzonego z Holandii i wyposażonego w instalację LPG nie stanowi dużego problemu. Konieczne jest tu jednak wykonanie dodatkowego badania technicznego samej instalacji (chodzi tu m.in. o sprawdzenie jej szczelności i dokumentacji technicznej) oraz zalegalizowanie zbiornika LPG, który niezależnie od unijnej homologacji podlega polskim badaniom dozorowym. Istnieje też możliwość jego wymiany na nowy wraz z uzyskaniem certyfikatu homologacji z polskim dopuszczeniem.''

    Co do serwisu wystarczy wpisać w wyszukiwarce, znajdziesz sporo zakładających ten rodzaj instalacji.
    Co do twojego ostatniego pytania tak możesz sam kupić butlę i ją zamontować, butla może być używana z ważnymi papierami, może być polska nie ma różnicy ma być do twojego systemu instalacji i to jest podstawowy wymóg, ale i tak wpis i przegląd musisz wykonać w warsztacie a jak się na tym nie znasz to odradzam kombinowanie samemu są od tego warsztaty a stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo. Pozdrawiam.

    Tu znajdziesz zapewne opis twojej instalacji - http://holenderskielpg.com.pl/
    Na elektrodzie tez było to wielokrotnie poruszane.

    0
  • #22 10 Lut 2015 12:03
    ociz
    Moderator Samochody

    @miroix, dawno takich bzdur nie czytałem.

    miroix napisał:
    w twoim aucie zapewne jest wtrysk bezpośredni gazu

    20-letnia instalacja LPdi? Jak się nie mylę to pojawiła się ona dopiero na początku 2012 roku. Pewnie mylisz z LPi, ale to też jeszcze nie te czasy, wtedy montowali co najwyżej III generację.
    Zbiornik musi posiadać świadectwo dopuszczenia od TDT, w 10-letnim można przedłużyć o kolejne 10 lat, więc się opłaca jak zbiornik drogi. 20-leni już tylko o 2 lata, więc się nie opłaca, w czym zapewne autor tematu już jest zorientowany.

    1
  • #23 10 Lut 2015 15:44
    miroix
    Poziom 20  

    Jakich bzdur?. Instalacje LPG typu holenderskiego to instalacje podające gaz w fazie ciekłej i o to mi chodziło, jedyna racja która masz to że popełniłem błąd pisząc że to jest wtrysk bezpośredni, ale zamiast naskakiwać wystarczy w temacie poprawić prawda, czyż nie jest to prostsza forma pokazania że się zna temat dokładniej.
    A co do typu LPi stosowano już dawno i zawsze jak byś tego nie nazywał typ instalacji holenderskiej podawał gaz w fazie ciekłej w tym wypadku starszego auta też ,Lpi jest to wtrysk ciekłego gazu do kolektora ssącego. Taka instalacja nie posiada parownika i gaz nie jest podgrzewany tylko bezpośrednio z butli dzięki pompce jest wtryskiwany poprzez wtryskiwacze w kolektor.
    Najważniejsze w tym temacie to wymiana butli a butla jest inna i koniec.
    Co do ważności butli i przedłużania to chyba nie jest do końca tak jak piszesz.
    Wszystkie zbiorniki LPG montowane w Polsce posiadają 10 letnią ważność zbiornika. Po upływie tego okresu należy wykonać ponowną legalizację lub wymienić zbiornik na nowy. Maksymalny okres eksploatacji butli wynosi 20 lat (licząc od daty produkcji). Wyjątek od tej zasady stanowią zbiorniki, których dokumenty homologacyjne stanowią inaczej.
    cytat z pierwszej lepszej strony. A mi właśnie o to chodziło aby sprawdził w papierach czy aby jego lepszej jakości butla nie ma tego okresu dłuższego i tyle bo wtedy może się powoływać na prawo europejskie i przedłużyć ważność butli zgodnie z danymi producenta, a był nawet kiedyś temat na elektrodzie. Tak wiec podsumuje butli montowanej w Polsce nie wolno w większości eksploatować powyżej 20 lat, butle w których producent przewidział okres dłuższy można legalizować nawet powyżej 20 lat.
    Nie zastąpi butlą systemu włoskiego butli w systemie holenderskim - inna budowa brak wielozaworu jaki znamy z butli w systemie włoskim, tam występuje tylko zawór bezpieczeństwa.
    Gaz w tym rodzaju - systemie podawany jest w fazie ciekłej i dawkowany elektronicznie przez pompkę.
    Wiec ma możliwość kupna butli z ważnymi papierami lub nowej ale w systemie holenderskim.
    Lub pozostaje zmiana na instalacje typu włoskiego jaka jest znana na polskim rynku. I w każdym wypadku są koszty tego się nie da uniknąć, ale można zakupić całą instalacje używaną i zmieści się w kosztach. Ale wybierając wymianę butli poniesie podobne koszty a też może podzwonić po warsztatach które zajmują się tymi instalacjami i popytać o koszt i czy nie posiadają ewentualnych używek z ważnymi papierami. P.S. Zajęło mi kilka minut na to aby znaleźć kilka butli holenderskich na portalach z papierami.
    I jeszcze jedno myślę że ważne, nie do końca tak jest że każdą butlę po 10 latach przedłużysz o kolejne 10 lat ja sam osobiście miałem taki przypadek że mogłem przedłużyć tylko na 5 lat właśnie ze względu na producenta który nie pozwalał na dłuższą eksploatacje niż lat 15 nie napisze jaki to producent aby nie było antyreklamy.

