Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 - 2.0 2e 115 koni z automatyczną skrzynią biegów cbz

ss1895 08 Lut 2015 17:17 1206 2
  • #1 08 Lut 2015 17:17
    ss1895
    Poziom 9  

    Witam

    Posiadam następującego pacjenta passata b3 dwulitrową benzynę z automatem. Auto kupiłem z padniętym silnikiem więc nie dałem sprawdzić jak ten automat pracuje. Silnik ozdrowiał ale chciałbym żeby ktoś rozwiał moje wątpliwości co do pracy skrzyni.

    Sprawdzenie oleju w skrzyni:
    1. rozgrzać olej w skrzyni, na vagu 50-70 stopni, stan oleju powinien być na najwyższej kropce, ustawienie na P silni pracujący na biegu jałowym
    2. spotkałem się z podobnym zestawem ale dodatkowo najpierw przejechać wajchą wszystkie biegi i yszbko wrócić na P-wtedy sprawdzać

    Nie jestem do końca pewny czy czujnik temp ATF pokazuje dobrze, bowiem po całej nocy postoju pod chmurką, rano gdzie na zewnątrz -1 na vagu temp skacze cały czas między 3-7 na plusie.

    W każdym razie u mnie na zgaszonym silniku, ustawienie na P ilość oleju na bagnecie jest centymetr powyżej górnej kropki.
    Przy temp 60, ustawieniu P i pracującym motorze, bagnet suchy

    Jutro wymieniam olej z filtrem o ile coś tam w ogóle jest

    Na pierwszej próbie drogowej przy ustawieniu D auto jechało w trybie awaryjnym tylko na 3 biegu. Przełączanie ręczne 1-2-3 w miarę poprawnie, im wyższa temp to zmieniało lepiej.
    Po odczytaniu błędów i skasowaniu wróciło D do normy startowało od pierwszego biegu.

    -zawór elektromagnetyczny 1-7 zwarcie z masą-sporadyczny
    -czujnik temp leju przekładniowego g93 dane niedostene-sporadyczny
    -czujnik polozenia przepustnicy g69 sygnał poza tolerancją-sporadyczny
    -brak informacji o obrotach-sporadyczny
    -zwarcie pomiędzy przewodami zaworu elektromagnetycznego lub wtryskiwacza- sporadyczny
    -nadzór biegów niezrozumiały sygnał-sporadyczny
    -temp płynu ATF - za wysoki sygnał-sporadyczny


    Pozostał tylko jedne błąd zawór elektromagnetyczny br 5 zwarcie z masą -sporadyczny

    Po następnej próbie na ustawieniu D automat raz startował z jedynki raz z trójki.
    Podgląd na vagu pokazywał że wybierał bieg o oznaczeniu 3h czy t normalna trójka czy nadbieg jakiś?

    Podczas zmiany ręcznej 1-2-3 przy trójce występuje szarpnięcie.

    Przy przełączeniu z P na D lub R zaczyna drgać całą budą, czy to może być skrzynia czy poduszka pod pompą abs?

    Posiada ktoś jakieś wskazówki?


    Pozdrawiam

    0 2
  • #2 09 Mar 2015 22:18
    maro 500
    Poziom 2  

    Hej. Podejrzewam, ze masz za malo oleju! W automatach zawsze sprawdza sie stan, na zapalonym silniku! Jak silnik prasuje, to pompa wciaga olej, i napelnia skrzynie. Bledy narazie olej, moze byla wtyczka wypieta i zaplon ktos przekrecil. W tej skrzyni przewaznie wystepuj w takiej ilosci jak ktos tak zrobi. Powodzenia!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Hej. Podejrzewam, ze masz za malo oleju! W automatach zawsze sprawdza sie stan, na zapalonym silniku! Jak silnik prasuje, to pompa wciaga olej, i napelnia skrzynie. Bledy narazie olej, moze byla wtyczka wypieta i zaplon ktos przekrecil. W tej skrzyni przewaznie wystepuj w takiej ilosci jak ktos tak zrobi. Powodzenia!

    Dodano po 12 [sekundy]:

    Hej. Podejrzewam, ze masz za malo oleju! W automatach zawsze sprawdza sie stan, na zapalonym silniku! Jak silnik prasuje, to pompa wciaga olej, i napelnia skrzynie. Bledy narazie olej, moze byla wtyczka wypieta i zaplon ktos przekrecil. W tej skrzyni przewaznie wystepuj w takiej ilosci jak ktos tak zrobi. Powodzenia!

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Hej. Podejrzewam, ze masz za malo oleju! W automatach zawsze sprawdza sie stan, na zapalonym silniku! Jak silnik prasuje, to pompa wciaga olej, i napelnia skrzynie. Bledy narazie olej, moze byla wtyczka wypieta i zaplon ktos przekrecil. W tej skrzyni przewaznie wystepuj w takiej ilosci jak ktos tak zrobi. Powodzenia!

    0
  • #3 10 Mar 2015 08:40
    ss1895
    Poziom 9  

    Olej się zgadza, pry temp 60 stopni ATf jest 3/4 bagnetu na pracującym silniku i pozycji P

    Skrzynia raz jeździ dobrze raz w trybie awaryjnym tylko na 3 biegu, wystarcy wlaczyc i wyłączyć zapłon i jeździ dobrze

    0