Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

miejski samochód do 10 tys z lpg

misiek3211 08 Lut 2015 13:01 1323 19
  • #1 08 Lut 2015 13:01
    misiek3211
    Poziom 14  

    Witam, koledzy potrzebuje waszej pomocy.

    Muszę zakupić miejski samochód jakiegoś "mikrusa" do 10 tys z LPG spalanie max 9l miasto , moje typy padły na Corse C z silnikami 1.0 54KM 1.2 75KM oraz Clio II 1.2 60KM i 1.2 16V 75 KM.

    Samochód będzie bez instalacji sprowadzony zza granicy będę woził dziecko więc chce żeby był w miarę bezpieczny. I teraz moje pytania:

    -czy do samochodu 12-14 letniego warto zakładać nową instalacje LPG?
    - powiedzcie coś o tych samochodach awaryjność/opinia.

    -1 19
  • #2 08 Lut 2015 13:16
    pp_pablo
    Poziom 20  

    misiek3211 napisał:


    -czy do samochodu 12-14 letniego warto zakładać nową instalacje LPG?


    Mniej wiekiem auta, a bardziej ilością przejeżdżanych kilometrów powinieneś się kierować. Skoro chcesz tylko wozić dziecko do szkoły, to może Ci się nie zwrócić inwestycja

    1
  • #3 08 Lut 2015 14:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Stawiałby na mazdę demio z silnikami 1,0, lub 1.3. Nie bierz 3-cylindrowych europejskich- szmelc i tragiczna kultura pracy.

    0
  • #4 08 Lut 2015 14:15
    misiek3211
    Poziom 14  

    Samochód będzie służyć mi do dojazdów do pracy oraz odwożenia dziecka cała trasa będzie robiona w mieście.

    0
  • #5 08 Lut 2015 14:19
    diablo23248
    Poziom 26  

    Jaki przebieg dziennie planujesz? Tak jak koledzy piszą montaż LPG może się nie opłacić.

    0
  • #6 08 Lut 2015 15:43
    zed71
    Poziom 22  

    daruj sobie corse 1,0- ma awaryjny układ rozrządu (choć tam jest łańcuch)
    lepiej spisuje się silnik 1,2 ;-)
    lepiej jednak kup clio z silnikiem 1,2 58km- regulacja luzow zaworowych odbywa się za pomocą srubokręta- zrobi to prawie kazdy mechanik i jest tania ;-) z lpg to bardzo wazna rzecz ;)
    a co do samej instalacji- ile km robisz dziennie i jak długo chcesz "trzymać" samochód?
    dobra instalacja kosztije od 2500zł i może się okazać że ... całowicie się nie opłaca montować

    0
  • #7 08 Lut 2015 15:48
    ociz
    Moderator Samochody

    Z Corsy to bym wybrał z Z16SE, prosty niezawodny (po za usterkami ECU) silnik. Od biedy pojechał by nawet na II generacji lpg.

    0
  • #8 08 Lut 2015 16:00
    misiek3211
    Poziom 14  

    Więc obliczyłem że rocznie zrobię min 13tys km. Samochód zostanie ze mną przynajmniej 4-5 lat. I z tego co teraz wywnioskowałem zastanawiam się nad kupnem nieco większego auta typ Ford Focus II hatchback 1,4 l, 80 KM lub wersja mocniejsza 1.6

    Jeszcze muszę się nad tym dokładniej zastanowić bo będzie to trochę większy wydatek.
    Koledzy jaki silnik w tym Focusie jest dobry do LPG i jakie spalanie mam brać pod uwagę mniej więcej w trybie miejskim?

    0
  • #9 08 Lut 2015 16:15
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Na miasto najlepsze silniki japońskie, szybko łapią temperaturę i mniej palą.
    Focus 1,4 i 1,6 spalą tyle samo gazu w mieście ( ok 10l/100km) a moc 25KM różnicy

    0
  • #10 08 Lut 2015 16:29
    zed71
    Poziom 22  

    focus nie toleruje lpg- choć niektórzy montują. szybko siadają głowice.

    0
  • #11 08 Lut 2015 18:20
    misiek3211
    Poziom 14  

    Kolego z tymi silnikami japońskimi to prawda?

