Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator Renault Scenic 2001r

motortrader 09 Feb 2015 12:30 1320 4
  • #1
    motortrader
    Level 9  
    Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody?



    ----
    Wydzielono z tematu: Alternator Renault Scenic 2001r
    przez Duduś74 dnia 09 Lut 2015 13:03:29
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Trolling level-expert!
    Nie, co ty, w konia cię robią oszusty jedne, nie ujemna dioda ani dodatnia a neutralna.
  • #3
    motortrader
    Level 9  
    A czy ja napisalem ze sa oszustami?? Patrze na schemat alternatora i mysle jak to mozliwe, przeciez zarowka zasilana jest kolejno poprzez uzwojenie wzbudzenia-regulator-dalej do masy. Bardzo bym prosil o wytlumaczenie.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Ja rozumiem, zwarta diode dodatnia ktora podaje + na zarowke kontrolna, ale przerwa na diodzie prostowniczej to tylko moze powodowac ze alternator bedzie ladowac 2 fazami, bedzie niedoladowywal akumulatora.. Pewnie sie myle ale prosilbym o wyjasnienie...
  • #4
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Więc jak patrzysz na schemat to wiesz, że taki objaw może powodowac tylko zwarta dioda plus. Ale tylko w sytuacji, kiedy:
    -jako wskaźnik pracy alternatora jest żaróweczka, i nie ma w jej obwodzie diody. Taki objaw nie wystąpi też wtedy, kiedy kontrolką jest dioda świecąca.
    -zależne to jest od konstrukcji regulatora
    Być może warsztat znalazł przerwę w diodzie minus jako pierwszą i zaniechał dalszego sprawdzania układu prostowniczego kierując się tym, że jest i tak do wymiany.
  • #5
    motortrader
    Level 9  
    Pewnie tak zrobili jak mowisz. Mysle jeszcze nad wersja z zarowka. Przy zwartej diodzie + prad poplynie przez diody wzbudzenia do kabla zarowki na ktorym jest - z uzwojenia wzbudzenia. W takiej sytuacji zarowka z jednej strony bedzie na zwarciu (plus ze zwartej diody i minus z uzwojenia wzbudzenia), a z drugiej strony rozlaczony przez wylacznik zaplonu. Czy w takiej sytuacji zarowka sie zaswieci?? Z gory przepraszam za moze nizbyt torowe myslenie....