Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf 3 - szarpie kierownicą pomiędzy 110-130km/h

łoś1905 10 Lut 2015 10:35 1266 22
  • #1 10 Lut 2015 10:35
    łoś1905
    Poziom 8  

    Witam. Sezon letni za niedługo się rozpocznie a ja ostatniego roku nie doszedłem do tego dlaczego szarpie mi kierownicą. Tak jak w temacie szarpie po przekroczeniu 110 i przestaje po przekroczeniu 130km/h. Na oponach zimowych na stalowych felgach jest spokój także szukam problemu w kołach letnich na alufelgach. Zawieszenie sprawdzone nie ma luzów. Koła wyważone w dwóch różnych zakładach i goście twierdzą że nie ma żadnego bicia. Opony mają 2 lata i 12tys przebiegu. Pomyślałem jeszcze nad pierścieniami centrującymi czy one się zużywają mimo że nie mają na zewnątrz żadnych uszkodzeń? Pierścienie mają grubo ponad 10 lat.

    0 22
  • #2 10 Lut 2015 10:47
    Arkadiusz77777777777
    Poziom 9  

    Sprawdź na stacji końcówki kierownicze i drążki ,a jak hamujesz to też szarpie ?

    0
  • #3 10 Lut 2015 11:29
    łoś1905
    Poziom 8  

    Podczas hamowania nie szarpie tak samo nie szarpie na zimówkach. Zawieszenie sprawdzone i jest ok zresztą gdyby było coś nie tak to by szarpało też na zimówkach. Szarpie tylko w tym przedziale prędkości który podałem. A co z tymi pierścieniami?

    0
  • #4 10 Lut 2015 13:24
    manta
    Poziom 39  

    Jedź na dobrą maszynę do wyważania, rozbierz podejrzane koła i opona do oględzin od środka. Pomiar bicia felgi też nie zaszkodzi.

    0
  • #5 10 Lut 2015 14:25
    Golf90
    Poziom 23  

    Arkadiusz77777777777 napisał:
    Sprawdź na stacji końcówki kierownicze i drążki
    Przecież pisał że zawieszenie jest w pożądku.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jakie ciśnienie dmuchasz w opony?

    0
  • #6 10 Lut 2015 15:51
    łoś1905
    Poziom 8  

    Ciśnienie 2,3 Bara. Zawieszenie tak jak wspomniałem było sprawdzone na diagnostyce i jest w porządku. Gdyby było coś nie tak to na zimówkach też by szarpało. Szukałem w necie i znalazłem informacje że przez uszkodzone pierścienie centrujące pojawia się szarpnie właśnie w jakimś zakresie prędkości. Niestety nie było informacji czy one się zużywają czy muszą być widocznie uszkodzone.

    0
  • #7 10 Lut 2015 17:55
    Golf90
    Poziom 23  

    Mój znajomy miał podobny problem (też w golfie 3). W Jego aucie była lekko wygięta felga od środka(alufelga), koła wyważone, a przy 90km/h okropnie waliło (trzęsło) w kierownicę. Zmienił koła (przód na tył) i ustało, z tym że było lekko słychać hałas na tyle.

    0
  • #8 10 Lut 2015 18:29
    łoś1905
    Poziom 8  

    Spróbuje jeszcze założyć nowe pierścienie a jak to nie pomoże to przerzucę koła tył na przód. Dziwi mnie jednak to że na wyważarce nie widać żadnego bicia.

    0
  • #9 10 Lut 2015 21:16
    Arkadiusz77777777777
    Poziom 9  

    A czy robiłeś coś z tarczami hamulcowymi ?
    Było tak że pedał hamulca nie drżał podczas hamowania a po wymianie tarcz pomogło .

    Golf90 napisał:
    Przecież pisał że zawieszenie jest w pożądku.

    Różnie to ludzie interpretują "zawieszenie" ,nic nie kosztuje się upewnić .

    0
  • #10 10 Lut 2015 23:04
    T5
    Admin grupy Samochody

    Arkadiusz77777777777 napisał:
    A czy robiłeś coś z tarczami hamulcowymi ?
    Było tak że pedał hamulca nie drżał podczas hamowania a po wymianie tarcz pomogło .
    Na co pomogło? Na szarpanie kierownicą podczas jazdy??

    -1
  • #11 11 Lut 2015 07:34
    łoś1905
    Poziom 8  

    Tarcze i klocki były wymienione na początku tamtego roku i mają przejechane trochę ponad 10tys. Podczas hamowania nic nie trzęsie. Problem pojawia się po założeniu letnich opon które jak wspomnieniem każdy wulkanizator który oglądał twierdzi że nie ma żadnego wibrowania na wyważarce. Oba koła są równe a mimo to dalej trzęsie. Jeden wulkanizator 3 razy wyważał,obracał oponę o 180 stopni itp i nic to nie pomogło.

    0
  • #12 11 Lut 2015 09:25
    speckom
    Poziom 12  

    Załóż inne koła z innymi oponami i wtedy napisz czy pomogło.

