Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Europejski lider sprzeda篡 techniki i elektroniki.
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

uk豉d zap這nowy do wsk

karolinter 15 Maj 2005 18:25 23528 30
  • #1 15 Maj 2005 18:25
    karolinter
    Poziom 18  

    witam
    mam pytanie odno郾ie uk豉du zap這nowego do motocykla WSK a mianowicie mam zap這n z cewkami w kturych jest wytwarzana iskra a chcia豚ym mie uk豉d cewka wytwarzaj帷a napi璚ie + cewka zap這nowa zewn皻rzna a nie w magnecie czy kto ma schemacik takiego uk豉du albo ma swoje do鈍iadczenia w tym temacie .

  • #2 15 Maj 2005 18:34
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    W ktrych.
    A kt鏎 masz t wsk?
    Aby stowrzy zap這n bateryjny wystarczy pod掖czy cewk do akumulatora (przez wy豉cznik w stacyjce) i zasila j z niego. wsk ma troch popapran t instalacj. Sta貫 idzie na aku, na 鈍iat豉 zdaje si zmienne. Sysza貫m, 瞠 mo積a to przerobi. L帷zy si cewki razem i puszcza wszystko przez prostownik (tylko oryginalny selenowy nale篡 zast徙i jakim diodowym z prawdziwego zdarzenia) na akumulator. A potem z niego zasila instalacj pok豉dow. Tylko nie pami皻am jak by豉 rozwi您ana sprawa regulacji napiecia. Bo tam jest wirnik z magnesem sta造m i trzeba by robi jaki regulator na tyrystorze.
    A oryginalna instalacja w wsk ma te zalet, 瞠 umo磧iwia jazd bez akumulatora, co czasem si przydaje.

  • #3 15 Maj 2005 20:34
    wueska
    Poziom 16  

    mam wsk 175 i wiem o niej wszystko by這 kilka :) r霩ne po這瞠nia stacyji instalacjew 12/12 6/12 :) niedawno by temat o usprawnieniu tej instalacji. WSK 175 po przerubce ma mozliwo嗆 jazdy bez aqu lecz znaczaco spada jej dynamika!! Jesli chodzi o 125 to magnesy neodymowe usprawniaj j w znacz帷y sposub, mozna te np. ztoczy czop wa逝 i zamontowa zap這ni od simka:)

    tobie chodzi jednak chyba o 125 wiem co chcesz zrobi:P bierzesz jedn ze cewek 鈍ietlnych i montujesz w miejsce cewki zap這nowej podpinasz j pod przerywacz kabel od przerywacza puszczasz do cewki pod bakiem:)

  • #4 15 Maj 2005 20:38
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    wueska: a nie bedzie to przypadkiem dawa pradu zmiennego na cewk zap這now?. To w takim razie jeszcze jakis prostownik trzeba by da.

  • #5 16 Maj 2005 15:42
    karolinter
    Poziom 18  

    witam ponownie
    o takie rozwi您anie mi chodzi my郵e 瞠 b璠ie bardziej niezawodne od cewki zap這nowej w magnecie , tylko 瞠 to nie WSK ale co innego oparte na tym zap這nie . mam jeszcze pytanie jaki jest symbol tej cewki co wytwarza napi璚ie bo musze mie takie dwie na testy. a tak przy okazji czy warto to przerabia , czy uk豉d zap這nowy b璠zie bardziej niezawodny i czy ruszy bez akumulatora . i jeszcze jedno pytanie mo瞠 ma kto jaki z這ty 鈔odek na poprawe niezawodno軼i a co za tym idzie dobrej iskry , czy zrobi jaki inny przerywacz ( elektroniczny ) a mo瞠 jakie inne kondensatory ? dzi瘯i za te podpowiedzi czekam na inne ciekawe sugestie , mo瞠 z tej maszyny da si co wi璚ej wycisn望

  • #6 16 Maj 2005 21:01
    wueska
    Poziom 16  

    trzeba kupi 5 przerywaczy i pos豉dac z nich 1 poz康ny zadba o ondenstaro mozna wsadzi nawet troche pojemnieszy 24µF :) standard to 22µF niezawodno嗆 wtedy jest du瘸 nie ma sensu tego przerabia :) chyba ze stoczysz wa i dasz magneto od czego innego np. od jawy 50 ale to mozolna praca. Wtedy silnik b璠zie 篡wszy i charakterystya podobna do silnika wsk 175. Je郵i opierasz co na silniu wsk 125 pamietaj ze to 2T musi miec dobry wydech !! (nieb璠e tu si zag貫bia bo to temat rzeka) zastosuj "fabryke" :)

