Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO FH 13 2007r - Ślizga się sprzęgło.

09 Lut 2015 18:21 2175 12
  • Poziom 9  
    Witam,
    Auto to manual.
    jest taki problem zaczęło się ślizgać sprzęgło. Kierowca popuścił odpowietrznik i wróciło do normy ale nie dojechał na bazę i znowu zaczęło się ślizgać. Sprzęgło kompletne zmieniane było około 220tyś. km temu. Co może być przyczyną takiego zachowania?
  • Poziom 15  
    1.Kierowca(ruszanie ze żle dobranego biegu)
    2.zacierające się łożysko na tulei
    3.Uszkodzona pompka pod pedałem sprzęgła
  • Poziom 11  
    To że sprzęgło kompletne było wymieniane 220tyś temu to nic nie zmienia, tak jak pisze kolego Maher jak kierowca źle jeździ to przypali tarcze znacznie szybciej..... Ślizga się cały czas? Czy tylko momentami?
  • Poziom 9  
    Ślizga się na wyższych biegach. Wczoraj jak zjechał to poluzowałem odpowietrznik i było słychać jakby siłownik się cofał (sykanie powierza ale nie z odpowietrznika). Chyba siłownik siada albo pompka nie odbija , tak typuję.
  • Poziom 15  
    Myślę ,że pompka nie cofa się dostatecznie i nie wyrównuje ciśnienia w układzie do ciśnienia atmosferycznego.Szybko to napraw bo pojedzie w trasę i wróci na lawecie lub na sztywnej lince.
  • Poziom 9  
    @maher440 dzięki za info, są komplety naprawcze pompki i siłownika? Warto to regenerować ?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Nie mam pojęcia jak z zestawami sprawa wygląda,nie raz zestaw wychodzi drożej od elementu.Wiem tylko że w serwisie wymieniają łożysko co 500 000km czy jest dobre czy nie bo jak się rozsypie kulki z łożyska obcinają obudowę sprzęgła i skrzynia spada na ziemię.Najlepiej niech ktoś sprawdzi co powoduje brak całkowitego cofania się sprzęgła.Miałem kiedyś przypadek,że został nalany zły płyn do sprzęgła zamiast dot3 olej hydrauliczny i uszczelnienia w pompce jak i wysprzęgliku spuchły.Skutkiem tego ciężko chodziło sprzęgło i nie wracało,wymiana pompki i wysprzęglika oraz płynu na właściwy załatwiły temat.Nie puszczaj auta ze ślizgającym sprzęgłem w trasę bo skutki i koszty będą nie współmierne do kosztów obecnej naprawy.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Pompkę zakładaj nową (to nie jest straszny koszt), siłownik ja osobiście regenerowałem (zestaw naprawczy) ale kupowałem dobrej firmy ponieważ te zestawy po 120zł wytrzymywały 2 tyś/km.
  • Poziom 9  
    Widziałem zestawy w katalogu Inter Carsu z firmy Truck Technik za 166,96zł myślę że powinien być ok. Macie jakieś doświadczenia z Truck Technikiem?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Truck Technik coś kiedyś od nich brałem za długo nie pojeździło .... Ale może nie ma reguły, tak jak piszą regenracja to jest dobra ale do aut osobowych... Tutaj trafisz na wadliwy oring i potem koszty będą ogromne, o Twoim zdrowiu nie wspomne....
  • Poziom 9  
    A więc pompka poszła nowa FTE (oryginał), w starej popuchły gumki a do siłownika zestaw naprawczy, płyn przedostawał się do "komory powietrznej".Dzięki za odpowiedzi.pozdrawiam Mirek.
  • Poziom 15  
    Powodzenia,pamiętaj o łożysku wyciskowym max pół bańki,reszta to loteria.