Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.0 16v 2000r., automatik

15 Maj 2005 21:13 3181 19
  • Poziom 10  
    Witam...
    niestety mam problem - po zatrzymaniu (np na swiatlach) auto gasnie - w sumie nie ma reguly dlaczego itd. Do tej pory bylo to tylko gasniecie ale od pewnego czasu zauwazylem zwiekszone zuzycie paliwa. do tego po dzisiejszym zgasnieciu i odpaleniu pojawila sie kontrolka silnika. po wlozeniu kluczyka i przekreceniu zapala sie i nie gasnie - pozniej (po uruchomieniu silnika) gasnie na 2-3 sekundy i zapala sie znowu... Jesli wiecie co sie dzieje - bede bardzo wdzieczny za informacje.

    Pozdrawiam,
    paw
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam
    Na początek przydałoby się sczytać błędy z komputera samochodu. Przyczyn może być wiele. Błędy możesz sczytać sam. Złącze samodiagnostyki jest między dźwignią zmiany biegów, a hamulcem ręcznym (trzeba tylko zdjąć osłonę plastykową). Weż kawałek przewodu i wetkinij go w szósty pin w górnym rzędzie (licząc z lewej strony). Drugi koniec zewrzyj do masy i włącz zapłon, nie zapalając silnika. Licz błyski lampki check engine to będą właśnie kody diagnostyki. Każdy kod składa się z części dziesiątek i jedności, oddziela je krótka przerwa, kolejny błąd to nieco dłuższa przerwa. Każdy błąd powtarzany jest 3 razy. Napisz co Ci wyszło będzie łatwiej coś pomóc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    dziekuje bardzo za odpowiedz. Jutro rano wykonam wszelkie Twoje instrukcje i dam znac.

    Pozdrawiam serdecznie, paw
  • Poziom 10  
    Witam po testach..
    dzisiaj wyglada to inaczej - bo kontrolka silnika gasnie zaraz po uruchomieniu. a tak wyszly kody:

    (kreska to przerwa):

    10-2-3-10
    10-3-4-10

    JEszcze raz bardzo dziekuje za wszelka pomoc i info.

    Pozdrawiam,
    paw
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Sądząc po objawach to sonda lambda - miałem podobnie w mojej vectrze A z silnikiem x20xev (2.0 16V) , błąd 38 za niskie napięcie z sondy. Wymiana sondy pomogła.
  • Poziom 10  
    witam ponownie.... mam nowe dane....

    dzisiaj jednak zapalila sie takze kontrolka silnika i... auto stracilo moc - jezdzi jak "chore" a maksymalne obroty to 4500.
    niestety autko jest bardzo niezbedne poniewaz jestem osoba niepelnosprawna i udalem sie do warsztatu (nie opla). i czlowiek stwierdzil ze nalezy wymienic czujniki walka rorzadu i czujnik walu (podobno nalezy je wymieniac razem). koszt jest niesamowity... co o tym myslicie? czy to sluszna decyzja biorac pod uwage kody bledow ktore podalem powyzej???

    Pozdrawiam serdecznie i dzieki z gory za wszelkie opinie i rady.

    Paw
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Nie znam osobiście auta Twojego typu, ale z tego co patrze na kody błędów które podałeś nie bardzo format pasuje do tych z tabeli. Można je podpasować do tego format i wtedy wychodzi coś takiego:

    0123 - Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania
    0134 - Regulacja poza zakresem /brak sygnału sondy/

    Nie wiem jakie efekty daje pierwszy błąd, a co do sondy lambda to tak jak wyżej pisałem, sam miałem taki przypadek i objawy które opisujesz są identyczne, także stawiam na sonde. Spróbuj przeczyścić samo złącze sondy, czasami przyczyny są bardzo błache. Jeśli masz taki sam typ sondy co u mnie (siemens 5wk9) to pociesze cie że kosztuje ona 350 zł w serwisie, mi udało się znaleźć taniej na allegro - Firma Rafał Stachowiak za 275 zł, jak będziesz potrzebował to służe danymi adresowymi.