  • #8 17 Maj 2005 08:35
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    Co to jest to "cos innego"? Je郵i jakas maszyna, to zapewni豚ym jej stabiln iskr do ci庵貫j pracy. Tutaj bije wszystko iskrownik. Dzia豉 bez akumulatora i wbrew pozorom trudno go zepsu.
    Je郵i to natomiast jaki gokart lub co w tym stylu. to mo積a pokusi si o przerobienie zasilania na alternator (dajesz trzycewki pr康ow i pod陰czasz je pod prostownik trzyfazowy, a zap這n robisz na jakim module. Sprawd tu:
    http://www.prameti.webpark.pl/
    I, jak napisa wueska, bardzo wa積a rzecza przy przer鏏kach takich silnik闚 jest zapenienie odpowiedniego 逝mika. Wcale nie jest tak, 瞠 pusty lub wr璚z jego brak jest najlepsze.

  • #9 17 Maj 2005 08:52
    Jasie-k
    Poziom 19  

    Ci庵le nie piszesz jaki to szilnik i jaki patencik na tym robisz. Je瞠li robisz zap這n iskrownikowy z bateryjnego to odradzam. Cewki nie dadz ci do嗆 wysokiego napi璚ia na wytwo瞠nie odpowiednio du瞠j iskry. Iskrowniki by造 stosowane raczej tylko w motorowerach i silnikach ma貫j mocy. Ich niew徠pliwa zalet jest prostota i niezawodno嗆 ale przy rozruchu daj s豉b iskr i mog by problemy z zapaleniem zimnego silnika. Z tego wynika tak瞠 jego ni窺za moc. Je瞠li masz wsk 125 to nic nie przerabiaj w zap這nie tylko kup nowa fajk, przew鏚, 鈍iec, dok豉dnie wyreguluj przerywacz i to b璠zie hula. Je瞠li masz wsk 175 to zale篡 jak masz instalacj. Do 6V montujesz cewk od trabanta, dorabiasz now obejm i wszystko dok豉dnie sprawdzasz. je瞠li jest 12V to wstaw z du瞠go albo ma貫go fiata. Ale t na rozdzielacz zap這nu i powinno byc ok.

  • #10 17 Maj 2005 08:57
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    Oj jasiek-k iskrowniki nie by造 stosowane tylko w ma造ch silnikach. Cho熲y nasz junak mia iskrwnik. Umieszczony on wprawdzie zosta w tragicznym mmiejscu (ca陰 woda z przedniego ko豉 si na niego la豉). Iskrowniki znajdziesz tak瞠 w silnikach lotniczych (an - 2). Ich zalet jestto, 瞠 pracuja bez zasilania zewn皻rznego, wi璚 mo積a je uruchomic bez "grama" pr康u w poje寮zie. Dlatego na nich opiera si sprz皻 budowlany, wojskowy...

  • #11 17 Maj 2005 09:40
    Jasie-k
    Poziom 19  

    Ok poprawka z mojej strony: stosowane s tak瞠 tam gdzie wymagana jest du瘸 niezawodno嗆. Junaczek nie jest niestety zbyt dobrym przyk豉dem zastosowania iskrowanika bo sprawia kup problem闚 i nawet w egzemplarzach z oryginaln indstalacj robiony jest zap這n bateryjny. Nie mam tu na my郵i oczywi軼ie wie郾iackich przer鏏ek. Tam iskra z iskrownika jest po prostu s豉ba. Instalacja junaka to temat na inne forum i zainteresowanych odsy豉m na stron pana Jacota. Tam dowiecie si wszystkiego. http://www.junak.riders.pl/junak.htm

  • #12 17 Maj 2005 09:56
    bestler
    Admin DIY, Automatyka

    Ja mam WSK 125 od czas闚 kiedy to jeszcze wchodzi貫m po drabiinie na dywan .... i wiem o niej wszystko. Instalacja elektryczna jest zrobiona "po mojemu" a poniewa modernizowalem to kilka lat bez przerwy, wiec moge powedzie co sie sprawdza w praniu najlepiej.

