Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung wyłącza dla telewizorów Internet@TV aplikacje YouTube

10 Lut 2015 22:53 9600 4
  • Poziom 9  
    Szanowni forumowicze i użytkownicy telewizorów Samsunga,
    Na moim telewizorze serii UExxC6500 z Internet@TV od pewnego czasu wyświetla się komunikat, iż od kwietnia 2015 aplikacja YouTube zostanie wyłączona z powodu braku wsparcia.
    Wydaje mi się, że wszyscy użytkownicy tych TV (pewnie obejmuje to zarówno serie LCD jak i LED od C do D czyli wszystkie Internet @TV) powinni się zgłosić do Samsunga w tej sprawie. Samsung zdalnie pozbawia nas jednej z funkcjonalności (aplikacji, widgetu, czy jak tam zwał) telewizora. Aplikacja ta była jedną z kluczowych reklamowanych ówcześnie funkcji wyróżniających te odbiorniki od innych - nawet w instrukcji jest zdjęcie YouTube.
    Teraz nasze w pełni sprawne odbiorniki są zdalnie postarzane technologicznie. A wyłączenie pierwszego widgetu to może być wierzchołek.
    Ja osobiście dzwoniłem już na support i zetknąłem się z niedouczoną ścianą. W drugim kroku napisałem do nich wiadomość poprzez stronę wsparcia samsunga.

    Jakieś rady co robić dalej? Czy jakieś organizacje konsumenckie coś mogą zdziałać?
  • Poziom 24  
    Ostatnie urządzenie marki Samsung, jakie jeszcze posiadam w domu i je naprawiam to 10-cio letnia pralka F1043 z panelem i sterownikiem (programatorem) od P1043.
    Póki co nie rdzewieje, zaś praktycznie wszystkie elementy elektro-mechaniczne i elektroniczne już zostały wymienione na nowe (czytaj: fabryczne, pozbawione wad seryjnych lub podzespoły do modeli innych marek, przerobione na potrzeby posiadanego modelu)...
    Po mojej wielkiej porażce z "mega drogim" odtwarzaczem BD-7000 oraz wcześniejszymi - miniwieżą MAX-370 i różnego rodzaju drobnicą elektroniczną stwierdzam jednogłośnie - jest to "masówka dla jarających się nowinkami", które nie są testowane przed wprowadzeniem do produkcji. To serwisy centralne przekazują informacje o Nas fabrycznym projektantom - testerach tych urządzeń.
    Wyłączenie You Tube to "Polityka" i brak porozumienia pomiędzy "Gigantami".

    -Co ma do powiedzenia klient ostateczny?
    Trzeba by było złożyć pozew zbiorowy na praktyki Samsunga...
  • Poziom 9  
    Odpowiedzi jakie otrzymałem od Samsunga.

    #1:
    Cytat:
    Aplikacje typ Onet (od listopada 2012 kontrolowany przez Ringier Axel Springer Polska (75% udziałów). Dotychczasowy właściciel – Grupa TVN – posiada 25% udziałów ) czy też Youtube (właściciel Firma Google INC.) zmieniły płaszczyznę nadawania i przestały wspierać swoje aplikacje na odbiorniki między innymi serii C telewizorów Samsung, jak również wielu innych dużych producentów. Nie jest to zatem kwestia związana wyłącznie z Firmą Samsung.

    Producent czyli Firma Samsung w warunkach korzystania z funkcji internetowych zamieszcza regulamin, w którym sformułowana jest informacja dotycząca zastrzeżenia sobie prawa do wprowadzania zmian (w tym zmian przez właścicieli aplikacji) w zależności od sytuacji. Regulamin ten wyświetla się przed pierwszym użyciem platformy internetowej i bez jego akceptacji nie jest możliwe korzystanie z "internet @tv".


    #2:
    Cytat:
    W 2014 roku serwis YouTube postanowił przejść już całkowicie na najnowszą wersję usługi – API v3 i tylko ją rozwijać. Decyzja ta łączy się z wycofaniem wsparcia dla wersji poprzedniej API v2, która była udostępniania do 2011 roku. Koniec takiego wsparcia nastąpi z końcem marca 2015 roku. Konsekwencją takiej decyzji będzie brak dostępnej aplikacji YouTube od kwietnia tego roku w naszych produktach RTV z 2010 i 2011 roku.

