Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b6 2.0 TDI - Ciężko odpala gdy jest ciepły

08 Lut 2015 11:27 15303 12
  • Poziom 2  
    Na zimno odpala mi ok, natomiast problem pojawia się, gdy samochód jest rozgrzany. Np. w trasie na autostradzie jak zatrzymuje się na stacji i po chwili, a nawet po kilkunastu minutach chcę odpalić to za pierwszym razem mimo kręcącego rozrusznika nie chce zapalić, ewentualnie trzeba dłużej kręcić i dopiero wtedy odpala. W ASO powiedzieli mi, że nic się nie dzieje, że błędów nie ma, jak dla mnie jest to usterka, bo od nowości przez kilka lat jak nim jeżdżę wcześniej tak nie było.

    Proszę o ewentualne sugestie. Może ktoś z Was spotkał się już z czymś takim.
  • Poziom 27  
    Standard. Na szybko to tzw "hot start" i po problemie
  • Poziom 2  
    dafit906 napisał:
    Standard. Na szybko to tzw "hot start" i po problemie


    Dzięki za pomoc. Czytam na zagranicznych forach o tym i z tego co zostało napisane jest to chwilowy błąd jakiegoś czujnika temperatury.

    Jak można to naprawić?

    Znalazłem coś takiego:
    http://www.ebay.pl/itm/HOT-START-FIX-VW-GOLF-...TDI-STARTING-WARM-ENGINE-MODULE-/201252990125

    Ale generalnie jestem daleki od ingerowania w auto.

    Proszę o sugestie.
  • Poziom 33  
    Odłączenie temperatury pozwala na chwilę normalnie odpalić ale to nie jest przyczyną. Poczytaj o tym problemie w passacie B5, to ta sama historia.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    dafit906 napisał:
    Standard. Na szybko to tzw "hot start" i po problemie

    Chyba z silnikami na zwykłej pomie wtryskowej a nie CR czy PD.
    Odepnij czujnik temperatury silnika - jak zadziała to możesz ten bajer montować.
    Ostatni mój taki przypadek - pozacierany silnik. Silikon w smoku, panewki i tłoki pozacierane.
  • Poziom 27  
    Grala, na edc16 też są te problemy i to częściej niż na vp. Po prostu to wszystko już jest stare. Sam robiłem już kilkanaście 2.0 i pomogło. No oczywiście wiemy wszyscy że to jest rozwiązanie ostateczne i najtańsze
  • Moderator Samochody
    Problemy z odpalaniem do kiepski rozrusznik i słaby akumulator, a soft sterownika skonstruowany jest tak, aby ochraniać koło dwumasowe i skrzynie, dlatego na ciepło są problemy z odpalaniem.

    Setki razy było o tym na forum.

    Albo robisz rozrusznik i wstawiasz markowy akumulator, albo jedziesz do tunera i zmieniasz próg podawania paliwa np na 200 obr/min i wtedy auto odpala normalnie.

    Wszystko w temacie.
  • Poziom 33  
    domex32 napisał:
    Problemy z odpalaniem do kiepski rozrusznik i słaby akumulator, a soft sterownika skonstruowany jest tak, aby ochraniać koło dwumasowe i skrzynie, dlatego na ciepło są problemy z odpalaniem.

    Setki razy było o tym na forum.

    Albo robisz rozrusznik i wstawiasz markowy akumulator, albo jedziesz do tunera i zmieniasz próg podawania paliwa np na 200 obr/min i wtedy auto odpala normalnie.

    Wszystko w temacie.

    Dokładnie, a zmiana softu droższa niż rozrusznik więc nie warto się bawić w jakieś kombinowanie, i wtedy płakać że dwumas to zło.
  • Poziom 2  
    Mam ten sam problem.
    Przez 5 lat nie było z samochodem najmniejszego problemu, wszystko zaczęło się po wizycie w warsztacie samochodowym, ponieważ chciałem wymienić świece gdyż kontrolka pojawiła się na desce i komputer wskazał że świeca do wymiany.
    2 dni później zaczął się problem z odpalaniem. Na zimno odpala bez problemu, na ciepło rzadko kiedy odpali. Rozrusznik i akumulator mocne jak dzwon.
  • Poziom 18  
    Zostaje Ci kolego popmaster.pl podłączenie pod np. VCDS'a i przepatrzenie błędów i analiza logów.
    Jeśli nie będzie błędów to masz mapę dawki startowej do skorygowania. Ktoś już podał w tym poście że próg trzeba ustawić na 200obr/min, aby normalnie zapalał na ciepłym. Możesz sprawdzić czujnik halla czy nie jest czymś zabrudzony. Problem który tu opisujecie pojawia się w autach grupy VAG, w których układ rozruchowy jest już niewydajny. Sam mam Tourana 1.9 AVQ sterwonik - EDC16 i niedawno wgrałem mu Galletem zmodyfikowaną mapę i odpala wyśmienicie.
  • Poziom 2  
    Jak wróciłem do Londynu to od razu udałem się do mechanika, po podłączeniu do komputera pojawił się błąd czujnika rozrządu. Swoją drogą przejechałem blisko 100 000 km to trzeba by pomyśleć o wymianie rozrządu.
  • Poziom 33  
    popmaster.pl napisał:
    Jak wróciłem do Londynu to od razu udałem się do mechanika, po podłączeniu do komputera pojawił się błąd czujnika rozrządu. Swoją drogą przejechałem blisko 100 000 km to trzeba by pomyśleć o wymianie rozrządu.

    Błąd czujnika nie musi oznaczać uszkodzonego czujnika, ale np rozciągnięty pasek rozrządu, pytanie jaki to dokładnie błąd.
  • Admin grupy Samochody
    Alfred_92 napisał:
    Błąd czujnika nie musi oznaczać uszkodzonego czujnika
    W tym samochodzie może, może także być zgnita wiązka do czujnika.