Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 variant 1.9TDI 115KM - Auto nie zapala

krejner06 08 Feb 2015 10:19 3351 14
Relpol
  • #1
    krejner06
    Level 10  
    Witam jakis tydzień temu po całym dniu użytkowania samochodu (bez żadnych kłopotów) postawiłem samochód na jakies 2h po czym znowu miałem gdzieś jechać. Wsiadłem do samochód, zapalił bez problemu, stałem pod domem czekając na sąsiada kilka minut cały czas na zapalonym silniku i wolnych obrotach. Nagle samochód sam z siebie zgasł. Zaświeciły się kontrolki od ABS i ESP. Przy włączaniu zapłonu nie pokazuję się kontrolka od grzania swiec. Samochód został podłączony do VAGa (nie wykrywa sterownika silnika) wymieniłem przekaźnik 219 ten w skrzynce sterownika sugerując się doświadczeniami innych użytkowników forum...niestety bez większych rezultatów. Rozebrałem przekaźnik w momencie kiedy przekręcam stacyjkę ten przekaźnik wgl sie nie zakleszcza, i tu nastąpił mały przełom w momencie kiedy zewrę go palcami i następuje próba odpalenia silnika to pojawia się kontrolka od grzania świec i samochód zapala. Kiedy puszczam przekaźnik samochód gaśnie. Co więcej na zapalonym w ten sposób silniku kontrolki od ABS i ESP nadal się świecą. VAG nie wykrywa żadnych błędów w sterowniku silnika, jest jakiś błąd podczas skanowania sterownika ABS (nie jestem teraz w stanie przytoczyc jaki to był błąd), ale czy to może mieć wpływ na przekaźnik 219?. Uszkodzony sterownik silnika raczej odpada bo sterownik jest raczej za przekaźnikiem 219 z reszta samochód po zwarci 219 odpala wiec coś wcześniej nie daje sygnału do zakleszczenia przekaźnika. Co wg was jeszcze może być powiązane z tym przekaźnikiem, że sam się nie zakleszcza? Ma ktoś jakieś sugestie? Czy możliwa jest np opcja uszkodzonego sterownika ABS, ESP i to odcina sygnał na sterownik silnika?? Próbowałem odłączyć sterownik ABS/Pompy hamulcowej nie wiem jak to dokładnie nazwać, ale wtedy na zegarach wyskakuje błąd hamulcy. Rozebrałem już pół samochodu wszystkie kable styki itp są w bardzo dobrym stanie zero nalotu i innych tego typu spraw. Co prawda widać, że kiedyś ktoś tam grzebał jest kilka kabli poizolowanych, ale samochód do tej pory działał bez zarzutu. HELPPPPPP
  • Relpol
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Pierwsze co powinieneś sprawdzić po tym jak stwierdziłeś że po zwarciu styków przekaźnika auto odpala, to czego brakuje do wysterowania cewki przekaźnika +12V czy masy. Masa podawana jest z ECU więc jeśli masz 12V na cewce przekaźnika a masy brak to albo uszkodzony przewód pomiędzy przekaźnikiem a ECU bądź uszkodzony ECU. Posprawdzaj także wszystkie bezpieczniki.
  • #3
    ladamaniac
    Level 39  
    Mechatronika powiadasz... Zatem sprawdź sygnały sterujące przekaźnikiem, zasilanie i masę. Schemat pewnie znajdziesz na Elektrodzie, ale pasowałoby podać kod silnika.
  • Relpol
  • #4
    dafit906
    Level 27  
    ja stawiam na ATJ lub AJM ;)
  • #6
    krejner06
    Level 10  
    oznaczenie silnika na obudowie paska rozrządu ATJ, pytanie tylko czy nikt nigdy nie zamienił obudowy albo silnika. Nie mniej jednak w katalogu intercars po wyborze danego modelu figuruje jako ATJ/AJM wiec przypuszczam ze duzej roznicy nie ma. Jakby ktos miał sprawdzone schematy do tego modelu byłbym bardzo wdzięczny za podesłanie.
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Odkręć puszkę ECU jest po lewej stronie na podszybiu, i tam masz kilka przekaźników i złącz które mogą zzielenieć, sprawdź to, i w/w przekaźniki.
  • #8
    krejner06
    Level 10  
    domex32 wrote:
    Odkręć puszkę ECU jest po lewej stronie na podszybiu, i tam masz kilka przekaźników i złącz które mogą zzielenieć, sprawdź to, i w/w przekaźniki.