    Magneto mam oryginalne, iskrownik wywali貫m, w jego miejsce wstawi貫m trzeci cewke (od innego silnika) z tym, 瞠 uprzednio dowin掖em jej tyle zwoji ile sie tam tylko zmie軼i這. Masowy koniec cewki wyodrebi貫m i zastosowa貫m mostek Gretza -> dalej do 12 V akumulatora. Pocz徠kowo mia貫m kwasowy 12 V 7 Ah, ale z biegiem czasu wywalilem tego syfa i wstawi貫m 瞠low baterie 5,5 Ah (po這we mniejsza i nie ma 瘸dnego k這potu z kwasem). Maksymalny pr康 豉dowania jaki mi sie uda這 zanotowa to 0,9 A ( co jest 鈍ietn warto軼ia, gdy nawet ta stara kwas闚ka mia豉 dopuszczalny 0,7 A a ten 瞠lowy ma 1,25 A). Z akumulatora zasilany jest zap這n (opisz za chwile) 鈍iat這 stopu, kierunkowaskazy (豉cznie ze 鈍iat豉mi awaryjnymi :D ) oraz 鈍iat豉 pozycyjne wsk豉d kt鏎ego wchodzi tylne 鈍iate趾o lampy (瘸r闚ka) oraz przednia postoj闚ka (3 x dioda LED o podwy窺zonej jasno軼i - bia貫) no i o鈍ietlenie licznika - te dioda, ale tu mo瞠 by ju dowolna jaka komu pasuje. Ponadto klakson (oczywi軼ie kupi貫m w motoryzacyjnym za 15 z jaki fajny bo to co tam bylo to ... ech). Ladowanie akumulatora jest sygnalizowane przed dodatkowego LEDa zamontowanego na lampie. Rozwi您a貫m to w ten spos鏏, 瞠 na kontraktron nawin掖em chyba z 5 zwoji drutu (powiedzmy 0,7 mm) i w陰czy貫m to szeregowo w w kable od 豉dowania. LEDa pod陰czy貫m do zasilania szeregowo wpinaj望 styki kontraktronu. Druga dioda LED sygnalizuje mi w陰czony zap這n. Je郵i chodzi o sam mechanizm wytwarzania iskry, to jak ju m闚i貫m, wywali貫m iskrownik, zastosowaem zewn皻rzn cewk (chyba od Javy 350.... to sie chyba przez "w" pisze .. :D ), kt鏎 pod陰czy貫m szeregowo z przerywaczem do zasilania (kondensator oczywi軼ie r闚nolegle z przerywaczem). Iskra cycu :D Gaszenie odbywa sie w dwojaki spos鏏, po pierwsze w polozeniu kluczyka w pozycji off zwieraj sie styki przerywacza, a jak by to nie pomog這 to w tym polo瞠niu stacyjki odcinane jest zasilanie. Kto wspomnial o niezawodno軼i iskrownika ... u mnie wysz這 tak, 瞠 po wyj璚iu akumulatora napi璚ie na cewce od 豉dowania jest chyba w troche innej fazie ni potrzebna iskra (nie wiem czemu tak, przeciez cewke do ladowania umiescilem dokladnie w miejscu iskrownika) w ka盥ym razie bez akumulatora nie zapali, ale gdy w to miejsce pod陰cze elektrolit ( do鈍iadczalnie 1000 mikro wystarcza) to iskra wraca i mo積a zapali "z kopa". Mimo wszystko akumulator musi by, cho熲y ma貫j pojemno軼i, gdy poza zap這nem jest jeszcze kilka odbiornik闚 i sa takie efekty, 瞠 nawet jak odpale na kondensatorze to po wci郾i璚iu stopu na wolnych obrotach potrafi zgasn望. To tyle o zap這nie ;) Je郵i chodzi o 鈍iat豉, to nie ma zbyt wielkich przer鏏ek. Do tamtych cewek co by造 dowin掖em "do pe軟a" zwoji, kupi貫m 瘸r闚ke 12 V 30/35 W (nie wiem od czego, taka poprosi貫m w sklepie i taka mi dali). To by這 by na tyle.
    Ca陰 t instalacje przerabia貫m tysi帷e razy, ci庵le co zmienia貫m - to co opisa貫m to jest efekt ko鎍owy, pracuj帷y stabilnie i bez zarzut闚.

