Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Ford Focus C-max 1.8 TDCI 2006r

08 Lut 2015 19:44 1872 4
  • Poziom 9  
    Witam Państwa
    Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4. W związku z tym mam pytanie:
    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Elektryk rozkłada ręce i mówi że to wina alternatora. Podam napięcia które zmierzył elektryk na pinach kostki alternatora po odpięciu tej kostki:
    Czerwony kabel 12V z bezpiecznika na wolnych obrotach i po przy gazowaniu
    Niebieski kabel - 0,2V na wolnych obrotach po przy gazowaniu 2,5V
    Szary kabel - 8,15V na wolnych obrotach po przy gazowaniu 7,7V

    Czy wymienione wartości napięć są prawidłowe? Bardzo proszę o pomoc!
  • Poziom 15  
    Nie powinienes zmieniać typu alternatora. Jest on zapisany w konfiguracji samochodu , poszukaj kogoś ze sprzetem który zmieni typ alternatora w ecu albo body ( nie wiem dokłądnie gdzie to zapisane ) .
  • Poziom 9  
    Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
  • Poziom 43  
    tomasz2dz napisał:
    Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A

    Skoro cię namówił do grzechu to teraz nich coś z tym zrobi.

    Ma w ogóle coś do ogarnięcia forda? W ogóle jaki ten alternator kupiłeś?