Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP Officejet J6410 (hp 350) Blada czerń na markowym tuszu

11 Lut 2015 23:38 2076 7
  • Poziom 7  
    Witam, mam pewien problem z moją drukarką HP Officejet J6410 (kartridże 350/351, tusz pigmentowy czarny). [patrz rozwiązanie na dole]
    Mianowicie: Czerń drukowana jest bardzo blado (jak na tuszu barwnikowym). Dzieje się tak na tuszach z 4 źródeł.
    Drukarka u mnie nie widziała nigdy oryginalnego atramentu i generalnie czuje się bardzo dobrze, kartridże napełniam po parę nawet paręnaście razy. Jednak ostatnio czerń była blada, więc kupiłem nowy tusz (pigment):

    BonusPrint: wydruk blady (jak barwnik). Potem kupiłem tusz u pm_sonet: to samo, to kupiłem kolejny raz u proink_pl, bo kupowałem tam w 2010 i czerń była idealna - efekt: to samo.

    To jeszcze mogę zrozumieć, bo to tanie tusze nieznanej marki, ale w końcu kupiłem markowy tusz - InkTec (pigment dedykowany do modelu) i, uwaga, jest to samo.
    Każdy tusz po wylaniu na kartkę zachowuje się jak pigmentowy (specyficzne wchłanianie kropli). Taka wyschnięta kropla po rozmazaniu palcem zostawia ślad pigmentu. Jednak w każdym przypadku przy wydruku na kartce jakby nie ma tego pigmentu, wydruku nie da się rozmazać.

    Pomyślałem że wina kartridża i wygrzebałem jakiś stary pusty zamiennik, napełniłem, przeczyściłem, to samo. Przy wymianie tuszu za każdym razem dla pewności płukałem i suszyłem gąbkę w kartridżu oraz odsysałem troszkę tuszu klipem, po czym drukowałem non stop czarne strony, więc mam absolutną pewność że na wydruku pojawiały się wszystkie 4 tusze.
    HP Officejet J6410 (hp 350) Blada czerń na markowym tuszu
    Skan: dla porównania w środku jest pasek wydrukowany na analogicznym kartridżu parę lat temu na tuszu proink_pl - czerń jest znakomita.
    Czyli 4 tusze, 2 kartridże i mimo że tusz jest dobrej jakości pigmentem, wydruk dalej blady, jakby bez pigmentu. Czy możliwe, że to wina kartridży i po kupnie nowego zamiennika problem ustąpi? Aktualna czerń jest dla mnie nie do przyjęcia.


    EDIT: Rozwiązałem problem. Tak jak myślałem, wszystkie wymienione wcześniej czynniki (kartridż, tusz itd.) były w pełni sprawne. Zdziwiło mnie, że w trakcie drukowania książki czerń poprawiła się na początku a potem gwałtownie pogorszyła. Sprawdziłem, okazało się że w tym miejscu włożyłem kilkadziesiąt kartek starego papieru hp. A więc to papier był przyczyną (sic!) - po zmianie na papier hp home&office czerń się poprawiła. Musiałem trafić na jakąś słaba partię taniego papieru.

    Aktualnie drukuję na tuszu InkTec, ale prawdopodobnie wcześniejsze kupione przeze mnie tusze też są ok.
  • Poziom 31  
    Wydrukuj stronę serwisową drukarki, w oparciu o wydruk będzie można powiedzieć coś więcej.
  • Poziom 7  
    Strona serwisowa jest drukowana poprawnie, w kartridżu czarnym prawie wszystkie dysze drożne, również pasek czarny w porządku (oprócz tego że blady i tekst się rozlewa trochę). Wg mnie nie jest to problem z drukarką tylko z połączeniem atrament-kartridż. Mimo wszystko załączę skan.
    HP Officejet J6410 (hp 350) Blada czerń na markowym tuszu
  • Poziom 31  
    Patrząc na zamieszczony wydruk można stwierdzić że należy wymienić pojemnik z tuszem czarnym. Dysze są już rozkalibrowane bo pojemnik najprawdopodobniej napełniany był kilka razy przynajmniej. Nie polecam kupować zamienników bo może okazać się że drukuje jeszcze gorzej aniżeli ten obecny. Lepszym rozwiązaniem jest zakupić pusty, oryginalny, świeżo wyjęty z drukarki aby nie wydawać sporych pieniędzy na nowy.
    Proszę też przeczyścić encoder liniowy bo jest brudny - widać to na zamieszczonym wydruku.
  • Poziom 7  
    Jeśli chodzi o te pionowe białe paski to akurat defekt skanu - na wydruku wydruk bez białych pasków - a chyba o to chodzi, czyli encoder wg mnie jest czysty. Owszem, kartridż był napełniany kilka razy, ale w przeszłości nie powodowało to słabej czerni - idealna jakość wydruku nie jest priorytetem, bo zawsze można przełączyć się na najwyższą jakość, co często robię, natomiast czerni nie da się w ten sposób poprawić.

    Co do kupienia pustego kartridża, też myślę że wtedy po napełnieniu zachowywałby się normalnie, tylko (z ciekawości) szukam tego przyczyny - czyżby kartridż raz napełniony tuszem barwnikowym nie potrafił pracować już na pigmencie mimo przeczyszczenia?

    Inna sprawa że "zamienniki" są oryginałami tak naprawdę (większość) nawet Activejet niektóre modele tylko regenerował oryginały. Szczerze mówiąc to na hp 350 nigdy nie przejechałem się na spadającej jakości wydruku na zamiennikach - zawsze po paru/parunastu razach padała elektronika.
  • Poziom 31  
    Mieszanie różnych tuszy jest nie wskazane bo może dochodzić do żelowania - taki efekt jak wlejemy do emalii niewłaściwy rozpuszczalnik. Bez rozbierania pojemnika i wymiany gąbki nie umyjesz pojemnika z poprzedniego tusz, zawsze coś zostanie w środku.Co do samego tuszu w butelkach - jak od kilku ładnych lat kupuję coś takiego: aukcja nr. 4967156968 i nigdy nie miałem problemów.
  • Poziom 7  
    Stan-S11 napisał:
    Bez rozbierania pojemnika i wymiany gąbki

    W trakcie wymian tuszu za każdym razem gąbka była wymieniana na suchą, a po napełnianiu tusz był odsysany. Spróbuję jeszcze wymienić tusz w jednym nowym zamienniku (po rozebraniu i przeczyszczeniu oczywiście). Co do tuszy z podanej aukcji, możesz podesłać skan wydruku strony testowej?
  • Poziom 7  
    Problem rozwiązałem.
    Sugestie kolegi Stan-S11 okazały się nietrafione, ale również ja byłem zaskoczony rozwiązaniem. Winowajcą okazał się być papier. Zawsze kupuję tani papier, ale tym razem trafiła się jakaś podła partia. Pigment zamiast zostawać na powierzchni, zbyt wsiąkał w strukturę papieru. Dla pewności włożyłem papier od HP (polecam) i jak ręką odjął. Wszystkie używane przeze mnie kartridże, jak i tusze od każdego sprzedającego działają i tworzą piękną czerń aż miło.

    PS Wydaje mi się że już kiedyś pisałem posta z rozwiązaniem ale go nie widzę, więc dodaję i zamykam temat.