Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skada fabia 1.4 mpi - wspomaganie elektryczne, wymiana pompy na mechaniczną

08 Lut 2015 11:29 2457 10
  • Poziom 12  
    Witam Forumowiczów:)
    Autko to skoda fabia 1.4 mpi 2001r. wspomaganie układu kierowniczego TRW z elektryczną pompa wspomagania. Problem dość standardowy, wspomaganie raz działa, raz nie, migające światła od dużego poboru prądu itp.
    Chciałbym tą pompę zastąpić taką normalną stosowana w VW, napędzana paskiem klinowym.czy ktoś może się orientuje czy ta pompa elektryczna pracuje cały czas tak jak to jest w przypadku mechanicznych pomp, i czy ta maglownica która znajduje się w skodzie może pracować z zwykła pompą mechaniczną.
  • Poziom 33  
    A gdzie chcesz upchać pompę? Nie lepiej kupić za 270 zł czujnik kąta skrętu i mieć z głowy problem? Pompa chodzi cały czas. Co do magla to szczerze wątpię w sensowność i opłacalność moda.
  • Poziom 12  
    ok. dzięki za info jeżeli pompa chodzi cały czas to biorę się za przeróbkę. fakt kupując części od podstaw nowe tzn, pompę, zbiorniczek, przewody, pasek klinowy, koszt na pewno jakiś jest ale rozwiązanie jest na tyle bezawaryjne ze nic elektronicznego po raz kolejny nam nie padnie.

    Pompa będzie zamontowana standardowo pod alternatorem, jest tam tyle miejsca,że można upchnąć jeszcze kilka rzeczy ;p
    Nie wiem tylko gzie można kupić tak tani nowy oryginalny czujnik bo z tego co szukałem to koszt ok 450 zł.

    pozostanie tylko kwestia zgaszenia tej lampki na desce ;)

    Dodano po 6 [minuty]:

    z czystej ciekawości chciałbym zapytać na jakiej zasadzie ten układ działa, skoro pompa elektryczna działa cały czas , po co jest ten czujnik skrętu ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W zależności od niego i prędkości auta jest odpowiednia siła wspomagania.
    Kręcisz szybko to większa moc a słabiej to mniejsza. Widać to na na VCDSie jak pokazuje prąd przy szybkim kręceniu i przy wolnym - to samo można zobaczyć jak światła przygasają.
    Kontrolkę zawsze możesz wydłubać bądź zakleić.
  • Poziom 33  
    2 lata temu w ASO Skoda Bielsk Podlaski ze zwrotem starego czujnika nowy kosztował mnie 270zł...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    falubaz1 napisał:
    to jeżeli montujesz mechaniczną pompę to po co ci czujnik ?


    o czujnik pytam tylko teoretycznie;) ogólnie uważam, że mechaniczne rozwiązania są bardziej trwałe jak ta elektronika która na każdym kroku potrafi paść, ale jak wiemy dziś już nie ma aut w których elektryczne pozostają światła i rozrusznik. ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    To nie wiem jak tym jezdził przy dużych prędkościach, city w fiacie działa do pewniej prędkości.