Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf V - Czujnik G85, brak wspomagania, ABS

spinacz 09 Feb 2015 18:51 17034 19
  • #1
    spinacz
    Level 42  
    Witam.
    Koledzy potrzebuje pomocy, nakierowania co zrobić z fantem w Golfie V.
    Błędy jak poniżej.
    Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
    Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 K
    Komponent: ESP FRONT MK60 0103
    Kodowanie: 0021121
    Kod serwisu: WSC 00046 412 221184
    VCID: 3A7149797501EDC82F8

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00290 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny lewy (G46)
    008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
    01486 - Uaktywniony test funkcjonowania systemu
    000 - -

    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-14x-44.clb
    Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 F
    Komponent: EPS_ZFLS Kl.0 1301
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2E597529B9493168830

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    02546 - Położenie krańcowe układu kierowniczego
    005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
    Ramka zamrożona:
    Przebieg: 880 km
    Temperatura: 15.0*C
    Napięcie: 14.30 V
    Napięcie: 14.10 V

    00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
    000 - -
    Ramka zamrożona:

    Wiem że w ABS dla błędu 01486 trzeba wykonać procedurę jazdy z prędkością ok 20km/h w koło przy skręconej kierownicy pomiędzy 90°-180°, co do błędu 00290 pewnie bieżnia magnetyczna bądź koronka nie wiem dokładnie co tam jest.
    Główny problem to błąd 00778, po probie kalibracji dopisał się błąd 02546 i wspomaganie padło. Wymieniony został czujnik skrętu pod taśmą poduszki i moduł pod kierownicą. Po kolejnej próbie adaptacji zero zmian, w blokach pomiarowych czujnik G85 pokazuje ciągle 0°.
    Robiłem jazdy próbne adaptacji kilka razy i nic, trafiłem na post w którym pada stwierdzenie że adaptacje G85 da się przeprowadzić tylko przy spranym ABS czyli w moim przypadku po naprawie lewego tyłu i dokończeniu funkcji testu. Czy faktycznie tak jest ? Czy dopiero wtedy przejdzie adaptacja G85 i wspomaganie wróci ? Czy nie powinna zmieniać się wartość położenia kierownicy w blokach pomiarowych pomimo błędu w ABS ?
    Każda wskazówka i pomoc będzie bardzo cenna.
  • Helpful post
    #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Kasuje sie bład tylnego lewego? Co w wartosciach?

    Zrób koła a pózniej Adaptacje czujnika skretu.
  • #3
    spinacz
    Level 42  
    Błąd lewego tyłu kasuje się, ale przyznaje nie zerkałem w wartości co pokazuje, po jeździe wraca ale nie zawsze, a błąd funkcji testu ciągle jest ale to wiadomo że muszę dokończyć procedure. Bardzo mnie dziwi to że w blokach nie widać żadnych zmian w polu czujnika G85 ciągle to denerwujące 0°.
  • #4
    michal200848
    Level 23  
    Jak masz błąd w abs, nie zrobisz adaptacji.
  • #5
    spinacz
    Level 42  
    Ok a potwierdzisz to że w bloku pomiarowym wskazania położenia kierownicy będą widoczne dopiero po adaptacji ? Jakoś ciężko mi uwierzyć że ciągle mam tam stałe 0°, zrozumiałbym jak by pokazywał zły kąt a tam ciągle to 0° które nie daje mi spokoju.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #7
    T5
    Admin of Cars group
    spinacz wrote:
    Ok a potwierdzisz to że w bloku pomiarowym wskazania położenia kierownicy będą widoczne dopiero po adaptacji ?
    Zgadza się. Przed jest 0 po już wskazuje właściwie.
  • #8
    mechaty24
    Level 13  
    Musisz najpierw zrobić porządek z tylnym kołem, prawdopodobnie łożysko z tyłu >spuchło< i ociera o czujnik. Masz zarejestrowany błąd niedokończonej adaptacji. Jest to adaptacja systemu ESP. Jeżeli masz niesprawny czujnik nie dokonasz tego. Aby dokonać tej adaptacji musisz jechać po łuku przynajmniej 30km/h.
  • #9
    spinacz
    Level 42  
    Koledzy proszę jeszcze o informacje czy dobrze sądzę że z logów wynika że problem jest z oboma łożyskami z tyłu auta i czy taki stan może uniemożliwić dokonanie zakończenia testu ABS ?
    http://vaglog.pl/log_204349.html
    Auto zostało zabrane do innego magika ale oddał nic nie robiąc podobno nie miał czasu i wróciło do mnie lecz nie chce robić niepotrzebnych kosztów.
    To są także nowe błędy które pojawiły się w aucie.