    W celu korzystania z aplikacji YouTube oraz z przeszło 100 innych aplikacji w języku polskim polecam Panu zakup naszych nowych produktów. Bardzo korzystnym rozwiązaniem dla posiadaczy naszych telewizorów jest zakup naszych odtwarzaczy Blu-ray z nowym Smart Hubem i z przeglądarką internetową (modele od serii 6). Zestaw taki znacznie rozszerzy Pana dostęp do usług internetowych i umożliwi podłączenie klawiatury lub myszki.


    Czyli mam winić Google INC. - Przyznam, że sprawa jest szersza gdyż dotyczy TV Sony i Panasonic sprzed 2012r. i Samsungów sprzed 2010. Współczuję posiadaczom 3 letniego sprzętu.
  • Poziom 43  
    0byczy napisał:
    Przyznam, że sprawa jest szersza gdyż dotyczy TV Sony i Panasonic sprzed 2012r. i Samsungów sprzed 2010. Współczuję posiadaczom 3 letniego sprzętu.

    Ale przepraszam - ma Kolega umowę z nimi na te aplikacje, płaci za nie (pytania retoryczne) - a więc mogą zrobić co chcą, zwłaszcza, że nie są one gwarantowane, a nawet gdyby były, to nikt nie da dożywotniej gwarancji na to - dziś coś w sieci istnieje, jutro nie ma po tym śladu.
    A, że sprzęt 3 letni, to już technologiczne trupy - to nie wina firmy, tylko NAS, użytkowników, którzy chcą coraz to nowszych wodotrysków, podjudzanych przez same firmy - takie błędne koło.

    Kup smart dongla Android HDMI, i się śmiej z tego.

    Czy to, że na moim 15 letnim komputerze nie mogę zainstalować 7, to wina Microsoftu... - nie, bo oni mnie do 7 nie zmuszają.
  • Poziom 9  
    0byczy napisał:
    Odpowiedzi jakie otrzymałem od Samsunga.

    #1:
    Cytat:
    Aplikacje typ Onet (od listopada 2012 kontrolowany przez Ringier Axel Springer Polska (75% udziałów). Dotychczasowy właściciel – Grupa TVN – posiada 25% udziałów ) czy też Youtube (właściciel Firma Google INC.) zmieniły płaszczyznę nadawania i przestały wspierać swoje aplikacje na odbiorniki między innymi serii C telewizorów Samsung, jak również wielu innych dużych producentów. Nie jest to zatem kwestia związana wyłącznie z Firmą Samsung.

    Producent czyli Firma Samsung w warunkach korzystania z funkcji internetowych zamieszcza regulamin, w którym sformułowana jest informacja dotycząca zastrzeżenia sobie prawa do wprowadzania zmian (w tym zmian przez właścicieli aplikacji) w zależności od sytuacji. Regulamin ten wyświetla się przed pierwszym użyciem platformy internetowej i bez jego akceptacji nie jest możliwe korzystanie z "internet @tv".


    Ja zapłaciłem za produkt i usługę w momencie zakupu, a nie w momencie uruchamiania usługi. Tak więc jeżeli samsung chce się odnosić do regulaminu to powinien go przedstawić w momencie sprzedaży, a nie de facto po nim.
    Banda złodziei na czele z google!

    #2:
    Cytat:
    W 2014 roku serwis YouTube postanowił przejść już całkowicie na najnowszą wersję usługi – API v3 i tylko ją rozwijać. Decyzja ta łączy się z wycofaniem wsparcia dla wersji poprzedniej API v2, która była udostępniania do 2011 roku. Koniec takiego wsparcia nastąpi z końcem marca 2015 roku. Konsekwencją takiej decyzji będzie brak dostępnej aplikacji YouTube od kwietnia tego roku w naszych produktach RTV z 2010 i 2011 roku.

    W celu korzystania z aplikacji YouTube oraz z przeszło 100 innych aplikacji w języku polskim polecam Panu zakup naszych nowych produktów. Bardzo korzystnym rozwiązaniem dla posiadaczy naszych telewizorów jest zakup naszych odtwarzaczy Blu-ray z nowym Smart Hubem i z przeglądarką internetową (modele od serii 6). Zestaw taki znacznie rozszerzy Pana dostęp do usług internetowych i umożliwi podłączenie klawiatury lub myszki.


    Czyli mam winić Google INC. - Przyznam, że sprawa jest szersza gdyż dotyczy TV Sony i Panasonic sprzed 2012r. i Samsungów sprzed 2010. Współczuję posiadaczom 3 letniego sprzętu.