Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naprawa sterownika Webasto Thermo Top Z/C-D

rafal1988 09 Feb 2015 19:16 11259 16
  • #1
    rafal1988
    Level 14  
    Witam Serdecznie :)

    Problem polega na nie działającym wentylatorze. W teście (program webasto thermo top 2.13) podzespołów wywala mi błąd podczas testu dmuchawy (zwarcie w obwodzie dmuchawy powietrza spalania kod 02/02) sama w sobie działa podpinając na krótko pod 12V, czy pad jakiś tranzystor sterujący ów wiatraczkiem , czy rezystor? proszę o Pomoc . Pozdrawiam Rafał
  • #2
    Mleczyk89
    Level 34  
    Naprawa sterownika Webasto Thermo Top Z/C-D

    Zaznaczony na czerwono tranzystor do sprawdzenia, prawdopodobnie on odpowiada za obwód wentylatora. Przynajmniej na podstawie materiałów z sieci można tak sądzić.
  • #3
    rafal1988
    Level 14  
    Ok będę zamawiał taki i wymieniał na nowy :)
  • #4
    Mleczyk89
    Level 34  
    Póki co wylutować i pomierzyć.

    Zobaczyć czy zmieni się komunikat przy odczycie błędów beż tego tranzystora na płycie.
  • #5
    rafal1988
    Level 14  
    Już zamówiłem tranzystor , po jutrze powinien być :) Myślałem o podmianie z innym na płytce które są pod pompki wody i paliwa ,jednak to są BTS 117
  • #6
    rafal1988
    Level 14  
    Lipa po wymianie dalej komunikat o przerwanym obwodzie , lub zwarciu + do masy...
  • #7
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    tak trudno przelecieć cały obwód dmuchawy??
  • #8
    rafal1988
    Level 14  
    nie wiem jak to rozgryźć ... czy mam po prostu omomierzem lecieć po kolei i sprawdzać czy jest przejście , bo nie wiem
  • #9
    KStanek
    Level 22  
    Kolego - masz to na stole w diagnostyce? Odpowiedniej średnicy kable - może prądowo nie wydala i takie komunikaty sypie komputer z uwagi na spadek napięcia. Ja miałem przypadek że testowałem to na przewodach 0,75mm² i wywalało mi błędy kołka, dmuchawy. Fakt dmuchawa miała inne problemy. Przegrzane i po zwierane uzwojenie. Nawinięte nowe bo koszt silnika wahał się od 300zł wzwyż a teraz śmiga jak nowy. Przewody połączeniowe między źródłem zasilania a piecem 2,5mm².

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zdemontuj silnik i sprawdź go elektronicznie. Najlepiej rozbierz i sprawdź w środki, może szczotki się zawieszają. Sprawdź pobierany prąd przez silnik. Po przewinięciu mój pobiera ok. 1,5A jałowo, z założoną dmuchawą ok 2-3A
  • #10
    rafal1988
    Level 14  
    przewody grube , wszystkie inne podzespoły działają. Zamiast dmuchamy mam podłączoną żarówkę jako obciążenie 21W. Rozwijajac listę błędów , po ich skasowaniu błąd powraca po chwili , przerwa lub zwarcie + do masy. Sprawdziłem wszystkie duże rezystory , są w porządku , podmieniałem tranzystor od dmuchawy na nowy ale nic to nie dało , wlutowałem stary z powrotem .
  • #11
    plusz730
    Level 14  
    Już z dwa tygodnie z tym walczysz. Może byś oddał to komuś do zrobienia,bo tylko większych szkód narobisz.
    Pozdrawiam
  • #12
    rafal1988
    Level 14  
    Raz oddawałem go do naprawy , za wymianę 2 rezystorów, kondensatorów wydrapanie białego sylikonu gdzie koszt nie przekroczył 5 zł a zapłaciłem 250. Wole sam, jak zepsuje to pomysle
  • #13
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    jeśli przepatrzyłeś cały obwód dmuchawy to zostaje procek,jak masz z kąd to go podmień
  • #15
    robi567
    Level 9  
    Witam kolegów, walczę właśnie z thermo topem c a właściwie z dwoma, jeden to dogrzewasz a drugi to pełne ogrzewanie. Mam problem ze sterownikami, obydwa mają takie same objawy- po włączeniu uruchamia się tylko przedmuch komory na ok 5 sekund potem chwila przerwy i znów około 30-40 sekund przedmuch i to na tyle, nie włącza się świeca ani pompka paliwa. Dodam jeszcze że w grę nie wchodzi uszkodzona świeca bo mam kilka na podmianę a także nie problem z podłączeniem ponieważ webasta uruchamiam na stole. Problem ewidentnie leży w sterownikach tylko moje pytanie gdzie? Dodam jeszcze że przylutowywanie tranzystora sterującego świecą i czujnika temperatury też nic nie daje. Chodzi mi o konkretne informacje dotyczące samego sterownika oraz o elementów które najczęściej ulegają w nim uszkodzeniu. Wiem że pewnie dla niektórych są to informacje ściśle tajne którymi się nigdy nie podzielą jednak jeśli ktoś z kolegów posiadających wiedzę w tej kwestii zechce podzielić się nią zemną i innymi czytającymi te forum to będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  • #16
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    i tak w ciemno chcesz lutować sterownik nawet bez diagnozy komputerowej?to raz a 2 to co to za sterowniki?? bo jest typów jak psów...
  • #17
    robi567
    Level 9  
    kolego tchermo test wychodzi ok, nie wyrzuca błędów i test komponentów też ok oprócz tego że w teście pokazuje że świeca żarowa grzeje a w rzeczywistości nie podaje na nią napięcia. A jeśli chodzi o piec jest to analog załączany plusem w wersji dogrzewacza bez wyjścia na załączanie nawiewu wymontowany z mercedesa okulara.