    Spoiler:

    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
    Part No SW: 03G 906 016 B HW: 028 101 147 8
    Component: R4 1,9L EDC 0000SG 5645
    Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9812552
    Coding: 0000071
    Shop #: WSC 66565 257 00032
    VCID: 2240E8D6C295E70C

    4 Faults Found
    16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
    P0118 - 000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 882 /min
    Torque: 34.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.36 V
    Bin. Bits: 11000001
    Temperature: 44.1°C
    Temperature: 34.2°C

    17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault
    P0672 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 924 /min
    Torque: 38.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.06 V
    Bin. Bits: 11000100
    Temperature: 0.0°C
    Bin. Bits: 10110000

    17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault
    P0673 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 924 /min
    Torque: 38.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.06 V
    Bin. Bits: 11000100
    Temperature: 0.0°C
    Bin. Bits: 10110000

    17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault
    P0674 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 924 /min
    Torque: 38.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.06 V
    Bin. Bits: 11000100
    Temperature: 0.0°C
    Bin. Bits: 10110000

    Readiness: 0 1 0 0 0

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
    Part No: 1K0 907 379 K
    Component: ESP FRONT MK60 0103
    Coding: 0021121
    Shop #: WSC 00046 412 221184
    VCID: 3A7030B64A058FCC

    2 Faults Found
    00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    01486 - System Function Test Activated
    000 - -

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
    Part No: 1K0 907 044 L
    Component: ClimatronicPQ35 061 0201
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3064129E9C79459C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl
    Part No SW: 1K0 937 049 K HW: 1K0 937 049 K*
    Component: Bordnetz-SG 1.0 H29 0701
    Revision: 00029000 Serial number: 00000001129007
    Coding: 008B8F0600041800001400001400000000
    Shop #: WSC 00046 412 573440
    VCID: 37762982791792A4

    Part No: 1K1 955 119 B
    Component: Wischer VW350 012 0401
    Coding: 00065493
    Shop #: WSC 00046

    2 Faults Found
    01064 - Terminal 58d; Interior Dimming
    012 - Electrical Fault in Circuit
    00988 - Lamp for Brake Light; Right (M10)
    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
    Part No SW: 1K0 909 605 D HW: 1K0 909 605 D
    Component: 01 AIRBAG VW8 022 0600
    Revision: 05022000 Serial number: 0033JD0CKX8P
    Coding: 0012337
    Shop #: WSC 00046 412 221184
    VCID: 2D5A0BEA8B4B2874

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Part No SW: 1K0 953 549 A HW: 1K0 953 549 A
    Component: Lenksäulenmodul 012 0030
    Coding: 0000012
    Shop #: WSC 01279 785 00200
    VCID: 3064129E9C79459C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
    Part No: 1K0 920 860 L
    Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 3354
    Coding: 0005101
    Shop #: WSC 11111 111 11111
    VCID: 3162179A97734C94

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
    Part No SW: 1K0 907 530 C HW: 1K0 907 951
    Component: Gateway H08 0080
    Revision: 08 Serial number: 2100104418024E
    Coding: 3D3F4B00070002
    Shop #: WSC 00046 412 917504
    VCID: 2756F9C2A9B70224

    1 Fault Found
    00474 - Control Module for Immobilizer
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 113
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 15:41:49


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
    Part No: 1K0 920 860 L
    Component: IMMO 3354
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3162179A97734C94

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN1.lbl
    Part No: 1K0 959 701 E
    Component: Tuersteuergeraet 09 0153
    Coding: 0000052
    Shop #: WSC 00046 412 573440
    VCID: 3064129E9C79459C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
    Part No: 1K1 909 144 F
    Component: EPS_ZFLS Kl.0 1301
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2E580CE6864D536C

    2 Faults Found
    02546 - Steering Limit Stop
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    Freeze Frame:
    Mileage: 960 km
    Temperature: 19.0°C
    Voltage: 13.90 V
    Voltage: 13.70 V

    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    000 - -
    Freeze Frame:


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
    Part No: 1K0 959 433 C
    Component: KSG 0201
    Coding: 00E802087F2D8404084F0100
    Shop #: WSC 79260 150 59346
    VCID: 3064129E9C79459C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN1.lbl
    Part No: 1K0 959 702 E
    Component: Tuersteuergeraet 09 0153
    Coding: 0000052
    Shop #: WSC 00046 412 573440
    VCID: 3162179A97734C94