    0
  • #13 11 Lut 2015 10:55
    pepe150
    Poziom 33  

    speckom napisał:
    załóż inne koła z innymi oponami i wtedy napisz czy pomogło


    Jak byk napisane w pierwszym poście.
    Zimowe na stalowych felgach - problemu nie ma.
    Letnie na alufelgach - bicie.

    Zastanawiam się czy może osadzenie gdzieś się nie odkształciło.
    Bo felga przelotowa to przez otwór wyważają.
    Zobaczyć jak wyważenie na adapterze do nie przelotowych felg.

    0
  • #14 11 Lut 2015 11:31
    łoś1905
    Poziom 8  

    Jeszcze się zastanawiam jak by była źle wyczyszczona piasta przed założeniem nowych tarcz. Ale chyba szarpało by też na zimówkach oraz przy hamowaniu? Już biorę wszystkie opcje pod uwagę. Będę musiał jeszcze raz dokładnie przeczyścić styk felgi z tarczą i wyczyścić dokładnie felgi by wykluczyć zabrudzenie.

    0
  • #15 11 Lut 2015 11:41
    marcias
    Poziom 14  

    Załóż letnie koła, postaw samochód na kobyłkach oraz odpal go, wrzuć wyższy bieg i obserwuj koła - sprawdź tak wszystkie cztery, może do czegoś dojdziesz.

    0
  • #16 11 Lut 2015 12:11
    speckom
    Poziom 12  

    Masakra ale wielki problem widzę jest ,jest bicie na tych kołach to je wywal na złom załóż opony na te dobre nie bijące koła i po sprawie .

    0
  • #17 11 Lut 2015 12:23
    łoś1905
    Poziom 8  

    Nie chodzi o to by je wywalić tylko dojść do tego czy to felgi czy opony czy może jeszcze coś innego. Ty byś wywalił felgi i opony jeśli w dwóch zakładach wulkanizacyjnych goście nie widzą w nich żadnych wad. Niestety mnie nie stać na takie zabawy.

    0
  • #18 11 Lut 2015 13:05
    Arkadiusz77777777777
    Poziom 9  

    T5 napisał:

    Arkadiusz77777777777 napisał:
    A czy robiłeś coś z tarczami hamulcowymi ?
    Było tak że pedał hamulca nie drżał podczas hamowania a po wymianie tarcz pomogło .
    Na co pomogło? Na szarpanie kierownicą podczas jazdy??


    Dokładnie Honda CRV II Klient jeździł od gumiarza po zawiesia ,w końcu klient na własne życzenie zaryzykował,bo wszyscy "nie nie tarcze niemożliwe"po wymianie jak ręką odjął.

    0
  • #19 11 Lut 2015 13:06
    speckom
    Poziom 12  

    Na wulkanizatornie prawie nigdy nie jeżdżę bo co inny to inne parametry pokazuje , i zazwyczaj jeżdżę gdzie taniej bo wiem , że to nic nie daje jeśli widać że koło ok . A opony to ile mają lat ? Może drut w 1 pękł i będzie bicie.

    0
  • #20 11 Lut 2015 13:21
    łoś1905
    Poziom 8  

    Opony z 2012 roku akurat te na przodzie to sava intensa hp 205/60 a na tyle viking protech 2 też w tym wymiarze. Panowie a co z tymi pierścieniami centrującymi bo nikt się nie wypowiedział. Czy one mogą powodować takie bicie mimo że nie widać na zewnątrz uszkodzeń?

    0
  • #21 13 Lut 2015 11:04
    łoś1905
    Poziom 8  

    Byłem jeszcze raz na diagnostyce i jedyna wada zawieszenia to lekko wybite tuleje na wahaczach. Gość twierdzi że są tylko lekko oddzielone gumy od metalowej tulei i nie powinno mieć to wpływu na szarpnie no chyba że podczas hamowania ale nie podczas jazdy.

    0
  • #22 13 Lut 2015 12:44
    Golf90
    Poziom 23  

    Koła zamieniałeś? (przód na tył)

    0
  • #23 07 Kwi 2015 18:57
    łoś1905
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Panowie ręce opadają bo nikt nie jest w stanie pomóc mi z tym problemem.
    - zmieniłem koła tył na przód,
    - przeczyściłem dokładnie miejsce styku felgi z piastą,
    - wyważyłem jeszcze raz koła,
    - dałem nowe pierścienie centrujące,
    - wymieniłem całe wahacze oraz sworznie wahaczy,
    - sprawdziłem poduchy amortyzatorów czy nie mają luzów i czy amorki są dobrze przykręcone,
    - byłem jeszcze raz na diagnostyce by sprawdzić zawieszenie - wszytko ok

    Niestety mimo tych zabiegów problem nadal pozostaje nierozwiązany. Pomiędzy 110 a 130 czuć lekkie ruchy kierownicy na boki. Nie ważne czy przyspieszam czy jadę stałą prędkością czy mam wrzucony luz. W tym przedziale prędkości cały czas czuć szarpanie. Macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sprawdzić ? Dodam że podczas hamowania nie występuje szarpanie.

    0