Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zarabianie przewodów hamulcowych - rozmiary, standardy

wujekbaniu 08 Lut 2015 14:04 5280 14
  • #1 08 Lut 2015 14:04
    wujekbaniu
    Poziom 14  

    Witam.
    Chciałbym doposażyć przydomowy garaż w przyrząd do zarabiania przewodów hamulcowych. Ponieważ do tej pory kupowałem gotowe przewody ze sklepu, nigdy nie zastanawiałem się nad szczegółami. Jakie powinny być wymiary rurki miedzianej? Wyczytałem, że 4,85x0,8 mm - czy to prawda? Jakie główki - mx10?? Czy zarabiarka yy-218 będzie odpowiednia?
    Przyrząd miałby służyć do samochodów takich jak Mazda 323c 1997r., Punto 1995r. czy Astra jedynka.
    Czytałem jakieś tematy o tym, ale nigdzie nikt nie opisywał podstawowych rozmiarów itp., a ja leżę na podstawach.
    Pozdrawiam.

    0 14
  • #2 08 Lut 2015 16:49
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Nie zmierzyłem nigdy rurki. Jak kupuje to proszę o 5mm. Każdy zestaw radzi sobie z rurką miedzianą. Problem się zaczyna jak chcesz zarobić kompozytową na samochodzie.

    0
  • #3 08 Lut 2015 16:55
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Chyba YT-2180.
    Tym zestawem chyba nie zrobisz baryłek.
    Końcówki to w zależności od auta bo są różne ale to najmniejszy problem.
    W sklepie gdzie kupuje części chłopaki kupili na początku ten zestaw do zarabiania przewodów - leży teraz do sprzedania. W tej chwili używają maszynki ręcznej za kilka stówek - podobno bez porównania a jak pamiętam to baryłek tym zrobić nie mogli.
    Nawet na opakowaniu widać że robi takie "lejki".

    0
  • #4 08 Lut 2015 18:58
    wujekbaniu
    Poziom 14  

    Może głupie pytanie, ale co to jest ta baryłka konkretnie? A ten zestaw na allegro co jet na obecna chwilę za 43 zł? Nie zawsze udaje mi się odkręcić przewód i pęka, a w tedy stoję z robotą aż zamowie części... Głównie sam naprawiam auto, którym jeżdżę w pizzeri i zwykle coś padnie w weekend kiedy wszystko pozamykane.
    Kilka stowek to dużo za dużo jak dla mnie

    Btw byłem podpytać w sklepie to twierdza, że zestawem za mniej niż stówkę da się zarobić tylko gwint śruby się przekręca.

    0
  • #5 08 Lut 2015 19:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #6 08 Lut 2015 20:24
    michal19885
    Poziom 18  

    Mam YT-2180 i nie polecam. Co prawda swoje zarobił, ale jego użytkowanie nie jest wygodne. Hobbystycznie się nadaje, do warsztatu zdecydowanie nie. Największym problemem jest wysuwanie się rurki z uchwytu.

    Końcówki zależne są od auta, najczęściej m10x1, rurki 4,8.

    Aby otrzymać ładny stożek należy dokładnie oszlifować rurkę przed jej zarobieniem.

    0
  • #7 08 Lut 2015 22:55
    wujekbaniu
    Poziom 14  

    A co oznacza określenie końcówka typ f oraz typ e ?
    Podsumowując nakrętki zależą od auta, przewód 4,75x1 lub 0,8 bedzie ok, a praska yato nie wykona beczki. Jaki najtańszy zestaw wykona?

    1
  • #8 08 Lut 2015 23:04
    robokop
    Moderator Samochody

    Obawiam się, że żaden.

    0
  • #9 08 Lut 2015 23:07
    wujekbaniu
    Poziom 14  

    A pozostałe zarobienia w wymienionych pojazdach zdadzą egzamin ? Byłem w warsztacie poprosiłem żeby pokazali zarabiarke - mają zestaw firmy Condor wygląda jak ten za 43 zł ale nie używają bo im się nie chce. Klient płaci za gotowe i tyle :D nie dyskutowałem więc z nimi dłużej

    0
  • #12 09 Lut 2015 21:30
    diodabg
    Poziom 29  

    wujekbaniu napisał:
    Tylko co to są te F i E ?

