Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT 35 2.5 TDi MAX - Przeróbka blaszaka na Pomooc Drogową

radzio2041 09 Lut 2015 18:41 2121 3
  • #1 09 Lut 2015 18:41
    radzio2041
    Poziom 10  

    Witam. Mam LT-ka 35 w wersji MAX z silnikiem 2.5 TDi *ANJ z 2002r. Chcę przerobić go na Pomoc Drogową czyli odciąć "pakę" i zbudować nowy najazd na samochody. Co do zrobienia najazdu nie będzie problemów, niemniej jednak potrzebuję kilku informacji o późniejszej rejestracji takiego pojazdu. Oto pytania:

    1. Czy w ogóle muszę zgłaszać jakąś ingerencję w karoserię samochodu celem wpisu w dowód rejestracyjny? - Czy jeżeli tego nie zrobię, to samochód przejdzie przegląd bez wpisu jako specjalny, a ciężarowy? - i czy Policja się tego nie czepia przy kontrolach?. *Dodam, że pojazd będzie wykorzystywany tylko do własnego użytku.

    2. Czy jeżeli już w/w wpis w dowód rejestracyjny jest koniecznością czy muszę skombinować jakąś fakturę na najazd - by był możliwy do użytku?

    3. Jeżeli już musi być jakiś papier od firmy zajmującej się konstruowaniem najazdów Pomocy Drogowej, macie kogoś, kto by za jakąś opłatą wystawił "takie cuś"? Ja jestem z Częstochowy więc dobrze by było z okolic.

    Chodzi mi tutaj o opinie i wiedzę użytkowników samochodów przerobionych na Pomoc Drogową. potrzebuje taki samochód do własnego użytku bo czasem jeżdżę na zjazdy zabytkowych pojazdów USA i wierzcie mi, że lepiej go zawieźć na lawecie, a niżeli stawać co chwila na CPN-ku. Samochody nie przekraczają 1500kg więc LT-k styknie. Wolę sobie zrobić sam ultralekki najazd, bo nikt mi takiego lekkiego nie zrobi z tego co oglądałem. Co do wyliczenia nośności konstrukcji to tutaj jest moja działka, bo z zawodu jestem konstruktorem.- wiec radzę się wstrzymac z opiniami, że moja konstrukcja będzie szajsem, bo z tego co oglądałem to raczej te oferowane przez "wykwalifikowane" firmy są często na odwal się.

    0 3
  • #2 11 Lut 2015 00:05
    yarecki16
    Poziom 17  

    Musisz się zapytać diagnosty w stacji kontroli pojazdów jak wyglądają takie przeróbki od strony formalno prawnej. Może być z tym dużo zachodu i nie wiem czy gra jest warta świeczki. Nie myślałeś nad kupnem przyczepy lawety?

    radzio2041 napisał:
    Samochody nie przekraczają 1500kg więc LT-k styknie
    Tutaj musisz uważać, bo sam LT trochę waży, dodaj do tego swoją masę, paliwo, jakieś bagaże i okaże się że ładowność i DMC są na styk.

    0
  • #3 11 Lut 2015 19:07
    radzio2041
    Poziom 10  

    Moj lt na wadze ma 2010kg więc ma 1490kg. ładowności. Buda z podłogą waży ze 300kg, a jak zaprojektowałem to najazd będzie ważył MAX 280kg z osprzętem - jest oczywiście prawie full Aluminium, a 1500kg w zupełności mi wystarczy.
    Dodam, że kupiłem tego VW za 1800zł i dołożyłem tylko 1900zł na remont góry silnika bo miał wcześniej spotkanie z zaworami i brakowało też kilku części - czyt. zdekompletowany z wtrysków kolektorów itd.. Z tyłu wozili kwasy więc jest wyżarta podłoga(rama zdrowa jak z fabryki) dlatego zrobię go sobie na lawetę, bo i tak mi się opłaca. A jak sie mi nie nada to sprzedam najtaniej na allegro za 16tys. a i tak będę do przodu, bo cały koszt zakupu tego auta z naprawą i przeróbką nie wyniesie więcej niż 6-7 tys. *zakup auta 1800 + remont 1900 + najazd mojej konstrukcji z moich materiałów 2000zł, góra 2500zł.
    A gdzie kupię pomoc drogową za 6-7 tys.? auto pewnym silnikiem, który ma książkę serwisową i przejechane przed moim zakupem 170 000 i z roku 2002 z klimą ABS, blokadą mostu itd.

    0
  • #4 11 Lut 2015 23:22
    yarecki16
    Poziom 17  

    To zmienia postać rzeczy, jak najbardziej warto auto przerobić w takim przypadku. Życzę powodzenia w modyfikacjach.

    0