    0
  • #24 10 Lut 2015 16:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "LPG typu holenderskiego". W prawdzie holenderska firma Vialle jako pierwsza wprowadziła LPi i LPdi, czyli V i VI generację, ale nie jako jedyna.
    Znalazłem informacje że np w Volvo S60 (lata 01-05) fabrycznie, nie u dilera, montowali Koltec/NECAM III generacji a tu w staruszku z 95 roku wg Ciebie będzie V generacja...?

    miroix napisał:
    Gaz w tym rodzaju - systemie podawany jest w fazie ciekłej i dawkowany elektronicznie przez pompkę.

    Znowu straszna bzdura, wtryskiwacze dawkują paliwo, nie pompa.

    1
  • #25 10 Lut 2015 20:10
    ondrei
    Poziom 8  

    ociz napisał:
    @miroix, dawno takich bzdur nie czytałem.
    miroix napisał:
    w twoim aucie zapewne jest wtrysk bezpośredni gazu

    20-letnia instalacja LPdi? Jak się nie mylę to pojawiła się ona dopiero na początku 2012 roku. Pewnie mylisz z LPi, ale to też jeszcze nie te czasy, wtedy montowali co najwyżej III generację.
    Zbiornik musi posiadać świadectwo dopuszczenia od TDT, w 10-letnim można przedłużyć o kolejne 10 lat, więc się opłaca jak zbiornik drogi. 20-leni już tylko o 2 lata, więc się nie opłaca, w czym zapewne autor tematu już jest zorientowany.


    no niestety się nie orientuje. Ale jest kolega pewien że po 20l da się o dwa lata przedłużyć??

    Dodano po 3 [minuty]:

    ociz napisał:
    ondrei napisał:
    a jak bym od kogoś samem papiery pożyczył to ciekawe czy by przeszło??

    Nie. Montaż używanych zbiorników jest zabroniony. CEPiK posiada informacje o każdym legalnie zamontowanym zbiorniku w samochodach, czy i kiedy je wykorzysta nie wiadomo...


    a montaż używanego zbiornika z legalizacją kupionego na alegro, olx lub na szrocie jest legalne?? Koledzy jestem ogrodnikiem nie mechanikiem i ten temat jest mi naprawdę obcy. Nie zarabiam 5tys więc zależy mi na najtańszym rozwiązaniu.

    0
  • #26 10 Lut 2015 20:47
    ociz
    Moderator Samochody

    Zaznacz sobie na liście "Punkty legalizacji butli", znajdź najbliższy, podjedź i zapytaj. Tak będzie najprościej.
    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zzP3c34YZ5QA.k0IC2L-6Xbks

    ondrei napisał:
    montaż używanego zbiornika z legalizacją kupionego na alegro, olx lub na szrocie jest legalne?

    Nie jest. Przepisy zabraniają montażu jakiejkolwiek używanej w innym pojeździe części instalacji gazowej. Ale tylko w przypadku zbiornika można sprawdzić że jeździł on już w innym samochodzie, bo przy każdym przeglądzie jego indywidualny numer seryjny wraz z danymi auta idzie do CEPiK-u.

    0
  • #27 11 Lut 2015 18:31
    ondrei
    Poziom 8  

    ociz napisał:
    Zaznacz sobie na liście "Punkty legalizacji butli", znajdź najbliższy, podjedź i zapytaj. Tak będzie najprościej.
    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zzP3c34YZ5QA.k0IC2L-6Xbks
    ondrei napisał:
    montaż używanego zbiornika z legalizacją kupionego na alegro, olx lub na szrocie jest legalne?

    Nie jest. Przepisy zabraniają montażu jakiejkolwiek używanej w innym pojeździe części instalacji gazowej. Ale tylko w przypadku zbiornika można sprawdzić że jeździł on już w innym samochodzie, bo przy każdym przeglądzie jego indywidualny numer seryjny wraz z danymi auta idzie do CEPiK-u.


    byłem u diagnosty i w serwisie. Ani diagnosta ani gazownicy nie widzieli przeciw skazani w montażu używanej butli z legalizacją;)

    0
  • #28 11 Lut 2015 18:42
    ociz
    Moderator Samochody

    Świadczy to tyko o ich kompetencji.
    Niech Ci ten diagnosta da to na piśmie, a potem pokaż mu Dziennik Ustaw Nr 201 Poz.1666 z dnia 28-09-2005.

    1
  • #29 11 Lut 2015 19:55
    ondrei
    Poziom 8  

    Nie grożą za to żadne sankcje. A odbiegając od tematu brak ostatnio kupił używane tarcze do golfa 4. Przegląd przeszedł ma się dobrze. Spotkałem kolegę i też w swoim audi A4 ma zamontowaną używaną butle przegląd przeszedł jeździ ma się dobrze ;) a o to mi chodzi.

    0
  • #30 11 Lut 2015 22:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    ondrei napisał:
    A odbiegając od tematu brak ostatnio kupił używane tarcze do golfa 4. Przegląd przeszedł ma się dobrze. Spotkałem kolegę i też w swoim audi A4 ma zamontowaną używaną butle przegląd przeszedł jeździ ma się dobrze a o to mi chodzi.

    Kolego zrobisz co zechcesz i tyle.

    0