    F to stożek od słowa female czyli dziurka :-)
    E to baryłka od słowa ellipse

    Wszystkie te zestawy są do zarabiaia przewodów miedzianych, montujesz rurke zakładasz końcówkę / te małe podkładki z profilem / i przyrząd zagniata ci baryłkę na miedzianej rurce to jest typ E - ellipse.
    Ja trzeba robić hybrydę tzn połączyć przewód stalowy z miedzianym to na miedzianym robisz baryłkę jak powyżej a na stalowym stożek, montujesz stalową rurkę i zagniatasz bez końcówek w niej stożek to jest typ F.

    Zawsze pamiętaj sprawdzić czy nic się nie sączy lub cieknie z twojego połączenia...
    Mniejszy problem jeżeli będzie wyciek i auto ma czujnik płynu w zbiorniczku bo wyświetli się kontrolka na desce.
    Ale jeżeli robisz stare auto gdzie nie ma czujnika to przy wycieku płyn po prostu się skończy i będzie klops ...

    0
  • #13 10 Lut 2015 11:25
    wujekbaniu
    Poziom 14  

    Rozumiem, czyli jeśli zagniata na E - baryłkę to w teorii zagniata jak należy. (a jak to w praktyce wyjdzie się okaże)
    Szukałem końcówka typu F u wujka G ale znajdowało mi głównie o przewodach antenowych :) dzięki za odpowiedź.

    Czyli kupię zestaw zarabiający na E, miedzianą rurkę 5mm, końcówki 10 i zobaczę co z tego wyjdzie. Wrzucę zdjęcie zarobionych przewodów.

    (auta które robię do rozwożenia pizzy mają czujniki płynu, ba nawet w punto "zrekonstruowałem" czujnik zużycia klocków :D, zwracam uwagę na takie rzeczy i staram się nie oszczędzać na częściach, bo przy tych przebiegach w ruchu miejskim to byłoby po prostu głupotą).

    Dodano po 21 [minuty]:

    http://www.allegromat.pl/aukcja169996
    ^ fi 5mm ?

    0
  • #14 06 Maj 2016 08:27
    jasiu_20
    Poziom 10  

    Witam odswieze troche kotleta heh
    Otoz bede wymienial u siebie przewody wszystkie na miedziane mniej wiecej wszystko wiem tylko jedno mnie nurtuje
    Jak powinny byc zarobione przy roznych knocowkach przy przewodach miedziany?
    Dokladnie chodzi mi czy jak przy koncowce tej nakredce bede zarabial profil typy E czyli barylke ale podwojnie czyli zlozona do srodka to z drugiej strony jak zarobic koncowke przewodu przy jest nakretce?
    Zrobic tylko barylke? ( czyli pojedyncze zarobienie z ttm adapterkiem do prasowania barylki)
    czy zroboc stozek ?
    Jeszcze jedno jak stozek to jaki wielki ma byc? Czy taki zeby "barylka" z drugiej koncowki weszla lekko w srodek czy jak ?
    Z gory dziekuje za info i prosze o wyrozumialosc moje pierwsze zarabianie przewodow ☺☺☺

    0
  • #15 07 Maj 2016 12:35
    zagtom
    Poziom 11  

    Trochę tych przewodów robię więc napiszę coś na temat.
    Przewody najczęściej spotykana średnica to 4,75mm i takie rurki w zwoju można bez problemu kupić w hurtowniach motoryzacyjnych. Jeśli chodzi o materiał, dostępne są miedziane i stalowe. Wiadomo miedź jest prostsza w obróbce i tą najczęściej używam.
    Końcówki występują w kilkunastu rodzajach, ale na warsztacie mam cztery rodzaje i to mi wystarcza w 99% przypadków do naprawy.
    Pierwsza i najpopularniejsza w europejskich autach to M10x1. Firma WP producent przewodów i osprzętu do nich oznacza ją Z-105 http://pwpnet.pl/ i do tej złączki zawsze zarabiamy na końcu rurki grzybek. Następna złączka to M12x1 Z-104 używana często w autach francuskich przy cylinderkach. Tam też zarabiamy grzybek. Następna złączka często spotykana w Fordach to Z-106 gwint M10x1 wewnętrzny i do niej zarabiamy lejek. Ostatnią jaką często się spotyka to złączka w autach azjatyckich Z-116 M10x1. Jest bardzo podobna do Z-105 ale do niej zarabia się lejek.
    Polecam stronę pwpnet .pl są tam filmiki pokazujące jak dorabiać przewody, katalog złączek i przewodów do konkretnego auta.

    2