    Kolego plastikowa puszka od ECU juz dawno jest otwarta tak jak pisałem wcześniej, wszystko w środku jest czyste, ładne i błyszczące zero oznak wdarcia się tam wody, zaśniedzeń i innych tego typu. Niemniej jednak przeleciałem szczątą drucianą wszystkie nóżki przekaźników w tej puszcze i lekko je porozginałem. Nic to nie dało. Jedynie recznę zawarcie przekaźnika 219 skutkuje zapaleniem się kontrolki grzania świec i w efekcie odpalenie auta jest wtedy możliwe. Przekaźnik na 100% sprawny sprawdzałem przy bezpośrednim połączeniu z aku z reszta mam 5 zapasowych na każdym ten sam efekt czyli brak efektu. Pytanie skąd przekaźnik 219 dostaje impuls do zamkniecia obwodu czy ze stacyjki co mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne czy z samego ECU. Ktoś tu pisał, że mase dostaje z ECU. Ale tu sie rodzi pytanie czemu VAG wykrywa ECU dopiero po zwarciu tego przekaznika. Wygląda mi to tak jakby ECU było za przekaźnikiem i dopiero w momencie zwarcia się przekaźnika 219 sterownik silnika dostaje zasilanie bo wtedy VAG go wykrywa i co ciekawsze bez błędów. To wszystko jest zbyt skomplikowane na moją mało doświadczoną głowę.
  • #9
    spinacz
    Level 41  
    Skoro jest zbyt skomplikowane i nie potrafisz sprawdzić czy brakuje na przekaźniku masy czy +12V to oddaj auto do kogoś kto ma pojęcia i przestań grzebać. ECU nie ma tylko jednego zasilania wiec dla tego przy braku któregoś nie ma z nim komunikacji.
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    ECU podaje sterowanie na przekaźnik i sam się dalej zasila.

    Sprawdź żarówką 55W gdzie brakuje plusa a gdzie masy.

    W załączniku schemat.
  • #11
    krejner06
    Level 10  
    Dzieki za schemacik to podstawa. Jak dojde co i jak to dam znac :) a jak nie dojde to bede szukal fachowca i też dam znać, bo poki co dwóch odmówiło podjęcia się tej naprawy nie widzac samochodu na oczy...., moze ktoś w przyszłości skorzysta pozdrawiam
  • #12
    spinacz
    Level 41  
    Tylko żebyś przy tej swojej zabawie nie uwalił jeszcze czegoś dodatkowo i autko już nie odpali. Życzę powodzenia.
  • #13
    ladamaniac
    Level 39  
    Tą żarówką sprawdzaj tylko masy i zasilania sterownika oraz zasilanie przekaźnika, sterowanie przekaźnika nie więcej niż 200mA. Sprawdź wtyczki pod sterownikiem, te w otworze puszki.
  • #14
    spinacz
    Level 41  
    Koledzy każdy pisze co by posprawdzał a on nawet nie sprawdził czego mu brakuje na tym przekaźniku, uważacie że da rade ? Jeszcze ta żarówka z jego wiedzą to gwarantowane upalenie sterowników i auto trafi na lawecie albo na holu do warsztatu. Z jego wiedzą temat powinien wylądować w koszu.
  • #15
    krejner06
    Level 10  
    Nie mam pojecia czy komuś się to przyda, ale u mnie powodem nie działania przekaźnika 219 były pozostałości po starym alarmie, które to, ktoś kiedyś źle wymontował i z jakiegoś powodu teraz odcieło zapłon. Ile w tym prawdy też nie wiem. Prawdą jest, że kiedyś alarm w samochodzie był, reszta to słowa i diagnoza elektromechanika. pozdrawiam i wszystkim tym którzy zamiast na forum pomagać, tylko dołują człowieka i wytykają niewiedzę delikatnie mówiąc kijjjj w ucho, pozostałym dziękuję!!! Temat do zamknięcia.