    Pozdrawiam wszystki kochaj帷ych te nasze polskie Wiejskie Sprz皻y Kaskaderskie ;)

  • #13 17 Maj 2005 10:10
    Jasie-k
    Poziom 19  

    Ja ma wsk z roku 1961 z iskrownikiem takim jak w wfm-ce .Oznaczenie jej to M-6-z. Nic nie przerabia貫m i 鄉iga豉 jak lelunia. Teraz niestety rozsypa si przerywacz i mam problemy z zakupem bo takich nigdzie nie ma. Lakierek orygina jest i ani ryski, widelec kupi貫m ze z這mu, zamontowa貫m same lagi i nie ma luzu. Opony tak瞠 ze z這mu za 10 z razem z zniszczonymi ko豉mi. T逝mik zamontowa貫m od wfm bo da si 豉dnie wypolerowa i silnik jest bardziej elastyczny na nim. Jedynie ok豉dziny jeszcze do wymiany i oczywi軼ie ten nieszcz瘰ny przerywacz.

  • #14 17 Maj 2005 17:25
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    bestler:
    To, 瞠 cewka nie chce pali bez akumulatora jest mo瞠 zwi您ane z nazw tego typu uk豉du zap這nowego: BATERYJNY! :D Bo w momencie przerwania przep造wy pr康u w uzwojeniu pierwotnym, we wt鏎nym indukuje si wysokie napi璚ie (zdaje si odwrotnie skierowane - co mi 鈍ita ale r瘯i nie dam uci望 za to). Ale ten prad musi by sk康 brany. Iskrownik sam sobie wytwarza wysokie napi璚ie. I tu jego wy窺zo嗆 - nie potrzebuje zasilania.

    jasie-k:
    nie piszesz sk康 jeste. Takie przerywacze bez problem闚 kupisz w dobrych sklepach motocyklowych, na motobazarach (cykliczne gie責y tylkoz gratami motocyklowymi), w internetowych sklepach z cze軼iami. I czasem dobierzesz od jaki samochod闚.

  • #16 18 Maj 2005 08:22
    Jasie-k
    Poziom 19  

    Twardy jestem i nie poddaj si ale na wszystko co ogl康a貫m na motobazarch raczej nie nadaje si ju do u篡tku. Kupi貫m jeden i po dorobieniu tulejki i prze這瞠niu blaszek spr篹ynuj帷ych jakos dzia豉 ale styki s na kraw璠zi spi這wania i nie ma ju jak ich nawet wyr闚na. O dopasowaniu z innego pojazdu ju my郵a貫m ale to odpada przynajmniej je郵i chodzi o przerywacze od WSK tych nowszych bo ramina s kr鏒sze i inna 鈔ednica osi przerywacza i szczelina do reg鏊acji gdzie indziej. Jadynym, kt鏎y by pasowa to ten od wfm ale taki w dobrym stanie to tak瞠 rarytas.

  • #17 18 Maj 2005 09:02
    wueska
    Poziom 16  

    hehe wiesz co nie dobierzesz od niczego innnego mo瞠sz natomiast zrobi tak ( o ile masz jeszcze stry przerywacz) bierzesz prostujesz wszystkie blaszki slizgad這 wymieniasz to zabawa straszna ale si op豉ci (mozesz przyklei to 篡wic epoksytdow nazwa w sklepie to epidian s sprzedawane w 2l puszkach albo ja klej 2sk豉dnikowy) platynki bierzesz z jakiego kolwie nowego przerywacza i tu b璠zie dopiero zabawa ja je delikatnie zak闚a貫m :) ale teraz ju bym tego nie (zrobi 豉py mi si trzes :/ ) powinno chodzi je郵i masz urwan spr瞛yne to mo瞠sz te j zaku now:)

  • #18 18 Maj 2005 09:04
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    A sk康e ty ch這pie jest? A mo瞠 podaj dok豉dny typ tego przerywacza, typ magneta, itd, to popytam w鈔鏚 swoich i mo瞠 co znajd.