    Napisz jakie kolory przewodów idą do samej sondy. Ja pomiary robiłem zwykłym multimetrem, może nie jest to pewny pomiar ale w przypadku kiedy sonda jest całkowicie padnięta można w ten sposób to sprawdzić. Przy uszkodzonej sondzie napięcie wychodzące było ok. 0,02 V , przy sondzie sprawnej na wolnych obrotach jest to ok. 0,4 V, przy wyższych obrotach rośnie do ok. 4,6 V (sonda jest 5 woltowa)
  • Poziom 10  
    dziekuje bardzo za rady...
    chyba niestety sam sobie nie poradze - a chyba nie ma innej mozliwosci sprawdzenia sondy???

    jeszcze raz dziekuje za pomoc,
    paw
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    No, a moja interpretacja tych błysków jest następująca:
    0230 - przekaźnik pompy paliwa
    0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu

    i podobno jest tak jak piszesz przy uszkodzonym czujniku wałka:
    - zaniżona moc
    - obroty ograniczone do 4500 obr/min
    - problem z nabieraniem prędkości

    Powodzenia.
  • Poziom 10  
    dziekuje.....
    w srode rano wybieram sie do warsztatu bo jeszcze przy okazji wyszla na jaw koniecznosc wymiany rozrzadu :(( zobaczymy wtedy czy to czujniki czy cos innego i na pewno dam znac jaka to byla przyczyna....

    Pozdrawiam...
    paw
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Niestety, rozrząd należy wymieniać częściej w tym modeklu niż podaje instrukcja, jest to jeden z kilku mankamentów tego wozu, chociaż pomyka się nim super.
    :)
  • Poziom 10  
    ......no to jesli juz wymiany i ilosc paliwa doczepily sie do mojej kieszeni to chetnie poslucham o kolejnych mankamentach :)

    ..a faktycznie - jezdzi sie calkiem sympatycznie :)
    ......no chyba ze jakies czujniki, albo jakos tak....

    pozdrawiam,
    paw
  • Poziom 10  
    ..no tak... szczerze piszac rejestrowalem sie gdzie tylko moglem ;)
    z powodow o ktorych wspomnialem wczesniej to autko jest mi baaardzo niezbedne a do tego mam je od kilku dni wiec staralem sie szukac pomocy gdziekolwiek :)

    a tak na marginesie - uwazam ze to super ze istnieja takie kluby jak VECTRA KLUB POLSKA. nie ma bodaj lepszego miejsca na wymiane informacji.....

    pozdr.,
    paw
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Nie ma koniecznosci wymiany obydwu czujnikow. Zgadzaj sie na wymiane tylko uszkodzonego.Interpretacja kodow Hugo333 jest poprawna.Czujniki padaja dosyc czesto.
  • Poziom 10  
    dziekuje za kolejne dane...
    a co z tym przekaznikiem pompy paliwa??? czy to tez musze wymienic???
    a przy okazji - czy poza wymiana paska rozrzadu, walkow, musze tez wymieniac pompe wody?????

    ten mechanik u ktorego bylem stwierdzil zebym sobie przekaznikiem glowy nie zawracal ale ze podobno koniecznie musze oba czujniki wymieniac... szczerze piszac nie mam o tym pojecia.....

    pozdrawiam,
    paw
  • Poziom 10  
    witam wszystkich....
    juz po wymianach - a dokladniej po wymianie czujnika wałka rozrządu (przy okazji takze calego rozrzadu i pompy wody) wszystkie przypadlosci ustapily :)))) Autko wrocilo do formy.

    Wszystkim bardzo dziekuje za porady i informacje!!!!!

    pozdrawiam,
    paw
  • Poziom 10  
    witam,

    czy ktos wie czemu ten czujnik czesto "wysiada" ? ja wymienilem juz 2x wałka rozrzadu i 1 walu korbowego... ostatnio mialem znow problemy (odciecie obrotow przy 4500 - co wskazuje na czujnik walka rozrzadu), ale poprawilem wtyczki przeczyscilem styki i narazie dziala... zmierzylem napiecia pomiedzy stykami czujnika i niby pokrywaja sie z tymi podanymi na stronie klubu vectry... narazie jest ok, ale czemu to tak czesto sie psuje ??? czy wplyw temperatury silnika niszczy ten uklad ? w sumie jest on prosty jak budowa cepa, za to dosc kosztowny (380zl w wawie).

    a wymiana obu czujnikow podyktowana jest chyba tylko i wylacznie cena samej robocizny....

    x20xev '98

    pozdr
  • Poziom 12  
    Może ktoś podpowie gdzie w x20xev znajduje się czujnik położenia wału, bo wałków rozrządu nie ma problemu jest na wierzchu. Jeśli to możliwe proszę o zdjęcia.
  • Poziom 10  
    hej....

    mam ksiazke Vectra-sam naprawiam :) moze to podpowiedzialoby Ci gdzie ten czujnik sie znajduje, bo szczerze piszac...sam nie mam pojecia:)) mam to wszystko w pdf, co jedynie jest to strasznie wielkie - jesli znajde gdzies link do konkretnego serwera to dam Ci znac, bo sam sciagnalem na eMulu :)

    Pozdrawiam,