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN1.lbl
    Part No: 1K0 959 703 C
    Component: Tuersteuergeraet 06 0213
    Coding: 0000016
    Shop #: WSC 00046 412 573440
    VCID: 3064129E9C79459C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 69: Trailer Labels: 8P0-907-383.lbl
    Part No SW: 8P0 907 383 HW: 8P0 907 383
    Component: ANHAENGERELEKTR H01 0010
    Coding: 0000001
    Shop #: WSC 00046 412 573440
    VCID: F6E86486BE9DABAC

    1 Fault Found
    00526 - Brake Light Switch-F
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 113
    Mileage: 210992 km
    Time Indication: 0
    Date: 2001.09.15
    Time: 17:34:00


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN1.lbl
    Part No: 1K0 959 704 C
    Component: Tuersteuergeraet 06 0213
    Coding: 0000016
    Shop #: WSC 00046 412 573440
    VCID: 3162179A97734C94

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
    Part No SW: 1K0 963 235 D HW: 1K0 963 235 D
    Component: PTC-Element 0404
    Revision: 00700000 Serial number:
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2C5C06EEB051217C

    1 Fault Found
    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective

    End ---------------------------------------------------------------------
  • #10
    zwirek1
    Level 30  
    Witam
    spinacz w pierwszej kolejności przedzwoń żarówką wiązkę między czujnikiem a sterownikiem esp, zmierz oporność samego czujnika .
    Wymieniałem u siebie w aucie tylne łożysko zespolone, bo auto dostało strzała w tylne koło .
    Miało spory luz i strasznie wyło, ale żadnych błędów abs nie wywalało .
    Obejrzyj wizualnie koronkę abs na łożysku przed jego wymianą .
    Pzdr
  • #11
    spinacz
    Level 42  
    Wiązka byłą sprawdzana na samym początku wszytko ok. Trochę mnie niepokoją te pojawiające się zawyżone wartości tylnych kół. Podejrzewam że przez to jest problem z zakończeniem funkcji testu jak i powodem błędu lewego tylnego koła, dodam jeszcze że kilka miesięcy temu był wymieniany prawy tylny czujnik ABS Było ok do jakiegoś czasu i błędu tego koła nie wywala więc uważam że wina tych przekłamań to łożyska ale wiadomo że to są koszty i nie chce by okazało się że zbędne. Wiem że najlepiej i najłatwiej by było dwa nowe czujniki i łożyska ale trochę by to kosztowało a nie jestem pewny tej diagnozy.
  • Helpful post
    #12
    domex32
    Moderator of Cars
    Dopóki ABS nie będzie w pełni sprawny, nie zadziała ESP a co za tym idzie wspomaganie i nie pogasną kontrolki.

    Jeśli pozbędziesz się problemu z tylnymi kołami, to wszystko wróci do normy.
  • #13
    spinacz
    Level 42  
    Ok, rozumie podstawa to sprawny ABS. W takim razie prosił bym tylko o informację czy takie dziwne prędkości tylnych kół bardziej wynikają z uszkodzonych w jakimś stopniu bieżni magnetycznych na łożyskach czy raczej czujników ? A może jest jakiś sprytny sposób na sprawdzenie tego. Gdy by koszty nie grały roli wymieniał bym dwa komplety czujnik + łożysko.
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    Tester łożysk.

    Golf V - Czujnik G85, brak wspomagania, ABS Golf V - Czujnik G85, brak wspomagania, ABS Golf V - Czujnik G85, brak wspomagania, ABS Golf V - Czujnik G85, brak wspomagania, ABS

    Czasem może być na pierścieniach magnetycznych trochę rdzy czy opiłków, może powodować błędny odczyt.
  • #15
    spinacz
    Level 42  
    Nawet nie wiedziałem że jest takie coś, gdzie to można kupić. Rozumie ze na pierwszym foto mało wyraźne czarniejsze pola oznaczają wykończona bieżnie a na drugim bardzo wyraźne ciemniejsze ślady to nowa prawna bieżnia ? I rozumiem że tak samo test systemu ABS nie chce się zakończyć z powodu błędnych odczytów prędkości ?
  • #16
    domex32
    Moderator of Cars
    Dobrze rozumiesz, mi się udało to załatwić na szkoleniu parę lat temu, nie wiem gdzie można taki tester kupić.
  • #17
    spinacz
    Level 42  
    Ok to jutro szukam gdzie ją kupić, i będę dalej walczył. Dzięki za podpowiedz że coś takiego istnieje.
  • #20
    spinacz
    Level 42  
    Łożyska wymienione oba, faktycznie popuchnięte bieżnie magnetyczne. Test ABS przeszedł pomyślnie kontrolki pogasły, zero błędów. Po adaptacji skrajnych położeń kierownicy wspomaganie wróciło.
    Dziękuję za pomoc temat zamykam.