    0
  • #12 08 Lut 2015 19:48
    pp_pablo
    Poziom 20  

    zed71 napisał:
    focus nie toleruje lpg- choć niektórzy montują. szybko siadają głowice.


    Tak samo gadają o mondeo z silnikiem 2.0 zetec, a znajomy założył przy przebiegu 130 tyś w 2008 r. teraz ma 320 tys. i przy silniku nic nie robił. Auto z 1999 r. LPG wtrysk BRC.

    0
  • #13 08 Lut 2015 19:54
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Avensis I 1,8 110 KM w trasie 7l LPG, focus 1,6 100KM 8l LPG. To wyniki znajomych ze wspólnego wyjazdu . Po mieście wyniki będą do siebie zblizone, ale róznica mocy pozostaje i czasem przydaje się przy wyprzedzaniu.
    Oszczędnym autem jest scenic z silnikiem 1,4 98KM lub 1,6 115KM.
    Focus to gniluch i zapomnij, że pojeździsz bez rdzy jeszcze parę lat.w przeciwieństwie do toyoty, czy renault.

    0
  • #14 08 Lut 2015 20:02
    pp_pablo
    Poziom 20  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    Focus to gniluch i zapomnij, że pojeździsz bez rdzy jeszcze parę lat.


    Każde auto po przygodach blacharsko-lakierniczych będzie rdzewieć. W PL większość "starszych" aut jest sprowadzanych i po przygodach mniejszych lub większych i rdza będzie je łapać bo były przygotowywane do sprzedaży a nie naprawiane zgodnie ze sztuką.

    0
  • #15 08 Lut 2015 20:22
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Kto tu pisze o jakichś przygodach? Focus bez żadnych przygód gnije wszędzie .

    0
  • #16 08 Lut 2015 20:29
    pp_pablo
    Poziom 20  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Kto tu pisze o jakichś przygodach? Focus bez żadnych przygód gnije wszędzie .


    Nie chcę się spierać z bardzie doświadczonym na forum kolegą, ale podobnie mówi się o mercedesie w 210 popularnym okularniku. Znam egzemplarze w "fabrycznym" lakierze które są OK, pomimo wieku. Niestety znakomita większość jest "partacko" odświeżona lakierniczo i gniją co skutkuje ogólnikiem, okularnik lubi rdzę.

    0
  • #17 08 Lut 2015 20:42
    michal19885
    Poziom 18  

    Panda lub 600. Kupisz dużo młodszy rocznik, auto będzie prawdopodobnie z polskiego salonu, ceny części i napraw są chyba najniższe w tej klasie, podobnie jak stawki ubezpieczeń. Auto za kilkanaście złotych (20 zł z amortyzacją i innymi kosztami) robi sto kilometrów. Samochód świetnie spełnia założenie środka do poruszania się z punktu A do B.

    0
  • #18 10 Lut 2015 15:57
    misiek3211
    Poziom 14  

    Witam koledzy więc zdecydowałem się na Clio II Phase II doradźcie mi proszę który z silników 60-75KM jest mniej awaryjny? Samochód sprowadzę i założę instalację LPG.

    0
  • #19 10 Lut 2015 16:46
    zed71
    Poziom 22  

    każdy ma swoje plusy i minusy:
    58km (a nie 60km) na dodatek ma regulację zaworów za pomocą srubki (tak jak kiedyś w maluchach) co jest bardzo wazne przy lpg ale..... jest slaby
    75km - mocniejszy ale ... właśnie ta regulacja (a włascieie jej brak) .
    niby koszt niewielki (ok 50zł przy srubce) ) ale lepiej wydac te 50zeta i byc pewien ze jest ok
    tak wiec 58koników bedzie lepsze (tzn tansze)

    0
  • #20 10 Lut 2015 17:06
    ociz
    Moderator Samochody

    misiek3211 napisał:
    60-75KM

    Silników które się mieszczą tym zakresie mocy jest dużo.
    Te 1.2 16V też mają regulację zaworów na śrubkę a 1.4 16V hydro. Jednak jak tylko na miasto to chyba lepiej 1.4 8V.

    0