  • #19 18 Maj 2005 09:49
    Jasie-k
    Poziom 19  

    Jestem z Brzegu woj.Opolskie. Pytaj dok豉dnie o przerywacz do WFM. Ja pr鏏owa貫m kilkakrotnie kupowac go i sprzedawcy najpierw zapewniali, 瞠 maj taki a potem przynosili albo jakie zw這ki albo taki do zwyk貫j wsk.

  • #20 18 Maj 2005 10:41
    bestler
    Admin DIY, Automatyka

    A na przyk豉d nie mo積a by zastosowa troszke bardziej rozbudowanej technologii np. na jakim gausotronie ... ? Kiedy o tym my郵alem, ze chyba tego dnia brak這 mi samo zaparcia i mam do tej pory zwyk造 przerywacz

  • #21 19 Maj 2005 10:11
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    jasie-k
    Opole (woj. opolskie :D ), ul. Armii Krajowej. Wychodzisz z dworca PKP, i idziesz drog, kt鏎a znajduje si mi璠zy dworcami PKP i PKS w prawo. Przechodzisz pod takim ma造m mostkiem, po kt鏎ym je盥膨 auta i idziesz jeszcze jakie 200 m. Po lewej stronie mijasz budynek PGNiGE (chyba), Drgon Pub i na rogu (r鏬 ulic Armii Krajowej i Di Buea - czy jak to si pisz) masz sklep z cz窷ciami do motocykli (Junak, I, Wsk, Jawa, Mz i co tam jeszcze). Maj du篡 wyb鏎 i znaj si na rzeczy.

  • #22 19 Maj 2005 20:57
    wueska
    Poziom 16  

    w徠pie czy gdzie dostaniesz ten przerywacz ale prubuj szcz窷cia :)

  • #23 19 Maj 2005 22:22
    karolinter
    Poziom 18  

    witam
    sp璠zi貫m kilka wieczor闚 no i sprz皻 zagada wszystko jest ok. ale je郵i przer鏏ka na zewn皻rzn cewke zwi瘯szy moc to bym si pobawi , a tak orjentacyjnie o ile procent mo瞠 si moc poprawi ???

  • #24 19 Maj 2005 23:04
    energy7
    Poziom 23  

    Pami皻aj 瞠 im wi瘯sze" mocniejze magnesy to mocniejszy pr康.

  • #26 22 Maj 2005 19:05
    karolinter
    Poziom 18  

    dzi瘯i wszystkim za porady pobawie sie z tym troche

  • #27 22 Maj 2005 19:22
    balt
    Poziom 19  

    A nie my郵eli軼ie z uk豉dem zap這nowym od silnika od 這dzi albo pi造? Jest to normalny zap這n tyrystorowy. Cewka daje oko這 200V kt鏎e jest prostowane i 豉duje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zap這nowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozwa瞠nia, czy wykorzysta kszta速 napi璚ia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przej軼ie przez zero-wada brak regulacji momentu zap這nu chyba 瞠 jest mo磧iwo嗆 przesuni璚ia) albo przerywacz i jaki tranzystor. W 這dziach jest to robione pierwsz wspomnian metod lub jest dodatkowa cewka s逝膨ca tylko do wygenerowania impulsu zap這nowego. Uk豉dzik prosty, skuteczny, tani (koszt oko這 20 z), niezawodny.

  • #28 22 Maj 2005 20:49
    B豉瞠j
    VIP Zas逝穎ny dla elektroda

    Jest jeszcze modu ap這nowy z charta. Kto wie, mo瞠 by si sprawdzi.
    Jest jeszzce producent zap這n闚 elektronicznych do weteran闚 i innych:
    http://www.prameti.webpark.pl/

  • #29 22 Maj 2005 22:34
    wueska
    Poziom 16  

    zap這n od pi造 odpada zbyt duza przerubka:) (120z + koszt zap這nu trzeba ropo這wi wa wyprasowac czop stoczy czop, zregenerowa wa, wycentrowac wa)

  • #30 23 Maj 2005 10:20
    Jasie-k
    Poziom 19  

    Je瞠li nie rasujesz silnika to nie przerabiaj zap這nu bo ten oryginalny sprawuje sie bardzo dobrze oczywi軼ie je瞠li jest sprawny.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
TME Logo